Skip to main content

i dun think u need to know

Assalammualaikum...

19 - 20th of Jan 2013.. i drove all the way with accidentally acces the LEKAS highway to pick up my mom  (in hometown) after took ain and akmal around KL. We are heading to Kulai for my ex-romate wedding. It is her Nikah day.In between asr and magrib pray, she is officially been taken by our another fren  (yaa..we know they both since diploma)

The groom and bride read their lafaz sakinah without any microphone or any other technical support like video recorder or P.A system support except a writen document for it. In another side of her home, we position as her besties felt such a feminine feeling inside our heart. Although, she is not physically make boundary to hang out along or calling update.. still dun know why we looks happier and secretly handle our tears from any leaking.may be just because most of us are the second in sibling and the eldest daughter in family then made us feel "undescribeable" for seeing the moment our besties hardly hold her tear dengan bahu yang terjungkit-jungkit itu(*sedu-sedan). the moment is involve such triangle love session point which are parents, groom and the bride.

Oh Allah.u choosen her and him to promote status of their iman.

ok.since the rest are still single mingle.. i need to be recall uolz about "bernikahlah kamu.kerana sesungguhnya nikah itu melengkapkan sebahagian agamamu"


nowadays, my frens much more plan and act closer step to get in married wif their soulmate or even arrangemarriage.

"Allah akan mencukupkan kamu dengan pernikahan dan seterusnya"

i am busier since i am a person who is such love to celebrate the lovely couple bernikah.

"tiada pasangan bercinta yang indah pernah ku lihat melainkan melalui pernikahannya" -semoga walimah pasangan sahabat lain akan menyusul juga

meraikan majlis walimah amatlah bermakna bagi mempelai yg mengundang para sahabatnya.Dan adalah lebih enak lagi jika tak melupakan menjamu sedikit jamuan kepada jiran jua orang tidak berkemampuan di sekitarnya.

"Seburuk2 makanan adalah makanan walimah yang mana tidak mengundang orang yg memerlukan (fakir) dan hanya mengundang orang yang tidak memerlukan (orang kaya); riwayat Al-Bukhari."

memenuhi undangan memang membahagiakan si penjemput (mempelai) namun ada yang sering menggunakan konsep "ambil berkat" terhadap mereka yang berjaya memenuhi undangan itu. itu mungkin hanya satu ungkapan istilah terhadap mereka yang masih bujang meraikan mempelai. some of this group of peep might lightly juz take it as dua' or
jz leave it along with cengkerik background sound.


hmm..any moral that i can conclude from the experience...????

melihat perkara yang positif seperti ini akan memberi kita  (actually aku-saya) satu lagi kesedaran positif.

guest what?

urgently need someone for drive me here and there.so i dont need to worry about my backpain after drove for hours at long distance travel.
how could i have to bear with this cost anymore since i ageing too.

2013,please cheer up.i need to take care my self and be healtier both physically and mental. There many invitation are que all along.

thats why the entry tittle - i dun think u need to know coz i dun think u will looking for me in here.
sekian dahulu ya.

Wassalam.

p/s : i would like to share an entry about them. and it is only after i got their permission for it. sini dulu ya.

usai sah satu kali lafaz. mereka pon HALAL.so sweettttt...
nampak macam besar depan2.tp muat lak lam kemera kan...heee

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

bahasa oh bahasa ~ PART 2 - ke Pantai Timor

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca budiman.. sekali lagi berkaitan bahasa.. untuk pengetahuan anda-anda, next weekend saya akan ke pantai timur. ya. Pantai timur di malaysia melibatkan 3 negeri iaitu kelantan, terengganu dan pahang. walaubagaimanapun, saya masih tidak pernah melawat pahang lagi..huhuhuu... asik lalu je. hmm..bahasa jiwa bangsa. saya sudah boleh berbicara kelantan.. ore bule doh kecek kohe-kohe. haha.. bila saya ke negeri-negeri ini, rasa macam ade kat obersea...wooo... jadi stranger dan agak awkward sebab ore pate timo panggil kita ore lua.huhuhuu dan seriusli, saya rasa kelakar bila tiba di kelatan masa pertama kali. dop pahe gape-gape. mase tu, asik dengar sile ke.sile ke.. (sila kan, sila kan)... make loh (makan lah).. tapi ganepon, kene ngaji sokmo. haha. abg saya menikah dengan ore klate. mungkin selalu sangat gayot dengan beliau dan orang uma nya, lame2 kecek slalu la.. :) hmmm... pengalaman belajar cakap kelantan ni kelakar sangat.

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin