Skip to main content

karya dan aku

intro

"Dan sesungguhnya telah Kami muliakan anak-anak Adam, Kami angkut mereka di daratan dan di lautan, Kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik dan Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami ciptakan." -17:70

assalamualaikum w.b.t

alhamdulillah... terasa nak update lagi.
tanpa lagu rindu.
sebab terlalu rindu tiada lain selain rindu.

rindu berkarya.
menulis.
aku suka menulis.
walaupon aku tak pandai bahasa.
aku tak mahir inggeris.
aku serba tak kena sana sini.
aku tetap menulis.
teringin.

jumaat lalu,aku dapat panggilan interview phd sekali lagi.

terasa kecik.
ini mungkin kali ketiga aku terima panggilan interview ni.
yep.
for two years in row.
system computer auto generate kot.

pastu aku semak balik.
wishlist ak.

hmm...
bukan sekarang.
tengok balik dinding kt uma.
mak ak da space kan gamba untuk master.
cukup la dulu.

gamba master pon lom tau dapat realisasi kan ke tak.

nak gambar master bersama suami.

harap sempat la kawin sebelom konvo.

dapat
jumpe calon yg sesuai mungkin.

harap itu lah hikmahnya konvo tertangguh.

dan bermacam2 perkara yang berlaku
menyinggung hati
menggundahkan jiwa malah sanubari.

sedih la plak.
tak sanggup buka pekung
dan aib diri sendiri yang tak sempurna ini.

master.
datang bersama expexctation.
master.
akhirnya
kau
datang juga.

klu ak sambung phd,
ak sanggup ke terima another high
expectation dari org sekeliling.

pressure dari expectation tu
yang ak tak sanggup.
rase macam tanak letak je master dlm resume.
rase macam master tu klu nak masuk lane edu je baru kite ptot letak.
masuk construction industri, takperlu ade mende ni.

kene set kan satu persatu ni betol betol ni.
i need a diary.
i need to put it on paper.
still
also need a blog.
but i dont tend to treat it like a diary.
i bet i tried it berkali kali.

pepon bersangka baik dengan Allah.
Allah makirin.
Allah yuftah alaina.
moga Allah menjaga diri ini dan dirinya..
moga Allah memberkati masa kami ini.
moga Allah memperbaiki hajat dan nilai bekal berkat ini.
Amin.

"Dan kalau Kami tidak memperkuat (hati)mu, niscaya kamu hampir-hampir condong sedikit kepada mereka" -17:74

                   -----------
kisah selingan adik beradik -
                 -----------

ari tu adik ak tanya..
adik : kak.. nanti bile ko nak kawin?
ak : tengah cari la ni... awk nak carikkan ke?
adik : eh.cari la sdri... nt awk jgn carik yg sebaya ngan org tau.taktau nak kenalkan abg ipar sebaya.
ak : hahahahahahahahhaaaa

sekali lagi.
adik ngan abang hampir same perangai.
abang tak kasi cari lg tua dr dia, sebaya takpe.
adik tak kasi cari lg muda dan sebaya dia.

teringat sepupu sepupu rapat.
majority dah kawin.
yang bujang tinggal a few je...
tapi semua yang sebaya ngn adik aku.
lepas tu lagi muda dari diorg.
budak batch baru...
kesian la laki aku kalau sebaya diorg.

tak membesar.
tak cukup dewasa.
*gelak sambil lap air mata*

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

bahasa oh bahasa ~ PART 2 - ke Pantai Timor

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca budiman.. sekali lagi berkaitan bahasa.. untuk pengetahuan anda-anda, next weekend saya akan ke pantai timur. ya. Pantai timur di malaysia melibatkan 3 negeri iaitu kelantan, terengganu dan pahang. walaubagaimanapun, saya masih tidak pernah melawat pahang lagi..huhuhuu... asik lalu je. hmm..bahasa jiwa bangsa. saya sudah boleh berbicara kelantan.. ore bule doh kecek kohe-kohe. haha.. bila saya ke negeri-negeri ini, rasa macam ade kat obersea...wooo... jadi stranger dan agak awkward sebab ore pate timo panggil kita ore lua.huhuhuu dan seriusli, saya rasa kelakar bila tiba di kelatan masa pertama kali. dop pahe gape-gape. mase tu, asik dengar sile ke.sile ke.. (sila kan, sila kan)... make loh (makan lah).. tapi ganepon, kene ngaji sokmo. haha. abg saya menikah dengan ore klate. mungkin selalu sangat gayot dengan beliau dan orang uma nya, lame2 kecek slalu la.. :) hmmm... pengalaman belajar cakap kelantan ni kelakar sangat.

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin