Skip to main content

Update.. Update

"Dan katakanlah: "Segala puji bagi Allah Yang tidak mempunyai anak dan tidak mempunyai sekutu dalam kerajaan-Nya dan Dia bukan pula hina yang memerlukan penolong dan agungkanlah Dia dengan pengagungan yang sebesar-besarnya"(17:111)

Begitu la pengharapan kita terhadap Allah yang Maha Agung lg Maha Besar.

Assalammualaikum w.b.t

Lama tiada mencatit sebarang berita.
Terkini sahabat baik pula menikah dan alhamdulillah walimah juga diadakan di rumahnya.
Nyata memang dah lama tiada bertemu keng kawan.
Hmm.
Rase cm salu je nama diorg 'naik' kt sni.

Hahaha.
Pendekkan cerita.. Syahmi kawin.
Rashid di keyel.
Wani di keyel.
Rau di joho.
Nurul di keyel.
Lain2 juga ditempat masing2.
Geng penyayang semua semakin sibuk dengan kehidupan memasing.
Baik yg dah kawin.
Mahupon yg da nak kawin.(well..semua keng kawan aku mg nak kawin..takkawin.nabi xngaku umat lak t..kikiki)

Lepas tu gegel ak sorg je yg semangat nak g.
Da tentu la eksaited.
Bespren kawin.
Pastu wani lak janji leh g same.
Sampai masa..
Wani xdpt join.
Huhuhu..
Sadis.
Adik ak jadi bidan terjun..
Menemankan hakaknye menghadirkan diri.
Dan opkos la aqila(anak buah) pon nak ikut..
Die memang suka g uma kompang2..
Sebab die suke lagu "kompang dipalu.
Pengantin baru.."itu je die tahu pon..hehee..
Ok.
Dtg da lewat sikit.
Bajet sampai lebih kurang ngn rashid dr kl, tp ak ad benti kt 7e jap.. Tu jd slightly lmbt kit la.
Sesampai je.. Majlis diorg ni tenang, aman dan barakah.
Alhamdulillah.
Makan pon sedap.
Amik mknn rupanya amalina pon ade..
Klu la ak tau amalina ade..
Cnfirm ak g gn die je..
Tp jmpe n sembang kejap je..
Die da abis mkn n nk balik da.

Mase sampai depan uma pengantin, tserempak dgn Ap n mat..
Sempat la horn diorg.
Tp entah diorg prsan ke tak nth.

Lepas makan baru la gi carik rashid.
Tgk sekali rasid n dee pon ad.
Adry.
Hmm.
Muke AJK pyyg kenal la gak.
Since kite beza satu batch je.
Tp tak pandai pon nk lepak n borak kosong lelame.
Pastu salam2 n balik..
Balik lak lalu pantai.
Amik angin since aqila suke pantai.
N aku pon da lme xtgk pantai.

"Dan hamba-hamba Tuhan yang Maha Penyayang itu (ialah) orang-orang yang berjalan di atas bumi dengan rendah hati dan apabila orang-orang jahil menyapa mereka, mereka mengucapkan kata-kata (yang mengandung) keselamatan"(25:63) -> ini ayat antara misi wajar masuk kelab penyayang..menjaga lisan mampu mengawal jahiliah dalam diri jua sekitar..insha Allah

Pepon..
Syahmi mg kawan yg paling baik y ak kenal selama ni.
Skill penyimpan rahsia insha Allah (bese tu criteria kengkawan baik ak).
Dan baguih la bab bagi push2,motivasi, nasihat n consultancy tanpa byrn ni.
(part gegila tu ade time la..ahaha)
Cm xcaye je die da pon jadi laki org.
Taon depan jadi bapak org plak kan..
Hehe..

Harap lepas ni ak plak la kawin.. (amin3)

Dan btw sebelom ak lupa..
Nk gtau mase raya puasa hari tu..
Ak kena cabar jadi mc.
Mjlis hari raya company ak.
Oleh kerana aku jenis pantang dicabar maka aku menyahutla panggilan tu.
Menjadi mc.
Just do my best je la.
Size of audience tu doesnt a matter yg penting challenge n polish my softskill in public.
Ak memang da lama mengidam cakap bm tanpa rojak2.kire alhamdulillah la dpt prktis n just finish it.

K la..
Ak lampirkan gamba kenduri syahmi n majlis hari raya ri tu.

Kepada pengantin,
Selamat melayari bahtera kemerdekaan.semoga korg dpt menyempurnakan sebahagian lg agama terhadap satu sama lain bersama sakinah mawaddah warrahmah. Jaga iman dan jaga Allah, smga terjaga seluruhnya.

Kepada pembaca belog ak,
selamat membaca.
Klu rindu cakap(Tgglkn komen).
Aku paham n leh respon korg.

Hehehe.

(nota tumit : opkos la bila bespren sdri kawin, kite otomatik pon rse..besnye.. Nak kawin gak la..hahaha...kayuh2 lagi.. Ak kene setlekna one by one)

K.korg..
Wassalam

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad

bahasa oh bahasa ~ PART 2 - ke Pantai Timor

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca budiman.. sekali lagi berkaitan bahasa.. untuk pengetahuan anda-anda, next weekend saya akan ke pantai timur. ya. Pantai timur di malaysia melibatkan 3 negeri iaitu kelantan, terengganu dan pahang. walaubagaimanapun, saya masih tidak pernah melawat pahang lagi..huhuhuu... asik lalu je. hmm..bahasa jiwa bangsa. saya sudah boleh berbicara kelantan.. ore bule doh kecek kohe-kohe. haha.. bila saya ke negeri-negeri ini, rasa macam ade kat obersea...wooo... jadi stranger dan agak awkward sebab ore pate timo panggil kita ore lua.huhuhuu dan seriusli, saya rasa kelakar bila tiba di kelatan masa pertama kali. dop pahe gape-gape. mase tu, asik dengar sile ke.sile ke.. (sila kan, sila kan)... make loh (makan lah).. tapi ganepon, kene ngaji sokmo. haha. abg saya menikah dengan ore klate. mungkin selalu sangat gayot dengan beliau dan orang uma nya, lame2 kecek slalu la.. :) hmmm... pengalaman belajar cakap kelantan ni kelakar sangat.