Skip to main content

Posts

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017
Nyata melelahkan aku.
Sakit jerih perit itu.
Moga mendewasakan aku. Diam takdiam
Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku.
Aku masih kaku.
Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan.Dan tahukah kamuKurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu.
Dan
Rindu juga momen dulu..​
Walau
Ramadhan dah hampir kembali..
Aku masih tepu tak tepu.
#titipanperantaudiyongpengjerr#
Recent posts

by oct 2017, im back.

Assalammualaikum w.b.t,


dear blog,
thanks for be there for me and only me.

dear silent reader,
thanks for stick to read and read.

hopefully this will be continuous and improve me.


glad to be back :)

take a breath and its new! (^^))

2016 heading to 2017

2016..
sorotan 2016..
terlalu pantas berlalu..
tak sempat nak review mungkin.
pepon about 9 minit before 2017.
the up coming future comes with prosperity.
and for sure, every person shall be pray
2017.please do better for us.


hujung tahun dgn handphone yang rosak.
pakai phone ayah temporary.

mengharap ada peluang bonus
untuk telefon baru..
insha Allah.
amin.

Update.. Update

"Dan katakanlah: "Segala puji bagi Allah Yang tidak mempunyai anak dan tidak mempunyai sekutu dalam kerajaan-Nya dan Dia bukan pula hina yang memerlukan penolong dan agungkanlah Dia dengan pengagungan yang sebesar-besarnya"(17:111)Begitu la pengharapan kita terhadap Allah yang Maha Agung lg Maha Besar.Assalammualaikum w.b.tLama tiada mencatit sebarang berita.
Terkini sahabat baik pula menikah dan alhamdulillah walimah juga diadakan di rumahnya.
Nyata memang dah lama tiada bertemu keng kawan.
Hmm.
Rase cm salu je nama diorg 'naik' kt sni.Hahaha.
Pendekkan cerita.. Syahmi kawin.
Rashid di keyel.
Wani di keyel.
Rau di joho.
Nurul di keyel.
Lain2 juga ditempat masing2.
Geng penyayang semua semakin sibuk dengan kehidupan memasing.
Baik yg dah kawin.
Mahupon yg da nak kawin.(well..semua keng kawan aku mg nak kawin..takkawin.nabi xngaku umat lak t..kikiki)Lepas tu gegel ak sorg je yg semangat nak g.
Da tentu la eksaited.
Bespren kawin.
Pastu wani lak janji leh g same.

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …

cinta bagaikan layang-layang

assalammualaikum w.b.t,dah kenapa tajuk cenggitu.
sbb cite nye cenggini.
org tnya..
cane la klu aku kene tackle.tackle ni ad beberapa tahap.
1. test market je
2. cinta si monyet
3. mg bersungguh2 nak ajak nikah.namun ketahuilah wahai adik2 ku syg.
lelaki akan persistent flirt ke atas diri kerna ia mahu menghighlightkan dirinye sendiri.walau bagaimana pon, jika anda tak tahan dengan flirting y tak abis ni.
anda boleh la ckp kt mamat tu.
"tak penat ke tackle, tp org jual mahal? asal tak meminang je.. sy trimenye"haha.ok. tp hakikatnya.
ad kawan ckp cinta bak layang2.
kita kna pegang talinya.
terasa jauh..
kite tarik kasik dekat.
be fleksibel pada nya.hm.ntah papenye kawan.
prinsipnye sekarang..
da tanak buang masa.
declare2.
lagha dik.
lagha..
kite.becinte lepas nikah.
mase tu..layan awak flirting dpt pahala.
tgk mata awk dpt pahala.
lg klu rindu senyum awk pon dpt pahala tak agk2.dr dulu mg suke pratikan org yg cm ad minat kt diri ini.
perhatikan je.
tak buat pape.
sebab nak …

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t,kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku,
saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku.
aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air.aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku.
jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi.sungguh.aku rindu mereka.
alfatihah..aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelindung jika a…