Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2014

my 1st time away from family

Assalamualaikum w.b.t...topic above refered.
it been held more than 2+years ago, i bet it was pak itam's wedding.a week before his marriage, pak itam came to our house and met dad. when he about to make a leave, he offered me to follow him to johor. i dont ever know how far is johor from our house but it seem so far away. masa tu ak baru 5 atau 4 tahun... tapi ayah kasik aku ikot.. see!... dari kecik diajar buat kputusan sendiri. ak pon pegi la ikot balik johor....setibanya di johor, perghhh.. memang jaoh. tapi da taleh nangis.. ayah dan mak sume akan dtg minggu seterus nya which means ak berjauhan dgn keluarga terchinta selama lebih 3hari... di johor, tak tahu nak buat ape. tak leh main tanah, tak leh panjat memanjat... bole carik uban atok laki je yg ak bole igt.rumah atok sgt kemas dan tak selerak k.bila tengok tb, ak tak paham. joho kan ariel tinggi2 utk dpt siaran indon n singapore.. masa tu ak memang kompius n betol tak paham bahasa.. so, confirm tido atau tutup tv sepanjang…