Wednesday, September 30, 2015

serius.ini topik serius.

assalammualaikum w.b.t

semalam ak dilanda sakit kepala.
lama rasanya tak kena macam ni.
eh.kenapa tiba2.
ia menangkap di mata.
tak tahu nak terangkan.
jadi...
memang tak sesuai ak menghantar diri ke doktor.
well.doktor pon xpaham kot nt.
atau mungkin aku akan sehat sejurus masuk bilik rawatan itu...

hahaha..it so me!

saat2 begitu sempat lagi berwasap dengan rau.
almaklum la aku tiada berteman di sini.
maka, terasa terisi bila ada yg bertukar2 khabar berita, gurauan & sandiwara...
dalam banyak2....
aku sempat bercerita dengan rau..akan sahabat lama ku yang mahu aku mengenali sahabat nya yg lain jantina dari kami.
katanya "aku berani nak kenalkan ko..sbb bdknya jaga solat"

aku malu.segan pon ade.
takut2 sahabat ini terlalu mengharap dan mempromosikan aku kepada temannya itu nanti.
bukan apa.

takut expectation org terhadap kita adalah di luar jangkaan.

aku selalu cakap tak mahu engineer.
since aku da duduk lane construction..terasa  rentung dan kesibukan itu akan menenggelamkan kami nanti.malah, tiada ketahuan idea untuk beramah mesra selain dari cerita kerja-kerja dan kerja..since dah satu bidangkan.

takpa kenal je dulu. dengarnya project engineer...tahap rentung tu berapa darjah taktahu lagi...kikiki...
kenal je dlu.
bukan suh kawin..heee

rau pon bertanya aku topik yg sama.
aku mahu orang yg macam mana....
malah sempat lagi ia berkata."ini topik serius k.
sila serius".. sedang aku masih belum menjawap satu pun soalannya.

nyata!aku masih aku.
hingga waktu ini, sahabat ku terasa aku kurang serius sedangkan aku sudah serius.serius..ini serius yg kompleks. kenapa perlu ditanya aku suka laki-laki yang bagaimana.
kenapa harus perempuan bertanya soalan ini.
kriteria2 laki-laki membuatkan mereka seakan tidak sabar2 mahu aku langsung bernikah.
rahsia2 Allah dalam penjodohan kami memang dinanti oleh semua orang.
tak kira la ia dari sahabat handai, saudara mara hingga lah ke makcik pakcik dan atuk nenek.
serius.
kami pasangan yang misteri.
nusantara ke seantero warga efbi pasti menantikan kami ke alam munakahat sana.kesabaran kami lebih
dari penantian kalian yang di sekitar kami.

kini...

saat kian berlalu, dan topik serius ini menjadi medan pertarungan aku.
aku mahu yg macam mana?
aku terfikir siapakah gerangannya.
tersimpan kemas dalam genggaman Allah.
terhias cantik tak berkuit yang pasti kudrat dan doa menjalinkan kami.

jika Ali sukakan fatimah..
andai fatimah sukakan ali.
kami lebih dari itu..
tak dengar.
tak bersua.
talian hanya untai2 doa.
kerana cinta.kerana Allah.
amin.

malah...

sebahagian fikir ini berkata..
kan elok laki-laki itu menjadi diri sendiri. sekurang2nya betol kata arwah tokbak "nak buat apa muka ensem2, bontot tetap itam" atau "pilih yang muka cantik, kentotnya tetap busuk"

balik keje hari ni... aku dapat kriteria pertama dan kedua.
pertama : aku tak kesah lipat baju.asalkan laki-laki itu tolong susun baju kat rak.
kedua : aku kesah masak simple.janji laki-laki itu makan abiskan.

pepon..
harap ia bukan seorang yg merokok.
kerna aku tak nak dia mati muda..
sebab aku yg nak mati muda...jadi, waris2 bia la dia jaga..takpon bia sesama mati muda..
masuk syurga!hehehe

k la.wassalam.
nak membelanja gambar sikit.
walau ade yang takde kene mengena.
:)

nota tumit : bila la nak dapat peti sejuk ni.huhuhu...kumpul gaji la

Thursday, September 17, 2015

org baru.tempat baru

assalamualaikum w.b.t

yep.. sekali lagi cerita tentang org baru nak idop.
duduk sengsorang lak tu.
tapi seronok.
sebab da puas da share rumah.
dulu menyewa reramai.
nak guna dapur pon
tunggu turn.

so, now....time for myself.
tambahan plak...
uma ni ade limited a parking.
ye la kan...kt jalan mati.
uma awam.kecik...comel dan sesuai la ngan ak.
kikiki... bkn nak kedekut.
tp tersuke plak kan.selesa la gak.senang nk ngomeh.
pastu abah ko bagi
30biji telur.
ko masak la setiap ari.
sampai tak tau da nak masak ape.
terpikir gak...
goreng je telur ni byk2 ..
pastu ak tolak kt kedai...kan..kan...an..
dapat buat duit gak.

mane la tau kan.
leh tampung duit nak kawin.hahaha

ko hade terpikir camtooo.
tade kan.
kan.
ann..

hee... semalam cuti.
since kawan ngn adik2...mintak la diorg bawak jejalan.
gi bpmall je.
riki jalan.nanti klu ak da stat usrah.
senang....itu la mindset ak.
bdk2 ni tatau.

pepon, diorg sume gembira.
dan bertabah...sebab sesat dalam bpmall.lupe kete parking kt mne.
tu paling lawak.
memang lejen la.hai la adikkkkk.

bila ak balik keje...
ak tgk uma...mesti ak pikir balik..
klu ak da penuhkan uma dengan peti sejuk.
so...nanti kesian la plak nak angkut.
dudul sengsorang kan.keje?tayah cite...
ak pon tgh cari istiqamah ni.
rasa cam solehah dan nak tolehah ni.

tambahan plak dapat panggilan interview s11..cikgu je pon..ak da rindu plak kt bebudak ni...kt sni,
ak kene prohibition 6bln...taleh cuti.
ad unpaid leave...mc ngn ak ni xbepe sgt.. xsk jmpe doc.
adik2 ni plak sume bind contract YES a.k.a SL1M lebih kurang setahun la kot.lepas tu up to HQ, nk serap diorg ke cane...pepon diorg still fresh.

ak tatau kenapa crossmind plak td.
1.aku mungkin akan pergi interview tu
2.aku abis kan million steps challenge(2month challenge)
3. aku tengok sape keluar dulu-bila da abih kntrak

cian kan bdk2 ni.ak pon kesian gak.tp nth la... mane la ak yg kuat, jitu, kukuh dan buli balik yg dulu itu.
me myself missing in action.
ape la nak jadi..
isshhhh... akak tolehah.
cian diorg.

"padahal orang-orang yang berdosa itu tidak dikirim untuk penjaga bagi orang-orang mukmin" Allahu.Allah.

k la..sampai sini je dlu ceritanya.
nanti pape, cite lg.

wassalam.
nah.lanje gamba adik2.
deme ni kachak dan cantik bangat.
maka segan akak2 ni.
selekeh.
selebet je rase.

Thursday, September 10, 2015

about to sleep.nite.a long day.tired one.

http://www.youtube.com/watch?v=gPz9Vvv-AyA&feature=youtube_gdata_player

Monday, September 07, 2015

my belog.my story mory

assalamualaikum...

maap.tajuk entry tu kelihatan agak punchline yek.

ri ni rase nak escape.
escape for the nature.
see the beach.
watching sunset
even staring the sunrise..
move backward follow your footstep..

hmmm...
okeh.
fine.
lets block your day.
mark the calender.
and go for it.

sabarlah syg.
aku kan pulang.

Sunday, September 06, 2015

takde apa apa

assalamualaikum..

i dont intend to let u be my daily note.
or even being my diary.

setahun yg dulu..
ak cukup takut nak abiskan master.
sebab ak rasa xmampu dan xlayak diri ini utk bawak diri dgn master tu.
tambahan pula, ak sgt lah takut kene kawin lepas ad master.

kebetulan, bermacam dugaan..
datang menimpa.

lalu ak tidak dapat fokus dan menumpukan perhatian utk menamatknnya.

bila arwah atuk joho sakit.
dia lebih menekankan ak utk cpt abiskn master dan kawin.
paling terharu bila setiap hari aku melawat dia.
lepas office hours.setiap kali tu dia minta aku tunjukkan calon.
hajat dia terlalu besar pada ak.
ak sedih.
dan tak tahu.
takkan ak nak buat macam cerita drama maupon novel.
hanya utk lakonan depan dia.
malah lebih teruk.
itu hanya menghina nilai kasih syg yg sebenar.

bila mak ak juga minta carik.
ak minta mak bersabar.
rumah kami pon agak kecil utk menampung pertambahan menantu dan cucu.
maka, hari ini...telah pon siap rumah baru.yang mak dan ayah buat di atas tanah pusaka.

kegembiraan dan keterujaan mereka sangatlah dihargai. malah ketulusan hati budi mereka takdapat aku balas.apatah lagi siap memilih set bilik tidur utk ak.

petang tadi set bilik tidur itu dipasang.aku tak sanggup melihat aktiviti pemasangannya dirumah baru.lalu aku beransur membawa diri ke negeri perantauanku.

terasa kerdilnya gaji.
terasa besarnya harapan mereka.

mungkin aku perlu buat satu lagi keputusan.

"mak, terimalah pinangan lepas ni. bagitahu sy... tarikh lahir lelaki itu.tinggi dan beratnya sahaja.nanti lepas tu, sy kenal2 la dgn dia"

rasa nak cakap cmtu... tapi tertahan di tekak ini.

ak hanya mampu memperbaiki sedikit demi sedikit diri ku.janji Allah, perempuan yg baik utk lelaki yg baik.

sekurang2 nya dengan aku menjadi solehah, ade jodoh menanti ku di syurga..

mak.

antara ajal dan jodoh.
kita tengok, mana sampai dulu.
harap kan jodoh buatku.
doakan ajal juga buatku.

wassalam.

Tuesday, September 01, 2015

kadang kesian pon ad

alhamdulillah...
setelah duk uma pak abu.
kini aku berpindah ke rumah baru.

xd la baru sgt.
baru masuk... tuan uma bru lepas renovate.

kire ok la.
semangat sebab dapor die cm kene la ngan jiwa ak.
kekekeke...

kte tgk je ek.
ak masak ke x nt.

since kt sini ak xbyk kawan...
kt uma swe pon duk sorg2...
so... bdk kecik kne la layan ak bercakap.

kadang kesian gak kt diorg.
sebab asik borak je kan.

so...
mgkin onward ak akn lebih kerap mencari masa.
sendiri.
dan blogging.

hmmm.
xpe xde reader pon.
janji...
ak cite ape yg ak nk cite.
ak cakap ape yg ak nk cakap.
moga2 mulot ni bermanfaat.
malah hati juga yg memberi manfaat.

k bai.
wassalam :)

*nota tumit : ak pelik..ri tu ak nk update entry..xpass2 publish nye...hmmm.ssh ni.belom wat album da ssh nk publish..wuwuwu*sobsobsobs