Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2015

serius.ini topik serius.

assalammualaikum w.b.tsemalam ak dilanda sakit kepala.
lama rasanya tak kena macam ni.
eh.kenapa tiba2.
ia menangkap di mata.
tak tahu nak terangkan.
jadi...
memang tak sesuai ak menghantar diri ke doktor.
well.doktor pon xpaham kot nt.
atau mungkin aku akan sehat sejurus masuk bilik rawatan itu...hahaha..it so me!saat2 begitu sempat lagi berwasap dengan rau.
almaklum la aku tiada berteman di sini.
maka, terasa terisi bila ada yg bertukar2 khabar berita, gurauan & sandiwara...
dalam banyak2....
aku sempat bercerita dengan rau..akan sahabat lama ku yang mahu aku mengenali sahabat nya yg lain jantina dari kami.
katanya "aku berani nak kenalkan ko..sbb bdknya jaga solat"aku malu.segan pon ade.
takut2 sahabat ini terlalu mengharap dan mempromosikan aku kepada temannya itu nanti.
bukan apa.takut expectation org terhadap kita adalah di luar jangkaan.aku selalu cakap tak mahu engineer.
since aku da duduk lane construction..terasa  rentung dan kesibukan itu akan menenggelamkan k…

org baru.tempat baru

assalamualaikum w.b.tyep.. sekali lagi cerita tentang org baru nak idop.
duduk sengsorang lak tu.
tapi seronok.
sebab da puas da share rumah.
dulu menyewa reramai.
nak guna dapur pon
tunggu turn.so, now....time for myself.
tambahan plak...
uma ni ade limited a parking.
ye la kan...kt jalan mati.
uma awam.kecik...comel dan sesuai la ngan ak.
kikiki... bkn nak kedekut.
tp tersuke plak kan.selesa la gak.senang nk ngomeh.
pastu abah ko bagi
30biji telur.
ko masak la setiap ari.
sampai tak tau da nak masak ape.
terpikir gak...
goreng je telur ni byk2 ..
pastu ak tolak kt kedai...kan..kan...an..
dapat buat duit gak.mane la tau kan.
leh tampung duit nak kawin.hahahako hade terpikir camtooo.
tade kan.
kan.
ann..hee... semalam cuti.
since kawan ngn adik2...mintak la diorg bawak jejalan.
gi bpmall je.
riki jalan.nanti klu ak da stat usrah.
senang....itu la mindset ak.
bdk2 ni tatau.pepon, diorg sume gembira.
dan bertabah...sebab sesat dalam bpmall.lupe kete parking kt mne.
tu paling lawak.
mema…

my belog.my story mory

assalamualaikum...maap.tajuk entry tu kelihatan agak punchline yek.ri ni rase nak escape.
escape for the nature.
see the beach.
watching sunset
even staring the sunrise..
move backward follow your footstep..
hmmm...
okeh.
fine.
lets block your day.
mark the calender.
and go for it.
sabarlah syg.
aku kan pulang.

takde apa apa

assalamualaikum..i dont intend to let u be my daily note.
or even being my diary.setahun yg dulu..
ak cukup takut nak abiskan master.
sebab ak rasa xmampu dan xlayak diri ini utk bawak diri dgn master tu.
tambahan pula, ak sgt lah takut kene kawin lepas ad master.kebetulan, bermacam dugaan..
datang menimpa.lalu ak tidak dapat fokus dan menumpukan perhatian utk menamatknnya.bila arwah atuk joho sakit.
dia lebih menekankan ak utk cpt abiskn master dan kawin.
paling terharu bila setiap hari aku melawat dia.
lepas office hours.setiap kali tu dia minta aku tunjukkan calon.
hajat dia terlalu besar pada ak.
ak sedih.
dan tak tahu.
takkan ak nak buat macam cerita drama maupon novel.
hanya utk lakonan depan dia.
malah lebih teruk.
itu hanya menghina nilai kasih syg yg sebenar.bila mak ak juga minta carik.
ak minta mak bersabar.
rumah kami pon agak kecil utk menampung pertambahan menantu dan cucu.
maka, hari ini...telah pon siap rumah baru.yang mak dan ayah buat di atas tanah pusaka.kegembiraan…

kadang kesian pon ad

alhamdulillah...
setelah duk uma pak abu.
kini aku berpindah ke rumah baru.xd la baru sgt.
baru masuk... tuan uma bru lepas renovate.kire ok la.
semangat sebab dapor die cm kene la ngan jiwa ak.
kekekeke...kte tgk je ek.
ak masak ke x nt.since kt sini ak xbyk kawan...
kt uma swe pon duk sorg2...
so... bdk kecik kne la layan ak bercakap.kadang kesian gak kt diorg.
sebab asik borak je kan.
so...
mgkin onward ak akn lebih kerap mencari masa.
sendiri.
dan blogging.hmmm.
xpe xde reader pon.
janji...
ak cite ape yg ak nk cite.
ak cakap ape yg ak nk cakap.
moga2 mulot ni bermanfaat.
malah hati juga yg memberi manfaat.
k bai.
wassalam :)*nota tumit : ak pelik..ri tu ak nk update entry..xpass2 publish nye...hmmm.ssh ni.belom wat album da ssh nk publish..wuwuwu*sobsobsobs