Wednesday, January 20, 2016

2016 - macam biasa.

assalammualaikum w.b.t

salam tahun baru.
alhamdulillah.aku masih lagi berkerja.. membina kerjaya..menuju mercu di yongpeng ni.

siapa sangka sudah tahun baru.
dan aku masih di sini.

sepeerti biasa yang nak nampakkan biasa kan...heee...
nak cite tentang wishlist tahun baru.

biasa la...
update list meaning upgrade diri.
*harapanmestinyatadanmenggunung*
wishlist kali ni... ter gerak nK guna urup K.
Semua K.

hehe .

Target 2016 bermula denga urop K ni adalah..
1.kawin...
ye kawin.. aku target tunang bulan januari.kawin bulan mac... hmmm...
macam da nak abis je januari ni...erk!
kipidap.kipidap.
usaha triple.

2.konvo
yep.konvo aku tertangguh ri tu... uitm nak selaraskan dgn uni lain maka skipped konvo.which is bagi chance aku makbulkan hajat konvo bersama somi.hihihi... moga2!leh pokus kt lain lak nanti...giteww...

3.keje
keje ni no 3.sebab aku lom confirm lg keje kt sni... xperform ke.. cane..ak pon taktau.  yg penting bsangka baik dgn Allah. buat yg tbaik utk Allah...moga terbaik utk semua... amin..

4.kaya
bila kaya... nak bzakat....nak tlg mak ayah... nak tolong diri sendiri dgn utang ptptn.. malah hajatnya nak dapta naik haji. :)

5.kesihatan
nak jadi sehat.gaya hidup sehat.tidur makan main sehat.sehat wal afiat yg meberk potensi mpertingkatkn amal ibadat dan merevolusikan iman menjadi takwa.moga Allah menjaga aku bersama teman2 ku dan memelihara islam serta melindungi aib kami dari apa/sesiapa yg diketahui dan tidak diketahui.

6.keluarga
famili first. i bet to attend seminar parenting.. baitulmuslim sakinah mawaddah warrahmah..

7.ke destinasi pilihan
insha Allah.labbaik kallah humma labaik.labbaik kala syarikala kala baik.innal hamda wal nikmata lakawal hamdu la syari kala.

8.keimanan
iman..islam.ikhlas.ihsan. 
satukan mereka dalam lisan,akal, idea, akhlak dan setiap tindak tandukku. moga hidup ini dan selama ini memberkati pengakhiran yg baik buatku.

9.kebahagiaan
moga ada kebahagiaan di hari muka. bahagia punyai Allah yang memiliki segalanya. Apatah lagi Allah menggenggam hati hamba2nya. Allah makirin.Allah yuftah alaina..Allah.Allahu Allah.

10.keilmuan
meningkatkan ilmu.ketajaman hafazan. Allah... teringin belajar mengaji.. klu pandai sikit nak belajar taranum.... Allahhh...

teringat dedulu penah nak buat sunnah bersukan nabi.. hmmm.semua perlukan ilmu.ilmu.. nak belajar memanah ke berenang ke berkuda... hmmm... besttt3..

11.kebaikan
semoga yang baik berkekalan dan berpanjangan. amin.. baik di dlaam baik luaran... baik seluruhnya...amin.

12.konsistensi ----->
adalah istiqamah... puncak kejayaaan adalah istiqamah. yep.. biarlah sedikit namun berterusan.dengan displin untuk gigih meneruskan baki hidup. ya Allah..saat dunia tidak lagi memberi manfaat padaku, kembalikan aku ke syurgamu. jauhi aku dari api nereka dan seisinya.

la ni..

pasai pa K.
dah terjawab na...
sapa tnya lagi..
Ak bagi lepuk kang.

selain itu...

K tu adalah Kenapa? K juga KepadaNya..Allah gak kte bserah :)

moga Allah menerima dan membantu melunaskan pengharapan seluruh isi hati ini.

nota tumit : lama tak update blog?bese