Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2015

bersama mereka

assalamualaikum w.b.ttemankan peja gi submit document kat dosh jb.
mirul menjadi penunjuk arahnya.
end up.
murtabak cheese majid dapat dirasa.
gi jaypieohh untuk
riki purse tiya.
tapi tak beli pon....lom
year end sale kan.
ye.
tiya da nak kawin.
dua minggu lagi.
tak dapat gi kenduri die.
konvo master la nanti dpt jmpe die..
ye.tak sempat nak gi kenduri kawin die nanti..same tarikh ngn jibah nt....huhuhu.
adapon begitu..
still ade..
rindu nasuha.
bukan sebab tak sempat amik gamba ngan suha semalam.
tapi sebab plan gi berjalan jaybee ni..
masa nasuha ada lg.
kawan bertiga sebelom peja masuk keje sini.
sekarang still bertiga.
(klu tak berempat lah kami)
suha.ak.peja.mirul.
bersama sama.hmmm.
semoga anak2 ini dilindungi dan dirahmati Allah.
baik2 mereka ni.
nak tahu kenapa diorg baik?
sebab rindu.
org baik.
adalah bila dia takde..
kite rindu.
macam tak complete tanpa ahlinya.
cume ngaku tak ngaku je
bila tak jumpe tu.cam tu la klu kurang sorang ke takde diorg ni.cume esok2 klu aku lak ta…

bowling ku

assalammualaikum w.b.tsemalam pagi gi keje.
lepas zohor janji nak keluar dgn bdk2 ni.
utk pengetahuan semua,  jiran workstation aku da pindah.
adik yg paling rajin greeting aku pagi petang.
teman makan luncheon.
tido kat uma swe dulu.
wajib kepci utk ri jumaat.
siang malam kadang berbalas2 wasap.
yep.ebselutli mesti nya akan rindu dia bila die xde.
kadang die tggu abis keje semata2 nak makan roti canai.
shes dpt keje baru.
kt cyberjaya.
well.
rezeki masing2 kan.aku?
masih blom berrezeki agknya.
ok.ri sebelom keluar parents ak dtg n tidur die rumah sewe ni.
hmm.rase cm lawatan bermakna.
semua nya kene check.
lepas tu siap igtkan makan byk2 bia gemuk..
pakai macam2 sblom tido bia putih..
ku putih ku putih.
keje lame sikit kt sini utk good impression kpd famili sebelah sana nt.Ak xd kesah sgt tg putih xputih tu.
bagi ak atleast ank org tu lg cerah dr ak..ak da syukur da.xyah ak nk pulun putih lawan die. hahaha stres sbb ayh cm xkasi benti .
stress sbb ak rase famili org tu high expectati…

muka itam tangan putih.

. assalammualaikum w.b.tbegitulah tajuk yang menggerhanakan siang dan malam ku.
saat emak ku meluahkan rasa anaknya yang sememangnya mendung ini.
lebih tepat tak berapa cerah kulitnya.emak ku meminta aku bersedia kerna
ada yang ingin melihat ku.
aku tidak bingung.
aku tidak mencela.
malah aku jauh sekali membencinya.org melayu kata kalau dah jodoh tak kemana.
begitu la resamnya.moga lelaki itu lebih cerah dari ku.
dan keluarga menyenangi hadir ku.
sekurang2nya wajahku tak putih, tangan golap. "Telah pasti datangnya ketetapan Allah maka janganlah kamu meminta agar disegerakan (datang)nya. Maha Suci Allah dan Maha Tinggi dari apa yang mereka persekutukan "surah anhl:ayat 1
jika inilah jodoh darimu, rahmatilah kami dan berkatilah iman kami.
amin.nota tumit : when your dad is your king, absolutely your brother is your prince until your charming man came and choose u as his suri berseri. :)

kawin ke tanak kawin

kisah kawin ni memang tengah sinomim dengan aku.Allah hu
Allah
Allah
Allah hu.
Allah.terasa sendu gitu.
cerita tentang kawin ni menyentap kan aku.
tiada masa untuk dicuri
mencuri
mengayat
mahupun melarikan
hati seorang
bernama lelaki
ajnabi(asing)*ajnabi je kite leh kawin*kelmarin mak bagi tarikh baru.
ye.
mak aku cikgu.
so meaning cuti sekolah memang calender wajib kt kepala dia.
die mtk mei tahun depan majlis.
ak dgn penuh selamber menbalas kata omak ku
"laaa... org nk disember ni..xpon
januari tahun depan pon boleh gak... cepat sikit dr mei tu..."hahaha.
jawapan yg nampak stabil.
sebenarnya belum.risau aku.
dengan kerja.
dengan stress.
dengan lonely nye kt sini.
dengan macam2 wishlist yg aku sibuk nak buat.dan termasuklah ketiadaan
kriteria spesifik untuk mtk carikkan.Allah...
jodohkan aku dgn lelaki yg baik.rabba na hablana min azwajina qurrata a'yun waja alna lilmutaqi na imama..rabba atina fidduniya hasanah wafil akhirati hasanah wakina azabban nar.moga kami sen…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…

aku dan ba wau kap wau

Dan berdoalah: Ya Tuhanku, tempatkanlah aku pada tempat yang diberkati, dan Engkau adalah sebaik-baik Yang memberi tempat".23:29salam...
aku dan buku.
lama aku menunggu agar terbukalah pintu kamar hati untuk buku.well.biasalah...shop for your worth.
klu tak berkenan, jgn commint membeli.baik mem"blah"kan diri dari kedai buku.aku mg suke kedai buku.
tade duit.
takbeli pon xpe.
cuci mata.
gagagaaa..k la.
harap hasil tgkapan selumayan perkongsian penulis2 berkenaan.
klu ak sempat...
akan ku update entry tg bku berkenaan.takpon
yang jatuh dimata.
melekat di kalbooo.
(wah.nmpk tak..
penangan membaca sgt)kikikisekian.selingan2
ak : mak,duit saving utk hantaran,kite da buat beli buku la.
nanti hantaran, kite beli gegula je ek.
mak : bile mase org masuk minang ko??
ak : Erk!wassalam