Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2013

Cerita Pembuka Hujung Minggu

Assalamunalaikum w.b.t"hai manusia, sesungguhnya telah datang kepadamu pelajaran dari tuhanmu dan penyembuh bagi penyakit2( yg berada) dalam dada"Lalu
"dan kami juga turunkan AlQuran suatu penawar dan rahmat bagi org2 beriman"Yang hemah mendidik pembaca AlQuran melalui madah2 halus dan melentur pemikiran tajam lagi jitu iman akhlaknya dengan "Tuhan yg Maha Pemurah, bersemayam di atas singgahsana yang tinggi"(surah Taha, ayat5)"KepadaNyalah terdapat perkataan2 yg baik" (surah AlFathir, ayat10)"Tiada sesuatu pun yg serupa dgn Dia(AlQuran)" (surah Assyura,ayat 11)"Dan mereka tidak dapat meliputi ilmuNya" (surah Taha,ayat110)"Dan berbekallah sesungguhnya sebaik2 bekalan adalah taqwa"(AlBaqarah,ayat 197)"Apabila kalian berbuat baik,sesungguhnya kebaikan itu untuk kalian (juga)" (Surah Al Ishak,ayat7)Ok... Begitulah pembuka entry kali ini..
Begitu banyak kenduri kahwin telah aku diterima.Dollah, Along Jijah jug…

Sambgn itu Rare...

Assalamualaikum....

“Agama itu adalah nasihat , Kami bertanya : Untuk Siapa ?, Beliau bersabda : Untuk Allah, Kitab-Nya, Rasul-Nya, para pemimpin umat Islam, dan bagi seluruh kaum muslim” [Muslim no. 55]




Okeh.. sambungan cerita offer pengapit..
HEHE...
With mode STANDBY...ak igtkn la si pengantin ini g cari sepupu ke adik2 pengantin jadi pengapit.
Wei.. g kenduri...
Nak jadi tetamu.
Bole Makan2...
Bole Borak2...
Bole Tengok2 org...
Tengok2 acara...hehee


Klu jadi pengapit, alahai...
kne kluar feminisme kejap.
klu majlis geng pempoan, tak pe la
da bese cover cun.
hahaa

Pepon pada hari kejadian, tgk si besties ak tak cari ak balik or even msg ak langsung, ak consider la..
That VACANT were HIRED.
Ntah sesape ntah.ade le tu..
so, SELAMAATTTTTT satu cerite!!:)



well, ak mg gi kndri ni ngan mak kan.
tu pon die suh g awal, sebab die pon nak jumpe geng2 kat sane.
ak ckp la kt mak, "besties ckp kul 1315-1330 bersanding and lalu bawah pedang.
emm...
Kte target g makan n nk tgk diorg berarak j…

Rare-all about rare.rare.rare

Salam.Baru2 ni asik nampak perkataan "rare".
Buat ak pon nak gunakan ia juga.
Hehe..Setelah seberapa lama ini, macam2 perkara berlaku.
Semester yg memerlukan energy tambahan.
Kerjaya juga tak cangkung mengikut rentak ku.
Yang "rare"nye, aku mulai cangkung.
*peluh mendingini hati iniUjian yang Allah berikan bukanlah untuk melemahkan hambaNya.
Entah kenapa sekarang aku semakin awal tidurnya.
Balik kelas.
Bersihkan diri.
Solat Isyak.
Makan (klu nak makan)
Tido.Bak kata mak ak- tido awal tanda2 penuaan.Namun ak juga sedar bahawasanya, subuh semakin awal.Seawal 5.40 pagi.
Bagi yang bangun tahajud, bangun pukul 5.00pagi pon terasa berkejaran.Namun bila direnung kembali, ak yang berkelana seketika di bumi bandung.
Subuh mereka lebih awal..pkul 4-- wei..
Manakalanya, isyak mereka pukul6-- wei...Perbezaan waktu sejam sahaja. Klu kt malaysia pukul 5, mereka baru pukul 4.
Bayangkan bila malaysian gi sana.
Adapt tak mereka(malaysian) ini untuk bangun awal dua jam bagi subuh in…

Nikmat Sehat adalah ujian

Assalammualaikum w.b.tSepanjang hidup, alhmadulillah usia kita ditambah(dipanjang2kan)
Namun disebalik usia ini, ada satu nikmat.
Nikmat sihat yang selalu kita remehkan.
Sehat yang selalu kita raikan dengan kalimah Alhamdulillah.
Bila kita diuji akan nikmat demam, hilang kecerdasan mahupon mungkin hari lembik... Kita sedar akan nikmatnya sihat itu.Kecintaan kita terhadap nikmat sihat di samping kawalan gula, kolestrol juga lemak membuatkan kita lupa.leka.
Sebenarnya nikmat sihat ini juga satu ujian nikmat.
Allah meneliti kita di saat senang kita.
Di mana apakah kita bingkas bangun tahajud.
Bagaimanakah kita melaksanakan subuh kita.
Apakah nilai rehat seorang yang berfikir akan Tuhan nya.
Siapakah yang terpilih mendapat rahmat dan menerima hidayah nya.Nikmat sehat inilah peluang.
Peluang yg selalu membuatkan si alim ulamak tak lelah bertahmid kepada Allah.
Peluang ini jugalah yang menjadikan rohani seorang berjiwa besar menjadi satu sistem imun.
Pertahanan yang mana memberikan tahap ke…

Meteor Garden

http://www.youtube.com/watch?v=RT3VcIeQxgQ&feature=youtube_gdata_playerTeringat zaman sekolah form 1 ke form 2, semua org duk minat meteor garden.Tapi itu la.. Lagu ni melekat dalam kepala ak sampai sekarang.walaupon ak xpenab tgk cerite die tapi hanya selalu dengar si tika nyanyi tang korus die....I google.opsss..it was 2001 drama series....:)