Skip to main content

ramadhan kareem 1436H (2015)

Salam ramadhan kareem...

Alhamdulillah permulaan ramadhan yang baik.
Selepas tarawikh first dan second, i got no sleep (@night)at all.
serius la... direct non sleep for two nites, gara2 menghantar nak thesis.

doakan aku graduate semester ni jugak ya.
moga Allah mpermudahkan urusan master aku di ujung2 ini.


kisahnya.. hari ni dah masuk ramdhan ke 8.. ekceli sembilan.. since ak update jam satupagi, ramadhan 9th.


Alhamdulillah..ramdahan kali ni dengan nombor baru.
yep.umor baru.

since i was 18th, i have own vision.
the earliest i get maaried @25th, while the limit is after 2 years. which is, klu lepas umor tu...
dan aku tak jumpe org yang ak nak kawin or suke....ak telah pon berangan nak post
mencari pasangan hidup kat iklan memana.
haha.

kesengalan di situ.so, abaikan masa lalu ku, yang telahpun dilewati.
dengan perpisahan.*rentak masa berlalu takpernah ku kesali...oooo*

hari ni, tetiba teringin nk pakai jubah putih, bersama shawl merah..
ahakss...
saje je... nak tengok ak comel ke tak.

gi skola,(ak jd cikgu ganti utk beberapa bulan ni)

yeah..cikgu kite da sampai.
cikgu kite cantik la.


bebudak sibuk cakap cikgu nak kawin eh?...iris, irfan, izzani
nak kawin dengan sapa?- fatin
nak kawin dengan azizan?- fatin
"bukan la cikgu nak kawin dengan pakwe cikgu la" sampuk damia...

aku gelak je la yang mampu.

pastu jawab "haah, cikgu nak kawin. nanti cikgu kawin dengan bakal somi cikgu ye.awak2
doakan cikgu ye"

ishhh... cikgu nak kawin betol la- iris
haah.cikgu cantik tak kalau kawin?-aku uji
mesti la cikgu cantik.. - iris
heeeeheheheeee---> senyum leba2 je ak

k la.. sampai sini je update ak.

nak i payung uols gambar2 bebudak ni ye

jgn ckp akk tak lanje eh.
lanje gamba je yg mampu..


Wassalam

jubah putih mari dipaki pergi sembahyang.
bukan jubah putih mari dipakai pergi menikah

*lagu selimut putih mari dipakai gi sembahyang*


kalau rasa gembira
doakan cikgu..
berjaya dunia akhirat.

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad