Skip to main content

2016 - macam biasa.

assalammualaikum w.b.t

salam tahun baru.
alhamdulillah.aku masih lagi berkerja.. membina kerjaya..menuju mercu di yongpeng ni.

siapa sangka sudah tahun baru.
dan aku masih di sini.

sepeerti biasa yang nak nampakkan biasa kan...heee...
nak cite tentang wishlist tahun baru.

biasa la...
update list meaning upgrade diri.
*harapanmestinyatadanmenggunung*
wishlist kali ni... ter gerak nK guna urup K.
Semua K.

hehe .

Target 2016 bermula denga urop K ni adalah..
1.kawin...
ye kawin.. aku target tunang bulan januari.kawin bulan mac... hmmm...
macam da nak abis je januari ni...erk!
kipidap.kipidap.
usaha triple.

2.konvo
yep.konvo aku tertangguh ri tu... uitm nak selaraskan dgn uni lain maka skipped konvo.which is bagi chance aku makbulkan hajat konvo bersama somi.hihihi... moga2!leh pokus kt lain lak nanti...giteww...

3.keje
keje ni no 3.sebab aku lom confirm lg keje kt sni... xperform ke.. cane..ak pon taktau.  yg penting bsangka baik dgn Allah. buat yg tbaik utk Allah...moga terbaik utk semua... amin..

4.kaya
bila kaya... nak bzakat....nak tlg mak ayah... nak tolong diri sendiri dgn utang ptptn.. malah hajatnya nak dapta naik haji. :)

5.kesihatan
nak jadi sehat.gaya hidup sehat.tidur makan main sehat.sehat wal afiat yg meberk potensi mpertingkatkn amal ibadat dan merevolusikan iman menjadi takwa.moga Allah menjaga aku bersama teman2 ku dan memelihara islam serta melindungi aib kami dari apa/sesiapa yg diketahui dan tidak diketahui.

6.keluarga
famili first. i bet to attend seminar parenting.. baitulmuslim sakinah mawaddah warrahmah..

7.ke destinasi pilihan
insha Allah.labbaik kallah humma labaik.labbaik kala syarikala kala baik.innal hamda wal nikmata lakawal hamdu la syari kala.

8.keimanan
iman..islam.ikhlas.ihsan. 
satukan mereka dalam lisan,akal, idea, akhlak dan setiap tindak tandukku. moga hidup ini dan selama ini memberkati pengakhiran yg baik buatku.

9.kebahagiaan
moga ada kebahagiaan di hari muka. bahagia punyai Allah yang memiliki segalanya. Apatah lagi Allah menggenggam hati hamba2nya. Allah makirin.Allah yuftah alaina..Allah.Allahu Allah.

10.keilmuan
meningkatkan ilmu.ketajaman hafazan. Allah... teringin belajar mengaji.. klu pandai sikit nak belajar taranum.... Allahhh...

teringat dedulu penah nak buat sunnah bersukan nabi.. hmmm.semua perlukan ilmu.ilmu.. nak belajar memanah ke berenang ke berkuda... hmmm... besttt3..

11.kebaikan
semoga yang baik berkekalan dan berpanjangan. amin.. baik di dlaam baik luaran... baik seluruhnya...amin.

12.konsistensi ----->
adalah istiqamah... puncak kejayaaan adalah istiqamah. yep.. biarlah sedikit namun berterusan.dengan displin untuk gigih meneruskan baki hidup. ya Allah..saat dunia tidak lagi memberi manfaat padaku, kembalikan aku ke syurgamu. jauhi aku dari api nereka dan seisinya.

la ni..

pasai pa K.
dah terjawab na...
sapa tnya lagi..
Ak bagi lepuk kang.

selain itu...

K tu adalah Kenapa? K juga KepadaNya..Allah gak kte bserah :)

moga Allah menerima dan membantu melunaskan pengharapan seluruh isi hati ini.

nota tumit : lama tak update blog?bese

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …