Skip to main content

hikmah dalam hemah

Alhamdulillah.

Dan mereka mengucapkan: "Segala puji bagi Allah yang telah memenuhi janji-Nya kepada kami dan telah (memberi) kepada kami tempat ini sedang kami (diperkenankan) menempati tempat dalam surga di mana saja yang kami kehendaki; maka surga itulah sebaik-baik balasan bagi orang-orang yang beramal". -39:74

Dan kamu (Muhammad) akan melihat malaikat-mmlaikat berlingkar di sekeliling 'Arsy bertasbih sambil memuji Tuhannya; dan diberi putusan di antara hamba-hamba Allah dengan adil dan diucapkan: "Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam". -39:75 

syukur.dijemput sebuah hikmah.
tak tahu nak cakap apa.
tak tahu nak bagitahu siapa.

aku terima surat confirmation staff hari ni.
melalui email dr HQ.
aku cuma membalas emailnya dengan
"ok.noted.received with thanks"

since email itu di cc
ke bos n HR...
Ak reply la dgn cc2 tu sekalian..

confirmation staff
tanpa kenaikan gaji
tanpa sebarang promotion.
atleast aku da diconfirmkan bekerja.

perit jerih
terbayar?
hmmm.belom lagi.
perjalanan masih perlu diteruskan.
kerja kerana Allah hendakNya.

ak membalasnya dengan penuh hemah.

setelah membalas email.
HR yg sorg sibuk seolah2 memerli.
Allah.
Allahu.
ya.perli.
kerna aku bertahan di sini.
siap dengan kata2..
"suka la tu.nampak je taksuka.kata tak suka".

a auzubillah himinal syaiton nirrajim.

di manakah silapnya.

diamkan aja.

hari ni hari terakhir zack n en apis.
en apis ni die masuk lebih kurang ak.
tapi die dpt keje lain..
better offer agaknya.
zack plak seorg pempuan comel.
yg tough..
yep.
pkerja contoh yg dipggil ke HQ
untuk handle projek.
tania la kt mereka.

tania la pada diri sendiri.
kisah cinta belom jadi pon
patot disyukuri.
kisah kesunyian kt sini
jua patot dihargai.
keberadaan aku di
luar bandar
jauh dari hiruk pikuk kota
mengenalkan aku erti
harian sebenar.
menyenaraikan perkara baik
menyibukkan diri
dengan amal baik matlamatnya.

konvo?
masih tengah tunggu tarikh konvo.
aku berharap hajat konvo aku termakbul.
aku doakan impian nikah dan seluruh
wishlist berhasil tahun ini.

doakan aku ye kawan2.
aku ini insan biasa.
luar biasa untuk menuju dunia dan akhiratnya.

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin