Skip to main content

Menulis dengan hati


Assalammualaikum w.b.t

Perkara di atas adalah dirujuk, sy nur mohd 619sedang mencari inspirasi juga booster jati diri.

Ini kerana saya mendapati dari hari ke hari menghampiri berakhirnya detik 2013 menjadikan saya semakin berat untuk melangkah.Ibarat semakin hari, semakin terselam..terancam...huhu.

Saya juga mendapati pengurusan masa saya juga semakin tidak stabil walaupon sudah 5tahun saya tidak lagi memakai jam digital malah langsung tidak pernah menggunakan jam pasir zaman firaun.

Keadaan kewangan kelihatannya mendung juga akibat daripada kelewatan pengesahan bendahari dari pihak pelanggan yang telah kembali dirasai. Minyak kereta dan topup touch n go yang sudah tidak bermaya turut mengakibatkan keraguan melanda diri ini.

Ketabahan dan kekukuhan yang selama ini sedia maklum sedang bergoyang akibat gegaran dari sudut kekosongan booster inspirasi. Usaha2 membangkitkan rajin dalam diri nampak kurang... Silap... nampak tidak memberangsangkan lagi jiwa ini.

Dialog bersama mak juga tidak kesampaian (since mereka didalam leisure period-cuti skola). Selain itu, sikap encounter melalui alternatif kebiasaan gemar mengimbangi penggunaan otak kanan dan otak kiri juga tidak dapat dijana sekaligus memati minat pengurusan diri.

Digambarkan mungkin musim salji kali ini tiba lebih awal dan ia memberikan cold-heart feeling with frozen my normal attitude, pale face and response would pending.

Dengan kata semangat pengajar, yang meminta menulis dengan hati membuatkan ketidakpastian itu menjadi pasti. Hatiku bukan dicuri tetapi ia sudah lari.Larian zigzag membuatkan perjalanan ini menjadi sukar diganti, benar firman Tuhanku manusia dibolakbalikkan hatinya..

Ku doakan
“Allahumma inni a’udzubika minal hammi wal hazan, wa a’udzubika minal 'ajzi wal kasl, wa a’udzubika minal jubni wal bukhl, wa’audzubika min ghalabatiddayni wa qahrirrijaal"

Maksud: Aku berlindung kepada Allah dari rasa gelisah dan kesedihan, dari kelemahan dan kemalasan, dari sifat pengecut dan kikir, dan bebanan hutang serta kelengahan manusia".

Juga mohon kemudahan dengan bait

"Rabbana atina min ladunka rahmah,wahayyi lana min amrina rasyada"

Maksud : Ya Tuhan kami, berikanlah
rahmat kepada kami dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami ini.

"Rabbi yassir wala tu a'ssir.Rabbi tham min bil khairun warisin waljadid muslimah"

Maksud : Ya tuhanku, kai permudahkan..usah sukarkan.Ya Tuhanku kau akhiri dengan warisan yang baik2 dan muslimah terbaik

Bersama ini jua, dilampirkan adalah untuk rujukan usaha mahu mencetuskan kerajinan tulus dari hati dan sanubari.

Semoga dengan penulisan dari hati ini dapat membentuk inspirasi menulis dan menyiapkan asimen, kerjakursus, kertas kerja dan urusan yang diamanahkan. Diminta diri ini cemerlang mengharungi dunia ini agar dapat mendedikasikan impian syurga ukrawi.

Sekian wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad