Skip to main content

dan di saat itu kosong....

Alhamdulillah...

akhirnya aku berpeluang untuk melepaskan jawatan yang selama ini membelengui diri aku dengan amanah dan tanggungjawab.

saat hati itu sudah bulat,
andai ditolak ia bergerak,
andai ditepi, ia tetap kan bergerak.

bak masa yang pantas..lalu memancung seakan ninja mencantas jiwa kita.

memotong landasan ke haluan kita,
membidas sebuah harapan yang menjadi punca,
menguji perhatian dan fokus biar sengketa.


bos menghantar beberapa bos kecil untuk memujuk aku...#
biarpun jawapan ku padu,
biarpun jiwa ku kian lesu,
biarkan aku...usah diseru.

sepatutnya aku berakhir di pejabat itu, 29hb februari.

Dalam februari itu bos besar meminta agar aku ambil sebulan lagi...yang memaksudkan akhir mac aku masih di sini..
jawapku mudah ~ jika diminta seminggu extent pun, saya perlu pikirkan dahulu...inikan sebulan.~

almaklumlah, 2 tahun 5 bulan dulu...janji sebulan juga..namun lama sudah aku di sini..janjinya sebulan sahaja kemudian kembali ke kampung. di ibu kota, anak gadis seorang diri...sedang mak ayah teringin aku bekerja di luar daripada laman kota.

lalu aku menyiapkan keputusan untuk extent seminggu.

seminggu itu jugalah, bos kecil pula datang bertemu..katannya bos besar sekali lagi mahu memujukku ~saya baru balik lunch dengan doc....doc minta saya bagitahu awak dan pujuk awk lagi...awak dah kerja sini 4 tahun~
aku terus membalasnya~tidak.saya belum lama macam tu....baru 2.5tahun... lainlah kalau doc kira 2012,2013,2014,2015....~
bos kecil membidas aku ~ishh...takkanlah doc nak tipu saya. saya iyekan aja die~
aku senyum sekadar mampu...
dia sambung ayatnya lagi
~dia nak naikkan pangkat awak.awak jadilah senior QS.nanti QS baru masuk...awak tinggal nak supervise sahaja...dan siapkan thesis awak~
aku potong kata-katanya ~encik, mak ayah saya semua dah suka saya nak balik ni...~
bos kecil itu membalas kembali ~takpe.malam ni malam jumaat, awak balik pikir dulu....mana tahu awak dapat ilham untuk stay dengan kami.... esok kalau awak dapat jawapan, direct jumpa doc..takpayah jumpa saya lagi~

sekali lagi hati ini celaru...~payahnya terasa.payah sungguh mereka melepaskan aku....sedang aku masih bertatih dalam bidang ini....terasa kerdilnya diri, terasa layakkah aku menanggung beban kerja seorang senior...terkorbankah aku andai ku sahut pujukan mereka.~


sekembali aku ke kampung halaman, hari ini hari pertama aku sebagai pengangur.
thesis masih tidak ku usik...
hari pertama mengangur hari ku bersama anak kecil,anak-anak abang yang kebetulan minta diasuh kerna abang dan kakak ipar ingin ke klinik gigi.

seminggu sudah berlalu, even daftar sebagai pelajar semester ini pon belum ku lakukan..



ntah.kenapa aku begitu...






apakah langkahku kini celaru...
adakah idea ku kian bisu..


sunyi tanpa kesibukan,
sepi turut membebankan.






diseka air mata,
ditahan sebuah hela,
ia makin tak lama,
kenapa masa membataskan kita,
sumbang menghuni tarian madah,
helah menjerat langkah,
tingkah tak kena masa,
masihkah aku menjemput karisma,
walau sebetulnya aku kecewa.









melontarkan doa,







ramai meminta aku menjadi penulis,







ada juga mencalonkan aku jadi pengajar,







kini ku terima temuduga sebagai guru sambilan,
isi temuduganya meminta suaikenal dan mock teaching.....



aku takut.




takut dengan master ini...





takut aku tak layak menggenggamnya

















lebih takut aku mengorban anak nusa bangsa.












saat aku suka menulis,
kerna aku punya sesuatu untuk ditulis,



saat aku perlu mengajar,
aku perlukan sesuatu untuk diajar.












namun setiap saat aku hidup,
segalanya lilla hi taala,




moga Allah mempermudahkan urusan aku dan urusan orang tuaku.





notaditumit :
1~ saat kita diuji, ada yang terkorban dan ada yang berkorban... tak kira yang mana satu kita namun kita perlu redha dan percaya ada hikmah buat kita..

2~mencari tempat sebagai QS di laman sendiri, aku khuatir makin aku tenggelam dengan kesibukan kerja lantas orangtua ku tak sedar yang aku juga meninggalkan remaja....



Comments

Popular posts from this blog

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …

PRINCE DIER..PRINCE AKU...

cececehh....
mentang2 la da lepas satu paper...
ilang ye angin 'kuskus' ko.....
hehee...

paper tadi??emmm....
aku da wat seadanya..MY BEST la.....jadi aku harap jawapan aku sume
dapat dibaca,disemak
dan diberi markah sebaik yang mungkin...
orang cakap kalau lulus pon OK da...tapi kalau A+ lagi OK...hehee (^_^)y

emmm..berkenaan tarikh keramat hari ini..29.04.2011....
sesuai sangat dengan tjuk topik..PRINCE DIER...PRINCE AKU...
tau kan sape...
sape lagi kalau bukan KATE MIDDLETON...
prince dier...betol2 prince...
baik..tough...hensem...
ala2 prince charming sume orang la...
....

...


...




eeemmmmm.....
tengok la muka PRINCE DIER..

nama : PRINCE WILLIAM BESTday : 21 June 1982 His Ma & Pa : Prince Charles and Princess Diana (ELDER SON)
His Study on : Geography, Biology, History
His Achievement :  1.He is an avid sportsman, and was chosen to be President of England’s Football Association.  2.He is also the Vice Royal Patron of the Welsh Rugby Union.
3.Prince William continues to foll…

2016 heading to 2017

2016..
sorotan 2016..
terlalu pantas berlalu..
tak sempat nak review mungkin.
pepon about 9 minit before 2017.
the up coming future comes with prosperity.
and for sure, every person shall be pray
2017.please do better for us.


hujung tahun dgn handphone yang rosak.
pakai phone ayah temporary.

mengharap ada peluang bonus
untuk telefon baru..
insha Allah.
amin.