Skip to main content

guru-guru-guru

Assalammualaikum..

Dengan dingin di tangan, dan degup laju dihati..

"SELAMAT HARI GURU kepada SELURUH TENAGA yg BERJASA mendidik secara formal mahupon tidak formal"


Oleh kerana famili ade bberapa org background cikgu, makanya....
target setelah update ini, nak mesej la mereka-mereka.

Hihihi..

di zaman serba wujud ini... guru adalah satu penyelamat generasi.
pencentus inovasi...
dan paling penting, ia adalah dedikasi Ilahi agar umat memanjangkan manfaat insani..
ini ghuper recently GUPER... *Guru + Super
kalau org sibuk cakap, kerajaan kita banyak hired N17... aku rasa adalah SILAP.
Sebab paling banyak adalah GURU (D41+D27+Dblablabla..*etc)
mana taknye...
ade penah kome kire bape byk opis kerajaan dengan skolah..
ade penah kome pi analys ratio comparison N17/branch : Dblabla/skola
rasionalnya....
adalah graduan guru akan menambahkan lagi keadaan kepadatan guru di sektor2 ini.

Kadang aku doakan semoga ada guru yg mencebur bidang pendidikan + bisnes.
maksud aku...bukan cikgu yg pi skola pastu jual direct selling AVON...KAIN..KERONSANG...KUIH RAYA...
aku memaksudkan buat taska, private school, learning centre....
they come out with offer the vacancy by their own way..
nak tunggu kerajaan.. Aku pon lom dpt2.
Kalau perasan la, yang rajin collect soalan ramalan ni, company melayu ke cina?
Siapa yang explore the reference books..
atau come out with own book for student di Malaysia ni ye?

Namun, guru adalah ilmu hidup.buku berjalan!heee

Semoga Allah merahmati dan menyampaikan manfaat kalian :)



Apa-apa pon, aku heran...
heran... pagi2...ak dah membebel tentang bisnes pendidikan di pagi hari guru!
^^.hihi
namun, paling baik guru adalah yang ikhlas.
takguna bayar mahal-mahal, atau cikgu bisnes tiptop tapi tiada tulus,ikhlas dan integreti untuk pastikan anak bangsa maju.


"Dan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman."

(Surah ADZ-DZAARIYAAT : 55)

sampai sini dahulu! ^^
Wassalam

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad