Skip to main content

apalah perasaan diapit

Assalammualaikum para hadirin hadiran di belog ini,

syukur di malam yg syahdu lagi dingin melitupi semesta alam, kita diberi peluang lagi untuk menghirup air suam2 kuku bagi melepaskan kelegaan tekak..

sekalung tahniah dikalungkan kerana berjaya menempuhi hari pertama doposen (20sen) kenaikan saham minyak RON95.
terasa dikepit2  duit yg belom berkepok...
malah terhenyak sudah dalam kesesakan di jalanan pergi dan pulang kerja.Aduhh..payahnye buat karangan ayat skema ni.

benci atau suke..perkara dah berlaku. "brg yg lepas jangan dikenang"..."smga tenanglah dikau nun di kejauhan 1.90 dgn aman dan damainya"... berbagai ragam manusia semalam dan hari ini.ada yg berkata takperlu tuang fulltank kerna esok lusa pon kne gak tempuh 20sen tu. namun pada aku, aku kene tuang full.sebagai persediaan utk perjalann jauh weekend ni..maka pada ak, ini hak aku dan bersangka baik je, semalam BRIM (Beratur Ramai2 Isi Minyak) adalah org yg kene saving utk travel mggu ni mcm aku....hihihi (^^b)

malas la nak bandingkan tg gaji n isu minyak ni..harap kumpulan yg bersuit dan kereta mewah tak mengeluarkan statement yg menyakitkan telinga, dah la...dah confirm ak kene la start puasa cm bese...

kepala aku pening..nk pikirkan dan cari sumber utk buat predevelopment cost..*esok nak tgk progress....pastu ade minute meeting yg terbengkalai dr jumaat last week (* suasana berlatarbelakangkan kuburan....seram since ak xphm sgt byk consultant kt projek sg ni..)... next week start kelas.. timetable xkluar lg... bill entah berapa agaknye..

jadi curi2 masa update blog guna fon..terbiar la jap laptop ak da bukak tu.....

petang tadi, tgk hempon,ade miskal dari sepupu ak.
rupanya nak suh jadi pengapit dia nanti.ak tanak...sebab dlu adik die kawin, aku jugak pengapitnye.. tkt ade org perasan "eh.pengapit ni lg"...hehe*alasan mencari alasan.

klu ikutkan dah 3 kali dapat peluang ni.1st time dila kawin, then aku escape bile tgk pengapit lelaki kai baju same n match kaleer ngan aku.. aku malu kot... sbb dila satu taman ngn aku..pastu muke dekat2 sme..ketot lak tu... pengapit lelaki lak kembar suami dier...dats why la ak escape.*oh...ohsem rupanya sgt malu kan aku ni...hahahaa

2nd time lia kawin, 2tahun yg lepas kot... igt lagi time tu hujan lebat giler...sepupu sepapat aku sampai buat parit jam tu jugak..semata2 nak alirkan air ujan dari membanjiri pelamin.si lia ni lak muke nak nangis je... muke ak mase tu??cool...tp dlm ati risau gak

kali ni... akak si lia plak.. akk die ni atas setahun je dgn aku.while lia tu sebaye ak... suami lia n bakal suami si akak ni adalah sekampung n teman karib...kire nt diorg mesti "kamcing" abis la..

ak doakan majlis walimah dan baitulmuslim ini mbawa ke syurga.amin..

tetibw
pastu aku pon terpikir...

        "ape perasaan kene apit"    

                          or                
                (jd pengantin)

ntah la.aku lom amik pusing lg...
signboard U-turn jauh kot..so, nanti ak da pusing baru aku cerite yek!

haha..

k la... ni gamba buku terkini aku beli semalam..
tak tahu la bila baru dapat baca. . .

ok..babai..
sampai sini dlu..

len kali, borak lg eh.

wassalam..

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin