Skip to main content

Sambgn itu Rare...

Assalamualaikum....

“Agama itu adalah nasihat , Kami bertanya : Untuk Siapa ?, Beliau bersabda : Untuk Allah, Kitab-Nya, Rasul-Nya, para pemimpin umat Islam, dan bagi seluruh kaum muslim” [Muslim no. 55]





Okeh.. sambungan cerita offer pengapit..
HEHE...
With mode STANDBY...ak igtkn la si pengantin ini g cari sepupu ke adik2 pengantin jadi pengapit.
Wei.. g kenduri...
Nak jadi tetamu.
Bole Makan2...
Bole Borak2...
Bole Tengok2 org...
Tengok2 acara...hehee

haaa..betol2...... camtuh la...

Klu jadi pengapit, alahai...
kne kluar feminisme kejap.
klu majlis geng pempoan, tak pe la
da bese cover cun.
hahaa

Pepon pada hari kejadian, tgk si besties ak tak cari ak balik or even msg ak langsung, ak consider la..
That VACANT were HIRED.
Ntah sesape ntah.ade le tu..
so, SELAMAATTTTTT satu cerite!!:)



well, ak mg gi kndri ni ngan mak kan.
tu pon die suh g awal, sebab die pon nak jumpe geng2 kat sane.
ak ckp la kt mak, "besties ckp kul 1315-1330 bersanding and lalu bawah pedang.
emm...
Kte target g makan n nk tgk diorg berarak je kan?."

 “…mereka yang beriman dan beramal soleh, berpesan-pesan dengan kebenaran, dan berpesan-pesan dengan kesabaran.” [Al-Asr : 1-3]

hakikatnya, geng2 mak ak mestila mak kengkawan ak gak..
ebselutli,
ak segan la...
belom pikir tang peluru2 soalan yang dari pelbagai sudut tak dijangka ditambah perangkap samar lagi...


“Tidaklah hambaKu mendekatiKu dengan suatu pekerjaan yang lebih Aku sukai daripada dia mengerjakan apa yang Aku telah fardhukan ke atasnya. Dan sentiasalah hambaKu mendekatkan dirinya kepadaKu dengan melakukan yang sunat sehingga Aku cinta kepadanya. Ketika Aku mencintainya, Aku akan menjadi pendengarannya yang ia mendengar dengannya, menjadi penglihatannya yang ia melihat dengannya, menjadi tangannya yang ia bergerak dengannya dan menjadi kakinya yang ia berjalan dengannya. Dan sesungguhnya, jika ia meminta kepadaKu, niscaya Aku berikan kepadanya; Dan sesungguhnya, jika ia memohon perlindungan kepadaKu niscaya Aku berikan perlindungan kepadanya.” (HR Bukhari no.6142)

nasib baik, Tuhan jadikan kebiasaan wanita itu siap nye lambat.
maka,  gerak geri ak melewati dari detik normal camne ak bersiap.
hehehee...
my mum  ^^

masa kenduri ni, jumpa la kawan2 sekolah rendah dedulu.
ak tak jumpe bdk2 laki len.
few sgt rase.
bdk pempuan pon tade la sgt..
yang ade, yg ak bese jumpe.

hmmm!ehemm
ak jarang puji org.
                    
                                                      where is im about.


ni nak puji "kawan ak ade yg dah ensem!"
hahaha.
*rupanya i got my lady eyes back.*gelak guling2
*teringat besties yang pernah suh ak tackle mamat ni

a good mirror to see each day.haha


takpe la.
with my pro praktis,
 i cant risk my friendship..sebab i dont bear to lost a good friend and love at the same time.
so, hope he dont get close and try to be friend with me. if he dare, i take back that praise about him.
...hehee..


Avoid even this cute awkward from appear!

yang pempuan, sume da kawin dan dah beranak pinak.
opkos la..
nembam2 anak diorg..
=)

yep.we are getting old, friend!

k la.. sampai situ.
nak tgk gamba?
okeh...
barakallah hu lakuma jamma a'baina kuma fi khair.
apis n dayah=)
sakinah-mawaddah-walrahmah
sila bercepat2 beranak pinak pulak ye...



nota di tumit :
first time tgk uniform background lalu bwh pedang.sebelom ni, penah tgk bdk ex-palapes je..hee.
pelik nye.. mereka ni cerah2 plak mukenye kan...lantak la ko.maskulin agaknye. hahaha...
*tajuk rare tu taksama content die.




Wassalam

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…