Skip to main content

Sambgn itu Rare...

Assalamualaikum....

“Agama itu adalah nasihat , Kami bertanya : Untuk Siapa ?, Beliau bersabda : Untuk Allah, Kitab-Nya, Rasul-Nya, para pemimpin umat Islam, dan bagi seluruh kaum muslim” [Muslim no. 55]





Okeh.. sambungan cerita offer pengapit..
HEHE...
With mode STANDBY...ak igtkn la si pengantin ini g cari sepupu ke adik2 pengantin jadi pengapit.
Wei.. g kenduri...
Nak jadi tetamu.
Bole Makan2...
Bole Borak2...
Bole Tengok2 org...
Tengok2 acara...hehee

haaa..betol2...... camtuh la...

Klu jadi pengapit, alahai...
kne kluar feminisme kejap.
klu majlis geng pempoan, tak pe la
da bese cover cun.
hahaa

Pepon pada hari kejadian, tgk si besties ak tak cari ak balik or even msg ak langsung, ak consider la..
That VACANT were HIRED.
Ntah sesape ntah.ade le tu..
so, SELAMAATTTTTT satu cerite!!:)



well, ak mg gi kndri ni ngan mak kan.
tu pon die suh g awal, sebab die pon nak jumpe geng2 kat sane.
ak ckp la kt mak, "besties ckp kul 1315-1330 bersanding and lalu bawah pedang.
emm...
Kte target g makan n nk tgk diorg berarak je kan?."

 “…mereka yang beriman dan beramal soleh, berpesan-pesan dengan kebenaran, dan berpesan-pesan dengan kesabaran.” [Al-Asr : 1-3]

hakikatnya, geng2 mak ak mestila mak kengkawan ak gak..
ebselutli,
ak segan la...
belom pikir tang peluru2 soalan yang dari pelbagai sudut tak dijangka ditambah perangkap samar lagi...


“Tidaklah hambaKu mendekatiKu dengan suatu pekerjaan yang lebih Aku sukai daripada dia mengerjakan apa yang Aku telah fardhukan ke atasnya. Dan sentiasalah hambaKu mendekatkan dirinya kepadaKu dengan melakukan yang sunat sehingga Aku cinta kepadanya. Ketika Aku mencintainya, Aku akan menjadi pendengarannya yang ia mendengar dengannya, menjadi penglihatannya yang ia melihat dengannya, menjadi tangannya yang ia bergerak dengannya dan menjadi kakinya yang ia berjalan dengannya. Dan sesungguhnya, jika ia meminta kepadaKu, niscaya Aku berikan kepadanya; Dan sesungguhnya, jika ia memohon perlindungan kepadaKu niscaya Aku berikan perlindungan kepadanya.” (HR Bukhari no.6142)

nasib baik, Tuhan jadikan kebiasaan wanita itu siap nye lambat.
maka,  gerak geri ak melewati dari detik normal camne ak bersiap.
hehehee...
my mum  ^^

masa kenduri ni, jumpa la kawan2 sekolah rendah dedulu.
ak tak jumpe bdk2 laki len.
few sgt rase.
bdk pempuan pon tade la sgt..
yang ade, yg ak bese jumpe.

hmmm!ehemm
ak jarang puji org.
                    
                                                      where is im about.


ni nak puji "kawan ak ade yg dah ensem!"
hahaha.
*rupanya i got my lady eyes back.*gelak guling2
*teringat besties yang pernah suh ak tackle mamat ni

a good mirror to see each day.haha


takpe la.
with my pro praktis,
 i cant risk my friendship..sebab i dont bear to lost a good friend and love at the same time.
so, hope he dont get close and try to be friend with me. if he dare, i take back that praise about him.
...hehee..


Avoid even this cute awkward from appear!

yang pempuan, sume da kawin dan dah beranak pinak.
opkos la..
nembam2 anak diorg..
=)

yep.we are getting old, friend!

k la.. sampai situ.
nak tgk gamba?
okeh...
barakallah hu lakuma jamma a'baina kuma fi khair.
apis n dayah=)
sakinah-mawaddah-walrahmah
sila bercepat2 beranak pinak pulak ye...



nota di tumit :
first time tgk uniform background lalu bwh pedang.sebelom ni, penah tgk bdk ex-palapes je..hee.
pelik nye.. mereka ni cerah2 plak mukenye kan...lantak la ko.maskulin agaknye. hahaha...
*tajuk rare tu taksama content die.




Wassalam

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad