Skip to main content

Pencapaian Pencapahan

Assalammualaikum w.b.t...

Kasih sayang Allah...
"aku adalah seperti sangkaan hambaku terhadapku, dan aku bersamanya ketika mereka mengingatiku. Sekiranya mereka mengingatiKu dalam satu majlis.Aku pasti mengingati mereka dalam majlis yg lebih mulia lagi.Sekiranya mereka mendekatiKu sejengkal, Aku pasti mendekati mereka sedepa.Sekiranya mereka mendekatiKu sedepa, Aku mendekati mereka lebih daripada itu.Sekiranya mereka mendekatiKu dalam keadaan berjalan, Aku mendekati mereka dalam keadaan pantas" (hadith riwayat Muslim)

Sekiranya kita sedar akan kehidupan diwarisi kematian, sebagaimana setiap hak sementara akan diujurkan hak kekal abadi(akhirat)... Malang sekali kitalah yang melata menentukan bagaimana kita mati dan syurga mana ingit ditujui.. (penggunaan tempat berlawanan dari syurga adalah dihindari bagi memotivasikan kemahuan ke atas perkara yg baik2 dari tempat yg azab dan keji)

"dia mentakdirkan adanya mati dan hidup bagi menguji dan menzahirkan keadaanmu. Siapakah antara kamu yang terbaik amalnya.Dia Maha Kuasa Lagi Maha Pengampun bagi org2 yg bertaubat"(ayat2, surah Al-Mulk)

Maka,
"jangan kamu berputus asa daripada rahmat serta pertolongan Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa daripada rahmat dan pertolongan Allah itu melaikan kaum yg kafir"(ayat 87, surah Yusuf)

"kami tidak meminta rezeki daripada kamu, bahkan kami yang memberi rezeki kepada kamu. Oleh itu kesudahan yang baik adalah untuk mereka yang bertakwa"(ayat 132, surah Toha)

Begitu lah serba sedikit tentang mukadimah kali ini, memandangkan aku lihat ramai yg melakukan entry hightlight semua azam tahun lepas kemudian diupdate kepada tahun ini...
Tahniah atas pencapaian itu tapi aku tertanya pencapahan dari pencapaian itu.

Capah itu adalah kaedah memperhalusi.ia digunakan melalui bahasa sains hasil daripada titik2 fokus cahaya putih lalu diperhalusi (capah) menjadi fokus yg lebih halus dan detail nya menjadi 7gemilang di dalam warna pelangi.. Warna itu ialah kami hafal dari sekolah rendah adalah sebagai Maikel Jeksen Kene Hantar Balik India Utara yang merupakan kata kekunci Merah Jingga Kuning Hijau, Biru, Indigo, Ungu...

Selain itu disudut lain ia juga digunapakai sebagai sudut capah juga.

Pencapaian kita tak kiralah sama ada.besar kecil lebar sempit perlulah dicapahkan juga. Pencapahan itu membolehkan kita melihat lebih spesifik malah menstrategi kan semula formula dan langkah adaptasi mencapaikan erti nikmat dan syukur terhadap kekuasaan Allah yang membenarkan kita. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui Maha Teliti lagi Maha Pengasih dan Penyayang..

Oleh itu, selamat mencapahkan pencapaian kamu. Kerna aku juga sedang menyenaraikan dan sedang menjejaki bagaimana dari zarah menjadi atom, meneropong mana itu DNA mana satu sel malah moga bersama menghiasi karakter denga akhlak muslim sebenar...hehee..Jangan lupa untuk penuhi walimah yang dijemput mahupon mengikuti program2 yang bwrmanfaat juga.
Selamat beramal.. *gamba adalah titipan kali ini..wabillah hi taufiq wal hidayah wassalammualaikum.warahmatullahhiwabarakatu

Wassalam.. :)

Comments

Popular posts from this blog

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

2016 heading to 2017

2016..
sorotan 2016..
terlalu pantas berlalu..
tak sempat nak review mungkin.
pepon about 9 minit before 2017.
the up coming future comes with prosperity.
and for sure, every person shall be pray
2017.please do better for us.


hujung tahun dgn handphone yang rosak.
pakai phone ayah temporary.

mengharap ada peluang bonus
untuk telefon baru..
insha Allah.
amin.