Skip to main content

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...

Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.

Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.

Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...

2.kawan mase skola rendah up till now.Nama die husna.si senah ni mg teror carik duit... Wlpon ak sk gak bab niaga ni, tp senah lg cekap bbnding ak. Senah ni humble, dulu kekecik ak rse kn ak la yg paling selekeh (in uniform suit) tp die xmemilih malah still nak kawan ngn ak. Senah xlupe ak... Klu ak jempot kenduri ke ape, mesti die datang uma wlpon die da kawin skrg... Dan ak pasti die stalker tetap ak. Die penah offer jadi "akak ipar" die...tapi ak diamkan je..sebab abg die kawan abg ak..dan abg die juga anak murid mak ak.

3.ni member mase uni.ak tak brape nak adapt sgt ngn bdk2 kenegerian.. Malah ak sdri xbape reti cakap negeri ak... Mgkin sbb telinga ak jenis nipis kot...walaupon budak ni membahasakan dirinya"kite"... Dienye kaso tu buat ak...takleh follow the flow bhasakan diri tu "kite"... Yela. Kahau.kasau nye tetap di situ.pepon, sekarang da jd bini org la..name die nughul.ak bsungguh2 polish die menjadi project manager dlm program upsr... Alhamdulillah..shes can do it.die ni mg family-oriented

4.yg ni paling win...die abang aku.die mg pendengki ak dari skola rendah. Bila die ejek ak dgn mengkeneng2 kan ak ngan budak2 gemok skola...mesti ak marah.cubit2 ckar die... Pastu cakap"klu xsuke, nape bila org ejek je,ko wat (cubit, nangis etc) cmni.klu org sk je, die cmni sbb die sk kne ejek cmtu".. Sejak ari tu...bila die kenakan ak...ak akn diamkn diri dan biarknlah die dgn perangai die yg xsemenggah tu. Pepon...ayat die tu mg power...sebab ak penah cube kat budak lelaki yg sk ejek ak...ak cakap "abang ak ckp, hanya org suke kite je die asik nak ejek kite je"...lepastu langsung xkene ejek lg... Tapi bila makin besar...ayat tu da xpower.. Sbb bila ak ckp cmtu, ak paling takut bdk laki akan ckp balik "haah, ak mg sk ko"...so smestinya ak lak mati kutu nanti....hahaha
malah sekarang klu ckp bab kawin, ak selalu balas kt die..nanti org kawin, awk msti sedeh long, xd org awk nk kaco lg...bkn sbb ape..hnye sbb ak pcaya abg ak ni syg giler kt ak je....hahhaha..adik yg prasan kan.kan..ann..

Pepon...mereka byk la membantu ak meneruskan asam garam idop.
Ak suke..mereka cerewet..dalam masa yg sama diorg baik.
Mereka ni teliti... dalam masa memudahkan.mereka ni agak clumsy, cume kene pandai tackle..mereka juga ade potensi, cuma jgn slh tekan button.

Ak penah gak berkenalan dgn bdk ogos..diorg mg baik.cume ak takpasti ak leh padam die utk trima org ogos lain.bese nya...ak akan xbagi chance kt org malah org lain (newperson) yg ade psamaan dgn org lama pon ak kne reject skali...bkn sbb ak tkt terima org yg sama bulan ni..ak tkt ak kecewakan org(newperson) bile die sdri tau die sbhgian dr bygan yg lain..Suka mcm mana biarlah kerana die yg suka kite.bkn kite yg suke die iyo dak?

Sbb ak lg percaya...membalas cinta lebih menghargai.
Berbanding kita mnanti cinta kita dibalas kata cintanya.

*Nantikan episod...
Ku jempot cintamu itu.*iklan penaja

Hahaha...joke je

K.la...
Ending of story mory.

Wassalam. Notes : rindu rinduan jadi kenang kenangan.org ku syg kini milik org

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad