Skip to main content

serius.ini topik serius.

assalammualaikum w.b.t

semalam ak dilanda sakit kepala.
lama rasanya tak kena macam ni.
eh.kenapa tiba2.
ia menangkap di mata.
tak tahu nak terangkan.
jadi...
memang tak sesuai ak menghantar diri ke doktor.
well.doktor pon xpaham kot nt.
atau mungkin aku akan sehat sejurus masuk bilik rawatan itu...

hahaha..it so me!

saat2 begitu sempat lagi berwasap dengan rau.
almaklum la aku tiada berteman di sini.
maka, terasa terisi bila ada yg bertukar2 khabar berita, gurauan & sandiwara...
dalam banyak2....
aku sempat bercerita dengan rau..akan sahabat lama ku yang mahu aku mengenali sahabat nya yg lain jantina dari kami.
katanya "aku berani nak kenalkan ko..sbb bdknya jaga solat"

aku malu.segan pon ade.
takut2 sahabat ini terlalu mengharap dan mempromosikan aku kepada temannya itu nanti.
bukan apa.

takut expectation org terhadap kita adalah di luar jangkaan.

aku selalu cakap tak mahu engineer.
since aku da duduk lane construction..terasa  rentung dan kesibukan itu akan menenggelamkan kami nanti.malah, tiada ketahuan idea untuk beramah mesra selain dari cerita kerja-kerja dan kerja..since dah satu bidangkan.

takpa kenal je dulu. dengarnya project engineer...tahap rentung tu berapa darjah taktahu lagi...kikiki...
kenal je dlu.
bukan suh kawin..heee

rau pon bertanya aku topik yg sama.
aku mahu orang yg macam mana....
malah sempat lagi ia berkata."ini topik serius k.
sila serius".. sedang aku masih belum menjawap satu pun soalannya.

nyata!aku masih aku.
hingga waktu ini, sahabat ku terasa aku kurang serius sedangkan aku sudah serius.serius..ini serius yg kompleks. kenapa perlu ditanya aku suka laki-laki yang bagaimana.
kenapa harus perempuan bertanya soalan ini.
kriteria2 laki-laki membuatkan mereka seakan tidak sabar2 mahu aku langsung bernikah.
rahsia2 Allah dalam penjodohan kami memang dinanti oleh semua orang.
tak kira la ia dari sahabat handai, saudara mara hingga lah ke makcik pakcik dan atuk nenek.
serius.
kami pasangan yang misteri.
nusantara ke seantero warga efbi pasti menantikan kami ke alam munakahat sana.kesabaran kami lebih
dari penantian kalian yang di sekitar kami.

kini...

saat kian berlalu, dan topik serius ini menjadi medan pertarungan aku.
aku mahu yg macam mana?
aku terfikir siapakah gerangannya.
tersimpan kemas dalam genggaman Allah.
terhias cantik tak berkuit yang pasti kudrat dan doa menjalinkan kami.

jika Ali sukakan fatimah..
andai fatimah sukakan ali.
kami lebih dari itu..
tak dengar.
tak bersua.
talian hanya untai2 doa.
kerana cinta.kerana Allah.
amin.

malah...

sebahagian fikir ini berkata..
kan elok laki-laki itu menjadi diri sendiri. sekurang2nya betol kata arwah tokbak "nak buat apa muka ensem2, bontot tetap itam" atau "pilih yang muka cantik, kentotnya tetap busuk"

balik keje hari ni... aku dapat kriteria pertama dan kedua.
pertama : aku tak kesah lipat baju.asalkan laki-laki itu tolong susun baju kat rak.
kedua : aku kesah masak simple.janji laki-laki itu makan abiskan.

pepon..
harap ia bukan seorang yg merokok.
kerna aku tak nak dia mati muda..
sebab aku yg nak mati muda...jadi, waris2 bia la dia jaga..takpon bia sesama mati muda..
masuk syurga!hehehe

k la.wassalam.
nak membelanja gambar sikit.
walau ade yang takde kene mengena.
:)

nota tumit : bila la nak dapat peti sejuk ni.huhuhu...kumpul gaji la

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…