Skip to main content

serius.ini topik serius.

assalammualaikum w.b.t

semalam ak dilanda sakit kepala.
lama rasanya tak kena macam ni.
eh.kenapa tiba2.
ia menangkap di mata.
tak tahu nak terangkan.
jadi...
memang tak sesuai ak menghantar diri ke doktor.
well.doktor pon xpaham kot nt.
atau mungkin aku akan sehat sejurus masuk bilik rawatan itu...

hahaha..it so me!

saat2 begitu sempat lagi berwasap dengan rau.
almaklum la aku tiada berteman di sini.
maka, terasa terisi bila ada yg bertukar2 khabar berita, gurauan & sandiwara...
dalam banyak2....
aku sempat bercerita dengan rau..akan sahabat lama ku yang mahu aku mengenali sahabat nya yg lain jantina dari kami.
katanya "aku berani nak kenalkan ko..sbb bdknya jaga solat"

aku malu.segan pon ade.
takut2 sahabat ini terlalu mengharap dan mempromosikan aku kepada temannya itu nanti.
bukan apa.

takut expectation org terhadap kita adalah di luar jangkaan.

aku selalu cakap tak mahu engineer.
since aku da duduk lane construction..terasa  rentung dan kesibukan itu akan menenggelamkan kami nanti.malah, tiada ketahuan idea untuk beramah mesra selain dari cerita kerja-kerja dan kerja..since dah satu bidangkan.

takpa kenal je dulu. dengarnya project engineer...tahap rentung tu berapa darjah taktahu lagi...kikiki...
kenal je dlu.
bukan suh kawin..heee

rau pon bertanya aku topik yg sama.
aku mahu orang yg macam mana....
malah sempat lagi ia berkata."ini topik serius k.
sila serius".. sedang aku masih belum menjawap satu pun soalannya.

nyata!aku masih aku.
hingga waktu ini, sahabat ku terasa aku kurang serius sedangkan aku sudah serius.serius..ini serius yg kompleks. kenapa perlu ditanya aku suka laki-laki yang bagaimana.
kenapa harus perempuan bertanya soalan ini.
kriteria2 laki-laki membuatkan mereka seakan tidak sabar2 mahu aku langsung bernikah.
rahsia2 Allah dalam penjodohan kami memang dinanti oleh semua orang.
tak kira la ia dari sahabat handai, saudara mara hingga lah ke makcik pakcik dan atuk nenek.
serius.
kami pasangan yang misteri.
nusantara ke seantero warga efbi pasti menantikan kami ke alam munakahat sana.kesabaran kami lebih
dari penantian kalian yang di sekitar kami.

kini...

saat kian berlalu, dan topik serius ini menjadi medan pertarungan aku.
aku mahu yg macam mana?
aku terfikir siapakah gerangannya.
tersimpan kemas dalam genggaman Allah.
terhias cantik tak berkuit yang pasti kudrat dan doa menjalinkan kami.

jika Ali sukakan fatimah..
andai fatimah sukakan ali.
kami lebih dari itu..
tak dengar.
tak bersua.
talian hanya untai2 doa.
kerana cinta.kerana Allah.
amin.

malah...

sebahagian fikir ini berkata..
kan elok laki-laki itu menjadi diri sendiri. sekurang2nya betol kata arwah tokbak "nak buat apa muka ensem2, bontot tetap itam" atau "pilih yang muka cantik, kentotnya tetap busuk"

balik keje hari ni... aku dapat kriteria pertama dan kedua.
pertama : aku tak kesah lipat baju.asalkan laki-laki itu tolong susun baju kat rak.
kedua : aku kesah masak simple.janji laki-laki itu makan abiskan.

pepon..
harap ia bukan seorang yg merokok.
kerna aku tak nak dia mati muda..
sebab aku yg nak mati muda...jadi, waris2 bia la dia jaga..takpon bia sesama mati muda..
masuk syurga!hehehe

k la.wassalam.
nak membelanja gambar sikit.
walau ade yang takde kene mengena.
:)

nota tumit : bila la nak dapat peti sejuk ni.huhuhu...kumpul gaji la

Comments

Popular posts from this blog

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

2016 heading to 2017

2016..
sorotan 2016..
terlalu pantas berlalu..
tak sempat nak review mungkin.
pepon about 9 minit before 2017.
the up coming future comes with prosperity.
and for sure, every person shall be pray
2017.please do better for us.


hujung tahun dgn handphone yang rosak.
pakai phone ayah temporary.

mengharap ada peluang bonus
untuk telefon baru..
insha Allah.
amin.