Skip to main content

serius.ini topik serius.

assalammualaikum w.b.t

semalam ak dilanda sakit kepala.
lama rasanya tak kena macam ni.
eh.kenapa tiba2.
ia menangkap di mata.
tak tahu nak terangkan.
jadi...
memang tak sesuai ak menghantar diri ke doktor.
well.doktor pon xpaham kot nt.
atau mungkin aku akan sehat sejurus masuk bilik rawatan itu...

hahaha..it so me!

saat2 begitu sempat lagi berwasap dengan rau.
almaklum la aku tiada berteman di sini.
maka, terasa terisi bila ada yg bertukar2 khabar berita, gurauan & sandiwara...
dalam banyak2....
aku sempat bercerita dengan rau..akan sahabat lama ku yang mahu aku mengenali sahabat nya yg lain jantina dari kami.
katanya "aku berani nak kenalkan ko..sbb bdknya jaga solat"

aku malu.segan pon ade.
takut2 sahabat ini terlalu mengharap dan mempromosikan aku kepada temannya itu nanti.
bukan apa.

takut expectation org terhadap kita adalah di luar jangkaan.

aku selalu cakap tak mahu engineer.
since aku da duduk lane construction..terasa  rentung dan kesibukan itu akan menenggelamkan kami nanti.malah, tiada ketahuan idea untuk beramah mesra selain dari cerita kerja-kerja dan kerja..since dah satu bidangkan.

takpa kenal je dulu. dengarnya project engineer...tahap rentung tu berapa darjah taktahu lagi...kikiki...
kenal je dlu.
bukan suh kawin..heee

rau pon bertanya aku topik yg sama.
aku mahu orang yg macam mana....
malah sempat lagi ia berkata."ini topik serius k.
sila serius".. sedang aku masih belum menjawap satu pun soalannya.

nyata!aku masih aku.
hingga waktu ini, sahabat ku terasa aku kurang serius sedangkan aku sudah serius.serius..ini serius yg kompleks. kenapa perlu ditanya aku suka laki-laki yang bagaimana.
kenapa harus perempuan bertanya soalan ini.
kriteria2 laki-laki membuatkan mereka seakan tidak sabar2 mahu aku langsung bernikah.
rahsia2 Allah dalam penjodohan kami memang dinanti oleh semua orang.
tak kira la ia dari sahabat handai, saudara mara hingga lah ke makcik pakcik dan atuk nenek.
serius.
kami pasangan yang misteri.
nusantara ke seantero warga efbi pasti menantikan kami ke alam munakahat sana.kesabaran kami lebih
dari penantian kalian yang di sekitar kami.

kini...

saat kian berlalu, dan topik serius ini menjadi medan pertarungan aku.
aku mahu yg macam mana?
aku terfikir siapakah gerangannya.
tersimpan kemas dalam genggaman Allah.
terhias cantik tak berkuit yang pasti kudrat dan doa menjalinkan kami.

jika Ali sukakan fatimah..
andai fatimah sukakan ali.
kami lebih dari itu..
tak dengar.
tak bersua.
talian hanya untai2 doa.
kerana cinta.kerana Allah.
amin.

malah...

sebahagian fikir ini berkata..
kan elok laki-laki itu menjadi diri sendiri. sekurang2nya betol kata arwah tokbak "nak buat apa muka ensem2, bontot tetap itam" atau "pilih yang muka cantik, kentotnya tetap busuk"

balik keje hari ni... aku dapat kriteria pertama dan kedua.
pertama : aku tak kesah lipat baju.asalkan laki-laki itu tolong susun baju kat rak.
kedua : aku kesah masak simple.janji laki-laki itu makan abiskan.

pepon..
harap ia bukan seorang yg merokok.
kerna aku tak nak dia mati muda..
sebab aku yg nak mati muda...jadi, waris2 bia la dia jaga..takpon bia sesama mati muda..
masuk syurga!hehehe

k la.wassalam.
nak membelanja gambar sikit.
walau ade yang takde kene mengena.
:)

nota tumit : bila la nak dapat peti sejuk ni.huhuhu...kumpul gaji la

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin