Skip to main content

org baru.tempat baru

assalamualaikum w.b.t

yep.. sekali lagi cerita tentang org baru nak idop.
duduk sengsorang lak tu.
tapi seronok.
sebab da puas da share rumah.
dulu menyewa reramai.
nak guna dapur pon
tunggu turn.

so, now....time for myself.
tambahan plak...
uma ni ade limited a parking.
ye la kan...kt jalan mati.
uma awam.kecik...comel dan sesuai la ngan ak.
kikiki... bkn nak kedekut.
tp tersuke plak kan.selesa la gak.senang nk ngomeh.
pastu abah ko bagi
30biji telur.
ko masak la setiap ari.
sampai tak tau da nak masak ape.
terpikir gak...
goreng je telur ni byk2 ..
pastu ak tolak kt kedai...kan..kan...an..
dapat buat duit gak.

mane la tau kan.
leh tampung duit nak kawin.hahaha

ko hade terpikir camtooo.
tade kan.
kan.
ann..

hee... semalam cuti.
since kawan ngn adik2...mintak la diorg bawak jejalan.
gi bpmall je.
riki jalan.nanti klu ak da stat usrah.
senang....itu la mindset ak.
bdk2 ni tatau.

pepon, diorg sume gembira.
dan bertabah...sebab sesat dalam bpmall.lupe kete parking kt mne.
tu paling lawak.
memang lejen la.hai la adikkkkk.

bila ak balik keje...
ak tgk uma...mesti ak pikir balik..
klu ak da penuhkan uma dengan peti sejuk.
so...nanti kesian la plak nak angkut.
dudul sengsorang kan.keje?tayah cite...
ak pon tgh cari istiqamah ni.
rasa cam solehah dan nak tolehah ni.

tambahan plak dapat panggilan interview s11..cikgu je pon..ak da rindu plak kt bebudak ni...kt sni,
ak kene prohibition 6bln...taleh cuti.
ad unpaid leave...mc ngn ak ni xbepe sgt.. xsk jmpe doc.
adik2 ni plak sume bind contract YES a.k.a SL1M lebih kurang setahun la kot.lepas tu up to HQ, nk serap diorg ke cane...pepon diorg still fresh.

ak tatau kenapa crossmind plak td.
1.aku mungkin akan pergi interview tu
2.aku abis kan million steps challenge(2month challenge)
3. aku tengok sape keluar dulu-bila da abih kntrak

cian kan bdk2 ni.ak pon kesian gak.tp nth la... mane la ak yg kuat, jitu, kukuh dan buli balik yg dulu itu.
me myself missing in action.
ape la nak jadi..
isshhhh... akak tolehah.
cian diorg.

"padahal orang-orang yang berdosa itu tidak dikirim untuk penjaga bagi orang-orang mukmin" Allahu.Allah.

k la..sampai sini je dlu ceritanya.
nanti pape, cite lg.

wassalam.
nah.lanje gamba adik2.
deme ni kachak dan cantik bangat.
maka segan akak2 ni.
selekeh.
selebet je rase.

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…