Skip to main content

bowling ku

assalammualaikum w.b.t

semalam pagi gi keje.
lepas zohor janji nak keluar dgn bdk2 ni.
utk pengetahuan semua,  jiran workstation aku da pindah.
adik yg paling rajin greeting aku pagi petang.
teman makan luncheon.
tido kat uma swe dulu.
wajib kepci utk ri jumaat.
siang malam kadang berbalas2 wasap.
yep.ebselutli mesti nya akan rindu dia bila die xde.
kadang die tggu abis keje semata2 nak makan roti canai.
shes dpt keje baru.
kt cyberjaya.
well.
rezeki masing2 kan.

aku?
masih blom berrezeki agknya.
ok.

ri sebelom keluar parents ak dtg n tidur die rumah sewe ni.
hmm.rase cm lawatan bermakna.
semua nya kene check.
lepas tu siap igtkan makan byk2 bia gemuk..
pakai macam2 sblom tido bia putih..
ku putih ku putih.
keje lame sikit kt sini utk good impression kpd famili sebelah sana nt.

Ak xd kesah sgt tg putih xputih tu.
bagi ak atleast ank org tu lg cerah dr ak..ak da syukur da.xyah ak nk pulun putih lawan die. hahaha

stres sbb ayh cm xkasi benti .
stress sbb ak rase famili org tu high expectation.. ak ni xputih ke keje xelok ke...

bila ak tanya mak "bila die nk dtg tgk tu"
mak ckp "lom tahu lg, ni ad kenduri kt uma macik tu..tp awk xbalik kan"
ak jawab "haah, nk jumpe suha... lame xjumpe die"(mg da rindu suha pon)

ok la.whatever.
klu da jodoh ade tu, insha Allah.
ak nak keje stat tahajud n istiqamah kan balik rutin yg ak penah tggalkn.
mgkin da leh stat istikharah skali.

dan oleh kerana tak sabar nak jumpe suha.
tak sabar nak cerite kt suha pasal ni.
ak jadi xlalu nak makan.
sbb ok.why im like this.
cukup la famili je overwhelming pasal ni.
ak nak over juga ke?
adoi.
sejak bila ak camni?
sejak bila ak kesah akan sume ni?
kan ke ko xkesah kawin ngn sesape yg dtg bawak cincin pastu eh eh cincin ni sama ngamngam muat-muat ngan jari ko.

ceittt.
terpengaruh fairytale senderela sgt kan.bajet sebderela versi ketimuran la tu.

kelakar.
serius.
kelakar.
main boling.
bola cm pergi straight.
sampai masa eh eh eh.
zero.
zero lagi?
dan zero lagi.

teebaik.
teebaik.

peja yang tak berapa sehat pon da leh catch up tinggalkn ak.
hahaha.

maafkan sy.
maafkan ye.
too bad performance.
umur tidak menjadikan kita lebih dewasa rupanya.
ye.
dengan takleh tidur semalaman.
pikirkan keje.
pikirkan kawin.
pikirkan expectation org.
Allah.

kenapa la aku jadi camni.
Allah.

23:29

Dan berdoalah: Ya Tuhanku, tempatkanlah aku pada tempat yang diberkati, dan Engkau adalah sebaik-baik Yang memberi tempat"

wassalam.

nota tumit : suha xde... ilang 4kilos.hmm.cane nak gain balik ni.adoyai.

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad