Skip to main content

2015. Ak nak cite je..

Assalammualaikum w.b.t

Alkisah 2015 semakin menutup tirai.
Kegembiraan menyambut maulud nabi Muhammad s.a.w kemudian ditambah dgn public holiday juga cuti weken.

Penat.
Tenang.
Kenyang.
Kekal cergas.
Itu adalah antara intipati
Sebuah kisah prosperity.
Yang mana
Tak lari dari lelah.
Tenang yang membikin kamu
Senyum segampangnya(mudah tersenyum)
Kenyang di mana kamu berhenti menyunyah  saat kamu terasa masih belom kenyang(bagi space n time tuk makan lagi..)
Dan.
Kekal cergas adalah satu bentuk konsisten dalam tindakan dan stay in polite so keep behave.

Ok.
Fine.
Ari ni keje.
Macam bese keje.
Cmtu la.. Lepas tu,
Xperasan da nak lunch hour.
Ok. Br nak tgk fon.
Ok. Ttbe dgr k.za tnye...ain. mirul tade eh.
G training sebulan?
What.sebulan?
Ak mneruskn tgk fon..
Ok. Ok. Mg bdk.ni kne g training.

Ok.
Kebosanan la ak kt yongpeng ni.
Peja g training lom balik.
Seb baek la..ngan adik manis bernama suha..yep..
Suha.ak da berjaya melepas rindu ri tu..
Shes come and i took her to soul gaden.
As we have promise since thats our first mission..
Rase klu xkene kaco...
Mau lima jam ak duk je memakankan diri kt sne.huhuhu

Yep.
Ri ni
Berkeje la aku.
Dengan fokus.
Tanpa gengs.

Yep.
Tanpa gengs2.

Ttbe rse nak gelak plak.
Sebab ak penah ckp kt mirul.. Mse lps suha confirm nk resign dlu.
Ak.ckp... "Klu lintas jalan, kne tggl ngn mirul, akk benti la kje sini"

Sebab ak penah kene tggl time lintas jalan nk gi lunch kedai seberang jalan ni.

Ni... Kne tggu peja ad la br lintas balik. Ye la..
Menyeberang jalan yg byk dgn
Transfomer beb.

Ko jgn memain.
Imaginasi ak lg tggi dr tinggi sbnr ak tau.

Salu time lintas ke time drive... Jumpe si treler...ak trbayang die berubah jadi transfomer kt depan ak..
Jam.tu jugekk.
Ari tu g PTP a.k.a pelabuhan tg pelepas...
Kemain byk kargo..
Rase cm mane satu ek..

Optimus prime.
Haha..ak pon da.lupe name2 transformer yg baik tu...tikam.je la..
Optimusnpon optimus prime la...

Pepon,xlupe ak letak nama bublebie tu kt kete suha..
She has a yellow axia..
Hee.

Kikikii

Ok.cut off the craps!

Pepon, sekarang ni tgh tringin nak beli jam tawaf.
Yep.

With some criteria :
1. Jarum glow inthedark
2. Not all stage has number
3. White or gray inside.
4. Circle shape.

Tapi tanak beli yg online nye.
Nak beli yg kt tanah haram.

Huhuhu...

Sebab nak kan...
Yg dari sane nye..huhuhu

Nak mintak tlg sape ek.
Help.
Help.

Ngidam tahap meksima.

Kebetulan tutup tahun ni..
Few ex officemate g umrah.
Namun...

Tiada kesanggupan mengganggu urusan ibadat mereka.

Semoga Allah menerima ibadah mereka..Amin.

K.. La..

Sampai sini dulu..
Nt cite lg.

Tatau nak cite ape.
Doakan aku...
Igt nak tunang januari ni.
Kawin bulan mac nt.

Tp ..


Ko tau je la kan.



Kan..







Kan.






















calon xjumpe lg.

Harap ade la nanti.

Rabbana hablana min azwajina wa zuriatuna quratan a'yun wajaal na lili mutaqi na imama.

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin