Skip to main content

cerita kelakar dan seram

al kisah.nye...
peja takde.
gi training.
suha..
da pindah masuk cmpny baru.
yg tggal aku n mirul je.
yg akhirnya karam lalu tenggelam dalam kesibukkan keje masing2..

serius.

kami sangat letih.
banyak keje.
since nak closing year end project revenue.
lepas tu stress...
ak gi la ajak si mirul makan.
first time ni ngajak org makan
sebab stress.
perggggghhhhhh.
lepas ngajak..
baru teringat.
lelangit mulot ni sakit.
cane la nak kunyah sate ni kang..
dalam ati berkata "takpe.ko biasa makan lambat.pandai mmat ni tunggu ko ngabihkan"
"duyaiii....salu mesti makan 15-2+cucuk... nak makan bape ni ngn mulot cenggini"

then takpe la.
alang da ngajak..dan mirul pon nk teman. bergerak la kami dengan kereta asing2....

ak gerak dlu. tetibe da jauh sikit dr opis.... bari terigt... dompet tadi keluarkan dr handbag.
perghhh... lintang pukang la ak drive ni.sambil tgn meraba dalam handbag.
mase ni la... takde.
ok... terbalikkan.
takde.betol xde..

ok.ok...
cool.cool..takpe...depan ni ade petronas... bankcard yg lain ade lagi kt tepi poket ni...
sekali...
petronas tutup.
perghhh.
time ni la ko tutup.
ak g kt petron...tade atm plak..
lame ak tmenung.
bina ayat.
yep..bina ayat nakcakap kt mirul.
mintak pinjamkan duit.

pergghhhhhhh.malu wei.
malu.. klu ngan rashid ke syahmi, ak wat cenggini...ak xkesah lagi...
da cm adik beradik.
perghhhh.
lame memikir.
sampai mirul mesej tnye..
ak rse die tgk kerete ak tade..kire ak gerak dulu...
tp die sampai dulu..
lame ak memikirkn malu itu.

sampai2 je...
lepas ordeer.... trus amik 10cucuk sate je... sbb takut mirul xd wit nk byo..
lepas tu.... ak suh mirul pandang tempat lain.
jgn pandang muka ak..
sebab ak tau... memang cnfirm merah padam..yep.merah tak leh padamnye muke ni.
mintak die pnjamkan duit.
beg duit tggl.
bawak handbag je.

gelak beso bdk ni.
ak tutup muke trus.
malu weh.
serius malu.

walaubagaimanapun keesokkan harinya...
ak belanje die mase makan.
supaya...
0-0 balik.
kehkehkeh..

ok... part cite seram.
selang dua hari dari kejadiaan.
aku ade meeting di PTP..
so ak sampai ke opis dalam kul 6.30ptg...then aku buat la keje... tuptup..
da pkul9.

si mirulnye kne gi KL... smpi opis da kul8.30.. pastu ak da nak balik..
terpandang suat tuk SOFA...
nak buat la kejap.
yep.amik no surat dlu dr cik am...
vik am da balik..amik ke kt pc die...
tuptup
sekali pc cik am taleh bk plak.
jadi angin la plak ak.
ok...tape...
kite amik pendrive.
nt buat kt uma.
yep.
buat kt uma.mase tu ternampak something.
jantung kencang.
tipon org sume x agkt.
uma.. ayh ibu..last2
tipon mirul..
mirul agkat.
nak ckp.mirul...
"mirul.sori kco..xyah ckp pape..akk tgh takut kt bwh ni"
agkt je.sbb akk tgh tkt...ak xtercakap.
si mirul angin la...sbb die  byk keje.
ak kelam kabut.
kemas.. lari trus naik kete.
kt kete rse nak nangis.
jantung xyah cakap.
pastu drive g shoping mal..
sbb tmpt tu byk org..balik uma..ak sengsorang..
dalam keadaan ak yg xstabil heartbeat ni.
dlm dompet ade Rm60 je...
beli la mende makan..
supaya ak masak nanti ak lupe.
amik barang..
menggigil2 weh.
sekali lagi penakut gak aku ni.
igtkan minah kental.
yep..

belom cukup kental upanya.
balik...
sampai uma...
ank acik sebelah plak duk lua uma...

adoyai...
dgn menggigil2 nk bk pintu pagar..pastu magga cecepat pintu pagar...bk api uma utk unloading brg dr kete.
adoiiyaiii.

sabar la dik mirul ye.

akk tado kawan kt sini.
nak kal syahmi rasyid.
diorg pon jauh.
geng2 pempuan... sume kaki gym lepas office hour.
geng lain suma da kawin.

paling taleh bla...
klu bz...ad org kal...
time kte takut ni..
xdplak org nk kal..
paling geram...
suha n peja pon xagkt fon.

huhuhuhuhuhuhu
huhuhuhuhuhuhu

k..smpai sini je.
nanti cane..cane...
gtw korg lg.

nota tumit : gamba ptp...gi tadi.cm lego beso.

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad