Skip to main content

lihat mereka...


Assalammualaikum w.b.t....

Semalam sibuk keje..
namun pagi sebelum mula bersibuk2...
... skrol..skrol.. enset..*canggih la konon, bole wifi kan..
dan ternampak status member Perdana Leader Fellowship a.k.a PLF..
mereka akan diterbangkan ke Aussie.

ia melambai-lambai...


Yep.Australia..
Perasaan terharu.
bangga..
dan berbanyak tahniah kepada mereka.
Moga-moga banyaklah ilmu dan manfaat yang dapat mereka kutip di sana..

Mesti USAHA dan BERSUNGGUH-SUNGGUH ya!
Kalau di zaman belajar, kita mungkin boleh berpesan ini...

pointer itu hanya numberic intellectual identification or kind of categories people surrounding
memandang orang manusia ber pointer cantik...
buat kita rasa kurang shimmer..
kurang attention..
kurang attraction..
kurang bijak..
malah kurang yakin..!
*huhuhu..macam berpengalaman la pulak..

dan memandang mereka yang melangkah setapak lagi ke depan..

Kita perlu sedar diri di bawah.. di belakang..
namun itu bukan tanda kita minta
dihenyak..
dipijak...
ditinggalkan

Ia sekadar satu motivasi untuk berusuha..berusaha dan berusaha..
the best thing in  my planning is prepare to beat the failure...

Wahai sahabatku.. aku temui petikan ini..


sumber dari google..
Jujurnya.Aku cemburu akan pemergian kamu ke tempat orang.
Walau aku takpasti apakah sama niat murni kamu dan aku yang ingin ke sana.
Aku sedih melihat aku di sini.
Aku kan lebih sedih jika kamu tidak menggunakan peluang ini bukan sebaiknya.
tetapi aku mahu kamu lakukan terbaik..terbaik..terbaik untuk agama, bangsa dan negara.
*dan aku marah kerana wujud perasaan negatif dalam motivasi ingin sepositif boleh ini.

kenapakah aku jadi begini.
Sahabatku,

I do broken English.
You all been polish well in this few months.
I still encourage my Malaysia langua...
You all been talk professional without mix..
I still here..
and you there.


di atas; maksud surah Al-Asr, 3 ayat yang dalam maknanya!

"Demi Masa. Sesungguhnya manusia kerugian...melainkan yang berIMAN dan BERAMAL SOLEH.
Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara...~~Lirik Nasyid Raihan. tahukan?"


Hari ini aku dengar radio tarbiah lagi..
ia kadang jadi aku menangis.
mengaudit diri.

Motif?? *tersentuh hati..

5 entiti yang membolehkan setiap perlakuan, perbuatan atau pekerjaan  menjadi IBADAH.
Pertama : mesti Niat kerana Allah
Kedua; mengikut Syariat - menjada pergaulan, aurat etc
Ketiga; Halal - hati2...saitan kadang yang terlebih kreatif berusaha menghalalkan perkara haram.
Keempat; memberi kesan baik - cth gaji menafkahkn keluarga, membantu komuniti dalam sedekah
Kelima; tidak meninggalkan perkara asas iaitu solat lima waktu


kesimpulannya sahabatku,

berdoalah..kerana ia sumber kekuatan.berilmulah kerana ia menjaminkan.bertebaranlah kamu ke muka bumi Allah.InshaAllah.


tetapkan iman.galilah taqwa..

kebahagian kalian..kebahagian aku juga..


sekian, buat kali ini..


Comments

  1. sape nina dapat gi aussie? takpelah, ada rezeki dapatlah gi sana nanti..

    ReplyDelete
  2. team PLF. . Perdana Leader Fellowship...huhuhu.. kite tarik diri hari tu ats sebab tertentu.. InshaAllah.. ada rezeki nt.. :')

    ReplyDelete
  3. team PLF. . Perdana Leader Fellowship...huhuhu.. kite tarik diri hari tu ats sebab tertentu.. InshaAllah.. ada rezeki nt.. :')

    ReplyDelete

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"

Popular posts from this blog

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …

PRINCE DIER..PRINCE AKU...

cececehh....
mentang2 la da lepas satu paper...
ilang ye angin 'kuskus' ko.....
hehee...

paper tadi??emmm....
aku da wat seadanya..MY BEST la.....jadi aku harap jawapan aku sume
dapat dibaca,disemak
dan diberi markah sebaik yang mungkin...
orang cakap kalau lulus pon OK da...tapi kalau A+ lagi OK...hehee (^_^)y

emmm..berkenaan tarikh keramat hari ini..29.04.2011....
sesuai sangat dengan tjuk topik..PRINCE DIER...PRINCE AKU...
tau kan sape...
sape lagi kalau bukan KATE MIDDLETON...
prince dier...betol2 prince...
baik..tough...hensem...
ala2 prince charming sume orang la...
....

...


...




eeemmmmm.....
tengok la muka PRINCE DIER..

nama : PRINCE WILLIAM BESTday : 21 June 1982 His Ma & Pa : Prince Charles and Princess Diana (ELDER SON)
His Study on : Geography, Biology, History
His Achievement :  1.He is an avid sportsman, and was chosen to be President of England’s Football Association.  2.He is also the Vice Royal Patron of the Welsh Rugby Union.
3.Prince William continues to foll…

2016 heading to 2017

2016..
sorotan 2016..
terlalu pantas berlalu..
tak sempat nak review mungkin.
pepon about 9 minit before 2017.
the up coming future comes with prosperity.
and for sure, every person shall be pray
2017.please do better for us.


hujung tahun dgn handphone yang rosak.
pakai phone ayah temporary.

mengharap ada peluang bonus
untuk telefon baru..
insha Allah.
amin.