Saturday, August 31, 2013

independent day!ohsem?

Assalammualaikum w.b.t

selamat mengulangi sambutan kemerdekaan.
atau gahnya salam merdeka ya keng kawan.

oleh kerana tarikh keramat ini sgt lah bermakna bagi rakyat ini, usahlah kita leka tanpa mendoakan rakyat negara lain yg bergolak mendapatkannya, smga Allah melindungi hambanya dari dizalimi dan menzalimi sesama insan..

istilah merdeka kali ni(masa umor cam aku la)....nampaknya berbeza sisinya.
mungkin kerna aku cuba melatih menulis pada sudut kecil atau hak persendirian nilainya. hari ini confirm2lah cuti maka ramai sahabat yg menggunalan peluang ini bertunang dan nikah juga.

yep.memerdekakan diri dari status2 melibatkan availability atau lebih spesifik membentuk satu pola perjalanan baru dalam menjejaki hikmah cinta halal.in sha Allah.

nilai cinta halal perlu seiring dan bukan bermusim2.iye la... sedang hidup mestilah semati(amboi...ckp je la sehidup semati..nak gempak je ngayat ye..haha)
sedang elok bukan hanya ingin bersama gapai rahmat illahi tapi kesinambungan cerminan restu ibu ayah yang mengasihi si anaknya.

BERTUNANG
-molex (kwn teknik)
-ikin klate (kwn satu kos)

MENIKAH
-Ayu (kwn uni)
-Tqa zack (kwn sekolah )

Fasa2 mereka ini adalah satu lagi tahap baru dalam independent skop.
yep... menjadi independent bukan semudah trainee management atau jump into any survival tv programme.
ia perlukan galakan..bimbingan..ketekunan...semangat dan usaha pihak itu sendiri.

para teman juga antara pengikat dan peniup bagi setiap doa "barakallah hu lakuma" yg mahukan sahabatnya kekal dalam lingkungan redha rahmat Allah.

bukan hanya juadah makanan malah sesi merakam gambar bersama hingga share kan di laman sosial bagai satu kewajiban zaman sekarang. sedang elok bercerita kami(pengantin dan gengs) sempat lagi bercerita tentang adab2 dan privasi dalam kekeluargaan ini. inilah yg membuat aku seram.
tambah pula, zaman teknologi yg mengumumkan keaiban diri sendiri melalui status2 di efbi mahupon twitter (aku lg seram...ade belog..moga Allah menghalang ilham ke arah aib itu..amin)... paling penting pemilihan kewarasan dalam mengemukakan apa jua bentuk paparan dan perkonhsian tu besar peranan nya..bukan melulu perasan sahaja...huhu... nilai kemerdekaan juga perlu dikutip bersama sisi pengalaman asam garam termasul baki sisa hidup yg ada. sejarah itu kadang mengecewakan namun ia takkan selamanya mengecewakan kita.Almaklumlah... kata alim "org yg beriman tidak akan jatuh le lubang yg sama berkali"...huhuhu..buang yg keruh.ambil yg jernih..

dalam perbincangan tentang kesembunyian maklumat waimah lokasi isteri dari sang suami memberi dosa juga.

hmmmm...dpt la gak input berguna bila masuk zaman geng one by one upgrade "cik to puan" ni kan.:)

k la.. sampai sini je.
update guna fon.

selamat melangkah alam independent doter to be another great wife!have an ohsem baitulmuslim ya kawan2..mga dpermudahkan urusan dunia akhirat:)

*ade gamba syazwana(dak wana) gak la(last weeknye wedding)......terime je la...hihi

No comments:

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"