Skip to main content

Aku yang masih bukan pompuan sekarang

Assalamualaikum w.b.t

Alkisah aku hanya manusia biasa.
Kadang lasak.
Jarang lembik.
Akhirnya malam ni sesuatu berlaku.

Tengok rumata pakai masker.
Eh.cehceh... Nak try gak.
Mintak sikit.nak buat cam dia.
Letak kat idong, dahi dan bawah mulot.
Katenye bole ilangkan jerawat nasi a.k.a yg putih2 dok kat pori2 wajah.
Diminta olehnya tolong abiskan masker tu sebab ade beli yg baru.nak abiskan yg lma baru abiskan yg baru.
Sibuk duk pakai,ratakan sana sini kt muka.Rumate pon landing dan tololap.

Setelah 20minit, penuh keterujaan la nak tanggaikan masker ni.
Sekali baru stat dah rase.pergh.
Sakitnye muke ak.
Macam nak cabut kulit muke.
Mata merah.
Berair.
Akhir sekali da selamat buka masker ni.
Mata ku xley lagi di buka.
Menangis!
bukan..ini meleleh2 air mata kesyukuran.

Adeh.kan bagus semayang tobat camni.
Tobat taknak kasari wajah ni.
Nak jaga dengan solat tahajud dan solat sunat taubat.
Nak kesan wudhuk yg sempurna.
Nak cahaya iman bersinar2 bergemeelapan kalah produk2 ciptaan manusia.

Takyah la nk buat research siap menang norbel baru ley pakai produk korg.takyah nak tggu testimonial memacam baru dapat wajah yg suci.murni siap ingatan tulus ikhlas macam kad yg dihebohkan setiap kali raya.Takyah nak tggu kedut2 kelihatan baru la dapat rasai nikmat kejayaan ciptaan kajian manusia2 ini.
Dan paling penting,takperlulah berhabis rete(harte) untuk try 65ml produk yg formulanya ambil masa bertahun2 baru terhasil.

Hakikatnya, cukup lah kali ni je.
Perit muke ini.
Tak sanggup aku.
Inikah kehidupan wanita2...???!jerit hati ini.

Takpe la.mungkin aku bukan wanita jenis ni.
Ketahanlasakan aku taksesuai dgn kewanitaan ini.Malah aku masih lagi berjiwa remaja gitu.
Kehkehkeh.

K.la.... Ni gambonye..
Nota tumit : boli tolokong baru.kalernye..semoga dipermudahkan amalan2 yg fardhu dan yg sunat hendakNya.amin

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …