Skip to main content

Spring my day

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni merasa 2 pengalaman baru...
1st dapat la mengharungi rawatan di fakulti pergigian uitm.
2nd dapat la masuk meeting ngn org korea.

Ceritera 1st
1st at all, igt nak hantarkan k.bie gi appointment dgn dokter gigi. Sambil hantar ak tgk jam tgn.."eh... Hari nikan half day, sempat klu nk try gak experience kt sini"...
Maka xlengah k.bie pon menemani ak dapta rekod sebagai pesakit.
Well..bagus gak sistem kat sini, lecturer die tgk gigi kite then pass la kt student2 mereka utk proses seterusnya.
Asalnya niat ak nak cuci gigi or tampal la pape yg patot...
Oleh kerna masa tggu docter tu, ade student cop ak utk bantu praktis die..so, ak berlapang dada je la terima tapi.....
Kehkehkeh.hamik ko!sekali keluar dengan gigi penuh berwarna!!!

Adoiyai... Ak rase patot bg die cadangan upgrade servis agaknye.
Cube ko bygkn die letak cecair berwarna dalam mulot kita, fungsinya nak tgk kadar plak/kaviti gigi. Lepas tu siap lak buat calculation % berapa kaviti kite. Lepas bagi penerangan demi penerangan pakej siap cara gosok gigi, guna frosgigi etc aku dgn sepantasnya minta izin nak guna sinki die utk kumor2.
Berkali-kali aku kumor..
Kaler tu melekat lg kt mulot ak.
Ceittt... Die patot supply chewinggum atleast...nak bagi kaler2 die ilang.
Sampai dalam kete ak guna tisu utk bersihkan.
K.bie siap cakap kt ak "la igt makan cekelat ke...sebb nampak kaler gigi n bibir tu"

Okeh.fine... Kite tgk la klu ak ade rajin nak buat appointment lg. Menyerah...camni la agknya rasa abg ak yg satu rumah dgn kwn yg amik kos dental ni.

Abg ak cakap camni "okeh la tu.awak xrasa lg check guna sudu ke pen lg...
Hehee...lg kesian.." pengalaman dier la tu...kehkehkeh

Hm..pepon kiranya....misi mendekati kehidupan di fakulti dental tercapai.
*dulu takut nak masuk*

Ceritera 2nd.
Dari minggu lepas ada team korean dtg opis ak. ....2lelaki dan sorg pempuan....
Hari ni senior qs tak dapat dtg, then selepas ak dan kak muzzan jadi tealady yg servekan tea dalam bilik meeting.. Ak sempat la updatr status fb ckp spying korean guy....sekali dpt kal, suh masuk gantikan senior ak.

*heheeeee..semangat tp kecut gak.takut kene present*

Ak asik duk tgk team korea tu je.ye la sebab yg pandai speaking english tu pempuan sorg tu je.yg lain cakap korea ngn die.
Rase cam xcaya... Ade org korea dpn mata ak.
Well.wlpn fizikal diorg xd la cam dalam mediamassa, tapi ak happy dgr diorg speaking korea.
Hahaa...

Sampai en.zamrose tegor "i think she understand u better..coz she love to watch korean movie"
*padahal ak tgh pokus ni nak pahamkan perbualan diorg tu....biasa dengar kt tibi tu...dey-dey...aneyo-aneyo....Hahaha..

Aku pon tak tau ape motif sampai bos ak masukkan ak dalam topik tu.
Hmm.....ak senyum je la....

Bos tanya "bila bole dtg lg utk next meeting"
diorg ckp "hopefully u can pay a visit to korea..we do meeting and bawak u guys jalan2 korea..sekarang musim spring"(aku bm kan je ayat diorg yek)

Hati akupon spring same kejap.
Hehe

Aku antara tukang dengar je la offer ni...

Dey... One day nanti ye*cakap dalam ati sendiri...

Yg penting, alhamdulillah.. Rasa seronok dapat 2 pengalaman ni...

K.la
Wassalam....

*nota di tumit: collapse... Penatnye hari ni..

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad