Skip to main content

this things of raya oh raya..

heeee....
yup..sempena rayo nih la..
chek nak mintak maap la..kalo2 ado tersalah cakap ke..
terkutok..tercakap direct ke...tersound silly..
tertepok kuat..tergelak samaada sengaja atau tak sengaja...
mahap la eh..0-0...kire halalkan slame ni ade sume2 ngn lanje makan minum la skali tau..tau......

even sometimes it may too late for that sorry...
but we still need to mention it..

and we try to make it up again...

hehee...ckup smpai sini la tentnag sori ats segala kekurangan diri ni yg telah melengkapkan hari2 lalu..
hari nih...kurang dari 36 jam..
ak ade misi penting.
akak nughul kawin kat merlimau..
ceit.sakit gak ati malam semalam..
geng kelas wat KONVOI RAYA tanpa ak..
ak da la jrg on9..
gtau kat efbi jek..
ne cukup..
ttbe smlm dpt msg ckp wat konvoi..mg xdapek la..
da jnji ngn geng penyayang nk g uma along(pgglan ke atas akk nughul)........
lawaaa....
kaler terkois...
laok dier sedap..sayangnye..
xd bekal laok sbgai berkat...
huhuuu...
ttbe ak dapat kal..
geng kelas sudah OTW nk dtg uma..
ak pon tergesa2 la balik..
ajak la si camie n racid raye kt uma ni skali...
alang2 ak da numpang kete kan...
hihiii......

dannn.....
igtkan nk tggu dak kelas mai..
tp bakal perantin(pengantin) lak yang mai..hahaa..kawan abg lak dtg uma + nk menjempot..
camie balik je, xsmpai 10 min berlalu...geng kelas pon smpai......
dan setelah itu...
aku pon ngikut la mreke ini ke tanjung.myk...
umah dak ecot.
mula2 ak igt nk tmpg si buah.kerna menurut si molek keta saga miliknya suda la penoh..
gpon, kecian kat pure yg menumpang di ruangan kumbang itu..
akhirnya ak pon men drift la bersma pure.
*opss...drive jek..

sesampai di uma ecot..
igt nk g uma so lak...
so mane???
soley...soley.....so ley...ley...ley....
membe kelas gak...
bru donga jo da tau...mak ai mosti sodap an...
dier ckp da wat laksa n spegeti tok ktorg...
tapi bukan rezeki ak kot....
mungkin laen kali sebab mmbe bek nk dtg uma lak...
mak ak pon suh beli barang gak td ble da OTW balik..
di pendekkn ak pon balik...
seronok jmpe korg la weii...ginduuu....
kendian...ak sodar.......
hehee....
bila cakap mende yg best..
ak rase klakau bila...
ecot tego boye..mane awek dier..dlu penah bwk jln rye..
klakau bila dier ckp..ko xnmpk ak da gemok nih.dlu mase ak ensem dier nak la...skrg dah cr lain agknye..
tergelak den donga..
big thing what i jz got today..
we are getting bigger than b4..
yupp...da besa byk mende..
yang da keja..
yang tgh tggu smbg master..
yang sibuk nak abiskn stadi..
dan..
termasuk yg berbau2 nak bakal berrumah tgge....

adoi....
tak tahu la ak nak komen ape....sebab ak pon sedang menapak di dunia ini...
yang aku tahu...dan pasti buat kini juga selamanya hanya la.....


friendship is the best ever things..
even...



memang
dah mcm adek bradek...hope smpai bila da kawin pon
 ktorg tetap hepi cmnih....

*nota di tumit : nama seperti yang di tulih adalah bukan nama sebenar..(~~D)

Comments

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…