Skip to main content

Berkatilah Pasangan ini.

aku : Hai. Awak siapa nama?
dia : Name kite ikin. Asal Johor.
aku : Johor kat mana?
dia : Hm.kite duduk Kota Tinggi. Kenapa?
aku : eh! atok kita pon Kota Tinggi gak. Kat mana?
dia : ye ke..katmana?katmana?

hm.. macam tu ke permulaan kita jumpa?
haha. semester satu diploma. oh.memori-memori!*how can i recover this memory...
kejap je dah berlalu. da tua rupanya aku.
dah memang kene kawal kenakalan dan ke'remaja'an tingkahlaku le ning!

ok.dipendekkan cerita.. tarikh cantik 12 dis 12 telah diambil sbgai tarikh nikah member yang asalnya "ajnabi' (orang asing). dia adalah roomate cik nuwul masa part 1 diploma. yang aku selalu sengih2 je dulu baru berminor conversation.ye la. mase part 1 diploma, selalu gak g bilik cik nuwul ni.
Lepas tu, mase part 3..aku mencari roomate untuk genapkan 4orang sebilik.
akhirnya...ngukngakngukngak.....
tadadadaa....
ayen.mal.aku.dan.eiken..sebilik!

yang menariknya.sepanjang hampir 2 tahun di Universetail ni...
ayen dan eiken ni selalu orang salah panggil.
sebab muke ayen sesuwai utk name eiken dan begitu sebaliknya.
dalam bilik kitorang, eiken paling muda sebab die budak bijak yang lompat.
hehee.. zaman sekarang da takde budak lompat2 lg kn..

ok.check it out.
gambar yang berjaya kitorg snap masa eikin mlangsungkan persandingannya.
kitorang datang awal.so.dapatla amik gamba sebelom dan sesudah ia bermekap2.

eikin ni pemalu.tapi.mahu-mahu gak orangnya.. 

die sporting ikut idea yang kitorg suruh pose.. jadi la kan.mg model for big day kan.hehe.

cik abe eikin ni.sali namenye.. mantan kitorang..
aku ingat lagi mase mula2 meeting, kitorg yang junior2 ni di mintak bagitahu tg availability status ko!
*seram kan..hahaha


she left us because she entitle to got promotion as MRS status.

inilah wakil kami yang hadir.jauh mane pon tetap nak gak datang.. 

ni bergambar yang sempat berhuhahuha di sane sini..
 cik Rau & Ag pula mula mengedarkan kad kawin mereka!next jan!
 apa apun... kpd mempelai yang sudah sah HALAL ni ; barakallah hulakuma wa baraka alaikuma fi hair ya!

"sesungguhnya sudah lengkap separuh agama nya."
cinta hingga syurga eikin & sali!baitul muslim+sakinah+walrahmah.
 maaf la wlpn my family takpat datang tp janji hadiah cover satu family i, kire sgt ok kan, kin... ^^) hihik

selingan dari saya.

Ummul Mukminin 'Aisyah r.a. mengatakan:
"Pernikahan itu sangat sensitif
dan tergantung kepada peribadi masing-masing
untuk mendapatkan kemuliaannya."


Pesan nabi ;"Barangsiapa yang dimudahkan baginya untuk menikah, lalu ia tidak menikah,
maka tidaklah ia termasuk golonganku." (HR Ath-Thabrani dan Al-Baihaqi)

dan


"Carilah oleh kalian rezeki dalam pernikahan (dalam
kehidupan berkeluarga)." (HR Imam Ad-Dailami dalam Musnad Al-Firdaus).


Nabi kita juga mengingatkan, "Bukan termasuk golonganku orang yang merasa
khawatir akan terkungkung hidupnya karena menikah, kemudian ia tidak menikah."
(HR Ath-Thabrani).


"Akan lebih sempurna ketakwaan seorang mukmin," kata Rasulullah Saw., "jika
ia mempunyai seorang istri yang shalihah, jika diperintah suaminya ia patuh, jika
dipandang membuat suaminya merasa senang, jika suaminya bersumpah
membuatnya merasa adil, jika suaminya pergi ia akan menjaga dirinya dan harta
suaminya."



*p/s : kin, pasni takyah layan pelamin anganku musnah, pengemis cinta n ntahhape2 tajuk lagu lg k..kne layan maher zain je.. 'rest of my life tu'..sgt okeh.hehe

baiklah.para pembaca.hingga sini dulu ya, daa...

Wassalam.

Comments

  1. thanx nina ... sudi tulis entry tentang kite kat blog awak ni... terharuuu sgt... :) its nice and cool buddy.. ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad