Friday, December 28, 2012

gaji vs bonus

assalammualaikum...

pernah tak terpikir di hujung2 tahun kite bukan dapat gaji sahaja.
tetapi menerima bonus gak?
ahhh.dasar manausia..
asalkan tentang wang mudah je, korang angguk2 ya...hihihik

hmmm... gaji aku bulan ni telah berjaya ku ehem2kan...
*inila semangat dier...

sah.segala nya untuk macam2.

tak kira la.gaji besar atau kecik..yang penting.*dimana dan bagaimana kita uruskan ia, itu lah kuncyg paling penting.

kesungguhan menglistkan perbelanjaan bulan ini telah menyedarkan aku beberapa perkara :
1. beli ikut kemampuan bukan menurut kemahuan
2. bukan senang pakai kete, kerana ia perlukan simpanan lebih agar sentiasa bkeadaan baik juga selamat
3. ptptn aku xbayar lagi
4. kite perlu bahgi kepada 3 bahagian simpanan. wajib belanja, dan minor je sampingan.
5. buat aku rase nak kawin dengan menteri kewangan sebab ia mungkin lebih amanah menguruskan nya
6. ye.kene kawin.. sesungguhnya rezeki dalam pernikahan lebih ganda... nyamnyam:)
7. semoga berjaya la di dunia & akhirat kami.

dan betollah, sebenarnya rezeki kita adalah dari Allah, itu sekadar pinjaman sahaja.bukan berguna untuk kita je tapi untuk kebahagiaan orang lain juga agama kita.

bonus yang kita dapat tak semestinya bonus akhir tahun di atas KPI masing2.
sesekali tu, kne igt2kan la tentang bonus tiket di akhirat sane.
mari kita kejar bonus hakiki,kawan2.

hmm...nota di kaki : syukur jangan kufur.

cer tgkla.tempat tidur orang bujang, tanpe katil hanya kusyen je ku harapkan....

ok.sampa sini dulu deh.
nanti sabunG lain.

wassalam*hapdateazamtahun2013 ..

No comments:

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"