Skip to main content

gaji vs bonus

assalammualaikum...

pernah tak terpikir di hujung2 tahun kite bukan dapat gaji sahaja.
tetapi menerima bonus gak?
ahhh.dasar manausia..
asalkan tentang wang mudah je, korang angguk2 ya...hihihik

hmmm... gaji aku bulan ni telah berjaya ku ehem2kan...
*inila semangat dier...

sah.segala nya untuk macam2.

tak kira la.gaji besar atau kecik..yang penting.*dimana dan bagaimana kita uruskan ia, itu lah kuncyg paling penting.

kesungguhan menglistkan perbelanjaan bulan ini telah menyedarkan aku beberapa perkara :
1. beli ikut kemampuan bukan menurut kemahuan
2. bukan senang pakai kete, kerana ia perlukan simpanan lebih agar sentiasa bkeadaan baik juga selamat
3. ptptn aku xbayar lagi
4. kite perlu bahgi kepada 3 bahagian simpanan. wajib belanja, dan minor je sampingan.
5. buat aku rase nak kawin dengan menteri kewangan sebab ia mungkin lebih amanah menguruskan nya
6. ye.kene kawin.. sesungguhnya rezeki dalam pernikahan lebih ganda... nyamnyam:)
7. semoga berjaya la di dunia & akhirat kami.

dan betollah, sebenarnya rezeki kita adalah dari Allah, itu sekadar pinjaman sahaja.bukan berguna untuk kita je tapi untuk kebahagiaan orang lain juga agama kita.

bonus yang kita dapat tak semestinya bonus akhir tahun di atas KPI masing2.
sesekali tu, kne igt2kan la tentang bonus tiket di akhirat sane.
mari kita kejar bonus hakiki,kawan2.

hmm...nota di kaki : syukur jangan kufur.

cer tgkla.tempat tidur orang bujang, tanpe katil hanya kusyen je ku harapkan....

ok.sampa sini dulu deh.
nanti sabunG lain.

wassalam*hapdateazamtahun2013 ..

Comments

Popular posts from this blog

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …

2016 heading to 2017

2016..
sorotan 2016..
terlalu pantas berlalu..
tak sempat nak review mungkin.
pepon about 9 minit before 2017.
the up coming future comes with prosperity.
and for sure, every person shall be pray
2017.please do better for us.


hujung tahun dgn handphone yang rosak.
pakai phone ayah temporary.

mengharap ada peluang bonus
untuk telefon baru..
insha Allah.
amin.

PRINCE DIER..PRINCE AKU...

cececehh....
mentang2 la da lepas satu paper...
ilang ye angin 'kuskus' ko.....
hehee...

paper tadi??emmm....
aku da wat seadanya..MY BEST la.....jadi aku harap jawapan aku sume
dapat dibaca,disemak
dan diberi markah sebaik yang mungkin...
orang cakap kalau lulus pon OK da...tapi kalau A+ lagi OK...hehee (^_^)y

emmm..berkenaan tarikh keramat hari ini..29.04.2011....
sesuai sangat dengan tjuk topik..PRINCE DIER...PRINCE AKU...
tau kan sape...
sape lagi kalau bukan KATE MIDDLETON...
prince dier...betol2 prince...
baik..tough...hensem...
ala2 prince charming sume orang la...
....

...


...




eeemmmmm.....
tengok la muka PRINCE DIER..

nama : PRINCE WILLIAM BESTday : 21 June 1982 His Ma & Pa : Prince Charles and Princess Diana (ELDER SON)
His Study on : Geography, Biology, History
His Achievement :  1.He is an avid sportsman, and was chosen to be President of England’s Football Association.  2.He is also the Vice Royal Patron of the Welsh Rugby Union.
3.Prince William continues to foll…