Skip to main content

gaji vs bonus

assalammualaikum...

pernah tak terpikir di hujung2 tahun kite bukan dapat gaji sahaja.
tetapi menerima bonus gak?
ahhh.dasar manausia..
asalkan tentang wang mudah je, korang angguk2 ya...hihihik

hmmm... gaji aku bulan ni telah berjaya ku ehem2kan...
*inila semangat dier...

sah.segala nya untuk macam2.

tak kira la.gaji besar atau kecik..yang penting.*dimana dan bagaimana kita uruskan ia, itu lah kuncyg paling penting.

kesungguhan menglistkan perbelanjaan bulan ini telah menyedarkan aku beberapa perkara :
1. beli ikut kemampuan bukan menurut kemahuan
2. bukan senang pakai kete, kerana ia perlukan simpanan lebih agar sentiasa bkeadaan baik juga selamat
3. ptptn aku xbayar lagi
4. kite perlu bahgi kepada 3 bahagian simpanan. wajib belanja, dan minor je sampingan.
5. buat aku rase nak kawin dengan menteri kewangan sebab ia mungkin lebih amanah menguruskan nya
6. ye.kene kawin.. sesungguhnya rezeki dalam pernikahan lebih ganda... nyamnyam:)
7. semoga berjaya la di dunia & akhirat kami.

dan betollah, sebenarnya rezeki kita adalah dari Allah, itu sekadar pinjaman sahaja.bukan berguna untuk kita je tapi untuk kebahagiaan orang lain juga agama kita.

bonus yang kita dapat tak semestinya bonus akhir tahun di atas KPI masing2.
sesekali tu, kne igt2kan la tentang bonus tiket di akhirat sane.
mari kita kejar bonus hakiki,kawan2.

hmm...nota di kaki : syukur jangan kufur.

cer tgkla.tempat tidur orang bujang, tanpe katil hanya kusyen je ku harapkan....

ok.sampa sini dulu deh.
nanti sabunG lain.

wassalam*hapdateazamtahun2013 ..

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …