Skip to main content

0.3 tu masih demam..

Assalammualaikum w.b.t
Begini lah alkisahnya....
usai seminggu kembalinya Armarhum nenda ke rahmatur Allah...
Aku dapati kesihatan ku menjadi merosot.
mungkin faktor cuaca..
sementah sekarang juga ada juga kawasan tanah air yang mula merasa membeku...
ada juga yang kini menyatakan panas yang berbeda.. 
haishh... malaysia didatangi musim salju dan musim bunga kah?
Wuallahhualam..

ku telah pon bertemu 3 doktor berbeza.
doctor pertama nya bagi ubat dan mc... 3rd feb.
kemudian 5th feb, sekali aku minta mc sebab ubat masih ada..
tapi demam ku tak berkurang....
hari ni...lepas lunch hour....aku lihat selsema aku sudah mula likat 2 hari ni dan siap berwarna..
maka aku buat keputusan gi jumpa dokter lagi.
cis..dokter tu cakap "owh.0.3 itu masih demam..nak mc tak?"
haha..

takperlu kot.ak still ok je gi keje.
melambak keje.


nasib baik la bole claim kat company.
aku rasa ringan..then aku try timbang...3 berat berbeza..yang mana satu ler ni...

musnah sudah rekod berat yang aku cuba maintain...huhuu
*mangih guling2 kat penjuru bilik..
ubat first ri tu... tertipu..igt ubat merah tu rase cm ubat syrup yg budak2 salu minum tu...seyes.taksedap.uekkk.

ubat hari ni...

tetibe teringat akan kenapa mayat orang ringan?
sebab dalam 100 hari bakal si mati akan kurang makan.
malah selera akan ditarik perlahan2..

huhu..nurmohd...
jgn pikir bebukan...
ini
kafarah dosa.

by the way...

pagi tadi.. ikim.fm keluarkan isu ibubapa sweden...
aku pon komen....
then...membe aku (tunang si ijam) wasap ak...
tanya ak ade komen kt page ikim ke?
ak jawab haah then tnye nape.
gitau dj baca komen ak.

hihihii...
taksangke lak dj baca..

hehe... okeh la tu..boleh komen salu...*padahal mg rajin komen..hehee

k la..sampai sini je dulu.... mataku masih berat..
nagantuk plak kene penangan ubat batuk...
doakan ak sihat balik ye.

terimakasih daun keladi.
wahai demam selsema batuk cepat lah pergi!

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…