Skip to main content

apekah perasan ini....

hemmmm...
apekah perasan ni...
maaf kengkawan...
org tempat aku bile dier ckp perasan dier bermaksud kan perasaan...
bukan 'perasan' atau syok sendiri k....
dan entry kali nih..
memang tentang perasaann....*sesi luahan dan dedikasi..adoi.tringat kt JJ lak..jiwangs2..aggghhhhhh


koraggggggg....
emmm...ye..apekah perasan ni..
aku xsuke perasan ini muncul..
ye..muncul di tgh2 malam lak tuh...
menyebabkan rase lain dan terase mendalam dalam jiwa yang tak brape nk jiwangs2...


adoi...
korang penah pikir tak ape perkara yg paling teruk...menakutkan...menjelekkan...kejam dan
amat mementingkan diri dalam dunia nih???

berlari2 di dalam selut...


aku pon tak tahu cmne buleh datang perasan nih...
lama dah aku biaq ja...
haaa...memang...
lantak pi la..
hangpa nak tau apa perasan tuh...
ia memang kejam..
kejam yang bukan pada diri sendiri ja..
tapi buleh jadi terbias kat pada makhluk lain...
kejamnyaa...
penah tak berdesing telinga dengan kinda sentence 'its over'....
hemm..
pade org itu mungkin penamat untuk permulaan yang baru...
yup.aku setuju..
dan permulaan itu kdg...
menjadi permulaan yang baik...
dan buleh jadi permulaan yang kejam...

tertanya2 tak ape kah perasaan yang itu...
ya...
perasaan yang penuh dengan penafian.
penuh dengan satu lontaran nak dihantar jaoh dari sisi mu.....
bagaikan jasad tanpa jiwa..
hati tanpa cinta...
membicara tanpa kata2..
namun tidak kotornya
bukan pula kata nista
apatah lagi untuk mencela.....

awan berarak ke timur...
namun perasaan itu tidak pernah reda.
mencungkil2 di celah derita..
menguis2 corak ukirnya
berderai sudah tembok di bina..

mungkin korang takpaham..
tapi itu la cinta..
semakin kau tak paham apa itu cinta..
semakin ia mendekati kau..
semakin kau menjauhinya
semakin ia memeluk dan merantai kakimu...

penafian yang jelek..
dan tersangat kejam pada diri sendiri..
kesanggupan memandang enteng..
membuang jiwa yang pernah
menyemakkan semangat masing2...
mencegah kehadiran..
ironinya mengungkapkan pasrah
atas nama manusia..
ego..si cinta buta.


owhh..tidak...aku benci perasaan ini.
hingga kadang aku jadi tertanya2...mungkinkah aku saja
yang melalui fasa ini..
ia bagai satu peralihan monsun
yang tak dapat di baca
apatah lagi diselidik sebab musabab takdir atau kebetulan..
mampukah aku meneruskan langkah..
atau berundur mengalah...
aku takut...
jaoh2 berlari...
ke arahmu jua ku tuju...
aku sedih...
membuang tanpa rela..
tak mampu mencela...
aku bingung...
memaksa untuk teguh
sedang sendiri kian lenguh.....

agghhhh.....
angin sampaikan salam rinduku..
hati bebaskan la jiwa mu...
jarak sudah kita berjauh...
sarat sudah kau mengujiku..
akan ku titip doa jua..
muga kau bahagia walau tanpa aku..
mohon ku teguh andai kita bertemu
Meneruskan hidupku jua kekal di lembayung rahmatmu.....


~~this may kinda hint of the entry that hit me much..~~
emmm...aku terjumpa sesuatu..
smge inih dpt mengukuhkan aku...

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲ الِرَّحْمَنِ الرَّحِيم

~Sabar, Syukur, Doa~♥

"Sesuatu yang telah ditakdirkan untukku,
pasti akau ku dapat meskipu aku lari darinya
dan Sesuatu yang ditakdirkan bukan untukku,
pasti aku tidak akan dapat
walau aku bersusah payah untuk mendapatkannya...." (Abu Hazim Al Makki- Aulia)


iman itu dicari dan dimiliki...

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…