Skip to main content

....~~kem MG~~

okeh...kwan2..
nih bercerite tg MG...
bukan about Methodist Girls School k..
tuh amende...che da besa sikit dr bk skola...(besa sikit la jugak tg umonye...)hohoo...
MG ialah Melakar Gemilang UPSR..
kelab kitorg sebagai penganjur la...kne carik skolah yg sesuai dan bminat
utk di'pinjam'kan murid2 mereka untuk ikuti program motivasi
dan silibus kem yg kitorg rangkakan...
(hamboi..ayat karangan la plak)~~

emmm...cmne nak simple je cite tg nih...
kem nih my 2nd time la, klu nk dicomparekan..
ak lg sk kem kali nih, wlpn anak2 yg berusia 12thn pada zaman kini terlalu 'advance'
berbanding kem sblom nih and even fesi sndri...
nk wat cmne kan...kami la abg-akkmu...so, kitorg kne trima dan cube tangani la
setiap perilaku-perilaku korg itu....(hyeee...anok2...takyah la susah2...~~singing)

my 1st DAY...
kne settlekan kolej..
then anak2 itu tibe after solat JUMAAT..
hemmm : fesi in bju kurong dress....athoii..~~mg da bese kai bj kuong jge bdk2..(tgn ke dada).....
tapi...bese la tentive is applied to any changes...so adik2 tibe agk lewat a gak...dkt kul 4 gak..
mase diorg nk smpai, da tau da mcm2...da pikir n try to be ready la pd sbrg situasi kanak2...
smbut mreka dgn senyuman...(=..
kne ikhlas ngn bdk2 nih...
pastu..pai malam....try la suit to condition..smbil ak dok catit2 la sume yg x'sedap' d mata
dan displin diamikkire...
kunun2 hajat nk pas kat displin department...
tp nth cmne..aku jd stress..aku sound!!~~
pikir balik..ak se cm da lme xkuarkn bakat komander...seb bek la ade pgkat '3paku' lam kem nih..
lau x...mesti aku lari je dr stress duk ngdp org...



2nd day..
oleh kerana mlm B4 dat, ak da bermuka 'seyes'...adek2 cm xsk ak...
aku pon prasan...pas ak sound, ak sdri pon xnk da pgg mike(microphone)...
sebab ak pgg je cm ak nk jadi stress...se nk wt mke ketat je..so, nk djadikan cite...
hasinye pepagi esoknye...
kne la plak jd INSTRUCTOR tok sesi EROBIK pagi tuh...
mule2 nk gak tarik diri last minute...kesian lak kat member2 ak...
sbb salu performance aku akn lari jd volunteer addhoc dok jage music...
tapi kali nih...ak se da 2 camp ak berjaya ilangkan nebes : darah gemuroh..(aik..asal lak ak cite tg nih)
se sesi bererobik nih,kesian tau kat ak..yela..pai lupe2 step kt depan tuh..
praktis pon bru bpe kali..
hentam la labu..try bersenyum ngn adik2...
tp diorg sume...xlyn wooo... lagi2 adik2 yg laki...mencebik la gak(* *...)
jd stress gak bb tgk diorg xbrape nk pickup...
maen "OTAKTELINGAMATA"....
senyum la aku sowg2 kt depan tuh....huiisssshhh...apedaaa~~



then...
kitorg wat EXPLORE RACE....
aku jage check point yg best nye...
mula2 igt nk jage checkpoint yg ley wat game sdri...tp fesi in charge da bg
task tok bdk2...so ak ikut je la...
agak...
mcm nk start stress wooo...
nk lawan prasaaan -ve sndri nye pasal..aku try lg SENYUM...
tambah pulak...
nk pujok xpandai...so.....SENYUM je laaa...
huhuuu...
pastu...gempak la diorg nih...CEPAT la gak menghabiskan 10 checkpoint...
ak se lam kul 11 kot diorg abis...
hemmm....mg PERFORMANCE diorg agk bagus ke CHECKPOINT xberape nk mncabar ek....heee
ak pon tatau..

then dduk la dlm dewan...LDK3 terpaksa di kedepankan..
berduduk la aku bersama adek2 group KBJ ak...~~
petang tuh...
ade la sesi aku kejap... UJIMINDAMATHS..
siap bg soalan spye diorg brani jumpe ak tuk mencuba..
(flashback : se kat skola rendah dulu, ari kantin skola salu ade aktbti cmnih...)
tapi adek2 still cm xley sgt nk pickup style ak...
mgkin ak xde gaye cikgu kot...dtambahkan mreke sebal lg ngn mke ak smlm...
then, diorg bersolat ASAR..fesi2 lak wat preparation tok SUKANEKA...
emmm...ttbe plak adek2 nih sudah nk tibe ke tempat acara ek...
aku pon berlari2 la g kat diorg...*motif : melengah2kan mase supaye fesi2 pat sediakan
ntahape2 yg ak pon xpasti amende...
aku terpikir tentang games BEREGU...ala yg wat gaye orang teke2 tuh...
sporting la sikit adek2 nih...mula2 tarik perhatian diorang dengan
teke kategori SPORTS...pastu BENDA+KENDERAAN...
pastu kasik chance setiap group wat SIMPULAN BAHASA...
hahaa...klakar la gak tgk gaye diorg.....then dirog pon dilepaskan ke acara SUKANEKA..
walaupon xpat byk game skneka, yg penting bdk2 nih memang teruja!!
tapi abg+akk fesi ak tgk...lg TERUJA ngn group memasing..hahahaa..
ternyata mg sume suke berlumba2..lam ati sume ade je childish...normal..hehehe~~



MALAM MENJELMA...
eemmmm...aku kua cr brg..so mg xsempat nk ngadap adek2 group ak..
diorg kne lak menyanyi...dtg2 je..sume da wat gaya..
*kitrg dberikan mase tok praktis btween mgrib-isyak...
ak bebalik je..
siap kne tegor ngn kerol sbb adik2 ini cm  " bagai anak aym xjumpe ibunye..."
tp ak tgk okeh je..sbb abang Kecik pat lead..
pastu undinye undi...kene lak kumpulan no3..dan skali lagi kne jadi
bidan terjun jd MC..adoi..mg xprepare..amende la ak nk ckp..~~bercakap ilang arah lagi..

korang nak tahu x...group ak ade 3fesi..
2 fesi laki yg ensem2..pastu ak la fesi pempuan yg chumil..
se performance tuh, xley kasi group nih stress sbb diorg nebes kot.......
ktorg da prepare da tulis ats ketas n ade yg tulis ats tgn
lirik lagu...tapi..
.....tau  kenape???
...adik2 nih 3 kali dok nyanyi2 tapi xlepas2 kat ats pentas tuh...
adoi..
seb baek la fesi supporter n sporting...kitorg naek n stay atas pentas ngn adek2 kot..pastu siap
nyanyi skali...heheheee~~
* ak se fesi group ak nih ade la spirit as such family type people kot...
keep support each other no matter what..
hope adek2 nih akn ade perubahan uyg lebih baik sikit lepas join kitorg....

meanwhile, persembahan fesi pon ade..
wat johny..
nth la..lawak yg xpenah
basi2 ak se...
wlpn ak tau performance nih since dip dlu,
tp pai skrg terpahat lg..(=


DAY 3rd....
hemmmm...
seronoknyee berEROBIK lagi...
walaupon aku n chada berdua jek yg pakai baju selain MERAH...
huhuuu....
sogan gak tapi make it enjoy..
think for the gud thing..
hiding all other interuptor points...
then, sesi ceramah...hehee
se ceramah sempat la gak beron9 efbi....kunun check pape yg menarik..
then, sesi penyampaian hadiah...

hehee...my group is NO.1..hehee~
KBJ kembang semangkuk...
bile tlg adek2 nih bg hadiah, ak teringat KEM B4 dis..
nth tgk lak gaya adek2 kem kali nih..kitorg pat ayer cola2 tuh..
hahaha...adoi..adek2 nih...
klu kem B4 dis..adek2 agk baik dan prihatin siap bagi fesi jajan + coklat...
hehee...pape la adek oi..

sesi AUTOGRAPH...hehe...org sibuk berSIGN sane...SIGN sini...
ak lak berjaya mendapatkan kemera...
plg penting ianya adalah DSLR..so terselamat la ak dari menulih
tanpa henti bagai artis diserbu peminat...semut menghurung gula..
tebuan bersarang madu...
tapi tade la x sign langsung...sign tuh sign..tp sggupla bawak adek2 yg berminat
p SIGN kat lua dewan...hehee * kene ade strategi kan..kan..

hehee...
pastu petang tuh, kne anta diorg balik skola...
menumpang pakcik bus UITM skali...pergghhh...
spnjg pjalanan mg macam SPA..
mule2 igt malas da nk g..
sbb insiden kolej..tapi
PM lak suh ikut gak...so, pegi la gak..
kitorg se mandi wapyg itu la paling lame lam abad nih..
then paling best..pas anta...GAMBA TIDUR ak and my partner tidak dapat dicuri...haha
fesi lain sume kne snap..gagagaaa...
cumei2 mke diorg...*tapi ak jz tgk kt kmeretuh je la...






p/s: ...sori sgt xpat upload  pics lagi....pics sume lam extrnal..xpat curik2 mase  tok pindahkan msuk
lappy lg....
entry nih pon da lme tulih tp xpublish2 je...
huhuuu....
nantikan nex entry for those pics k...pasni BBB (benar2 bz) for a week..or maybe two week so
besar kmgkinan xpat nk update blog lg......



huhuu...
babai tawan..tawan...
t ai update lagi ek...
huhuuu...(^^..)

Comments

  1. Syg..bukan melakar gemilang ke? hehe.. seyes best gile..lg part aerobik.. =)

    ReplyDelete
  2. haah laa....tapasan lak...
    tengs ye kwn...hehee(~~;)

    ReplyDelete

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin