Skip to main content

Manesnyeee...

hai kawan2...
hehee...
ari ni.(semalam)..jumpe dak STP lagi...
hahaha...
diorg nih da start da..
reunion kecik2...cari geng lame balik...
sengaje nk wat ak teringat zaman skola dulu...
heee....
hingusan btol..
ish..ish..ish...
semalam g amik angin kat pantai puteri..
almaklumla....da sebulan balik sini..tapi x pegi2 jengah bayu itu...kuikuikui....

berbayu..sambil makan beger + coconut shake...
mg terbaek...hehe

mase tengahhari lak..
berlunch kat de nyiru...
budak2 nih bawak..aku tukang ikut je...
aku pon xtau kedai amende la tuh..
igtkan ade air nyiur ke...
upenye kedai makan berkonsepkan ayam penyek singapore...
heheee...
lebey kurang je dgn ayam penyek yg ak penah makan kt s.a.....
cume bezenye diernye smbal...sambal belacan....hehee
gatai2 idung di watnye...hehe

emmm...then balik2...aku sambung pembacaan...
baca ape??
hahaa...
ini la
hehee...kerana terpaksa..
hehee..yup..kerana terpaksa...
manesnya novel ini...
manes sebab ia berbeza...
mungkin ade kekurang sikit berkenaan perjalanan plot nya...
tapi part paling manes adalah...
ia punya semua tempat2 yang aku impian untuk pergi...
bukan tempat honeymon je k..tempat nk further study..
ini lah antara tempat menarik-narik ati aku utk pergi ke sane...
sejak dulu....kini....dan selamenyee....
tal sangke satu novel..cite tg sume....
hemmmm...
meanwhile,
dan komen ak tentang novel nih..
emmm...okeh la..epi ending..
bebaloi beli...hahahaa
*boy must said : ala mg la..mane ade bdk pompuan sk sad ending..nth hape2 org pmpuan nih kan...
hahaa...

cuti nih ade da dapat balas dendam dengan 3 tajuk..hehehe
sepanjg sem dok ngadap keje, asimen dan buku2...

emmm...yg tgh itu entry B4 dis..
while yg biru itu : cite nora elana..kuikuikui...
heheee...dan
hehee...manesnye nak ament dissertation ini....


heheee.... dan tak lupa juga manesnye....


hehee...manesnya burung kami..

k la..manes x entry kali ini??
smge bermanes juga amalan mu wahai anak muda...hehe
salam israk mikraj...
semoga memberi keberkatan kepada semua..
hingga bertemu di next entry...
hihii(^^;)

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…