Skip to main content

mabruk...ramadhan here.

Assalammualaikum...

Selamat menyambut ramadhan!
Rasa nak kirim sms ramadhan kpd sume2 membe dalam fon ini.
namun, bila difikir semula...
kita dah berusia.
so, tidak ku msg geng..hanya msg lecturer2..

heee..
ramadhan ya ramadhan..

"sesiapa menghidupkan ramadhan dengan beriman dan ikhlas (kpd Allah) , diampunkan dosanya (yang terdahulu)
<H.Bukhari dan Muslim>

tetibe rase nak flashback...
2003 -
 masa ni zaman pmr, bulan puasa takrajin bangun.maklumla duduk asrama kan.
 sebab sebelum tidor kitorg dah supper. mase tu abih prep (preparation) lambat dekat kul 11.30..
 so, makan malam ni cukup je.
 mase ni jugak la penah kenekan adik doom, teringat kitorg kejut dier suh mandi.padahal br kul 12.30mlm... ckp air takde.suh bgn mandi kt skola.. hehe.. 

2004-2005
 mase zaman ni, duduk teknik.. wah.. bila ramadhan ade resepi baru.. bangun sahur dikejut oleh jiran keliling.sebab sekolah kat tgh2 kampung di pinggir bandar kelahiranku. memang budaya mereka kejot sahur dengan paluan kompang dan gendang belia kampung.
zaman ni jugakla seronok.. tiap2 petang tunggu tepi pagar skola..ala sebelah komputer lab, area2 uma pengetua skola...
nanti dalam kul 6.30 jibon atau najibah, akn dtg kat situ anta bubur lambok.borak2...then buke dgn sedapppp...!
kadang duduk tepi pagar belakang asrama, tggu pakcik jual satey.
nak beli satay utk buke pose, tapi taklama pastu ustazah announce takley beli satay (makanan dr lau lg)
cume bubur lambok je kitorg tak kantoi.. ^^

2006-2009
 zaman uni, selalunya aku pilih biskut tongkat+air milo panas sbgai alas perut sblom tido.
almaklum la, sahur takut tak bangun.
klu bangun pon, sebab ade la org kejut..suh minum air gak. *amik berkat sahur.

2010
 zaman ni sempat la puasa kat shah alam enviroment, yana ngn wani suke bgn sahur. yang lain2...macam aku gak.. makan sblom tidor..dan klu bangun sahur, hanyalah minum air.

2011 -
masa ni 1st time keje..2nd puasa dah start keje..letih giler..
lepas sahur terus bangun semata-mata nak gi keje. mase tu kje kt pj, duknya kt s.alam.aku benci jem.
terawih kt surau baiduri..sesekali klu g uptown ngn geng penyayang..

2012 -
completely abiskan sebulan kt kampung halaman.
dapat g terawih.. but no duit raya.

2013 -
Alhamdulillah, esok puasa... in sha Allah.moga lebih baik dari sebelumnya.

niat.doa
sekian.. buat kali ini.
moga bermanfaat.

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …