Tuesday, July 09, 2013

mabruk...ramadhan here.

Assalammualaikum...

Selamat menyambut ramadhan!
Rasa nak kirim sms ramadhan kpd sume2 membe dalam fon ini.
namun, bila difikir semula...
kita dah berusia.
so, tidak ku msg geng..hanya msg lecturer2..

heee..
ramadhan ya ramadhan..

"sesiapa menghidupkan ramadhan dengan beriman dan ikhlas (kpd Allah) , diampunkan dosanya (yang terdahulu)
<H.Bukhari dan Muslim>

tetibe rase nak flashback...
2003 -
 masa ni zaman pmr, bulan puasa takrajin bangun.maklumla duduk asrama kan.
 sebab sebelum tidor kitorg dah supper. mase tu abih prep (preparation) lambat dekat kul 11.30..
 so, makan malam ni cukup je.
 mase ni jugak la penah kenekan adik doom, teringat kitorg kejut dier suh mandi.padahal br kul 12.30mlm... ckp air takde.suh bgn mandi kt skola.. hehe.. 

2004-2005
 mase zaman ni, duduk teknik.. wah.. bila ramadhan ade resepi baru.. bangun sahur dikejut oleh jiran keliling.sebab sekolah kat tgh2 kampung di pinggir bandar kelahiranku. memang budaya mereka kejot sahur dengan paluan kompang dan gendang belia kampung.
zaman ni jugakla seronok.. tiap2 petang tunggu tepi pagar skola..ala sebelah komputer lab, area2 uma pengetua skola...
nanti dalam kul 6.30 jibon atau najibah, akn dtg kat situ anta bubur lambok.borak2...then buke dgn sedapppp...!
kadang duduk tepi pagar belakang asrama, tggu pakcik jual satey.
nak beli satay utk buke pose, tapi taklama pastu ustazah announce takley beli satay (makanan dr lau lg)
cume bubur lambok je kitorg tak kantoi.. ^^

2006-2009
 zaman uni, selalunya aku pilih biskut tongkat+air milo panas sbgai alas perut sblom tido.
almaklum la, sahur takut tak bangun.
klu bangun pon, sebab ade la org kejut..suh minum air gak. *amik berkat sahur.

2010
 zaman ni sempat la puasa kat shah alam enviroment, yana ngn wani suke bgn sahur. yang lain2...macam aku gak.. makan sblom tidor..dan klu bangun sahur, hanyalah minum air.

2011 -
masa ni 1st time keje..2nd puasa dah start keje..letih giler..
lepas sahur terus bangun semata-mata nak gi keje. mase tu kje kt pj, duknya kt s.alam.aku benci jem.
terawih kt surau baiduri..sesekali klu g uptown ngn geng penyayang..

2012 -
completely abiskan sebulan kt kampung halaman.
dapat g terawih.. but no duit raya.

2013 -
Alhamdulillah, esok puasa... in sha Allah.moga lebih baik dari sebelumnya.

niat.doa
sekian.. buat kali ini.
moga bermanfaat.

No comments:

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"