Monday, July 15, 2013

siri cari.cari.cari.

Assalammualaikum....
Alhamdulillah di pagi yang mulia ini.
Bos lom masuk lagi!hehe... btw, my update thru my smartphone k.
xguna brg opis.

Merujuk kepada tajuk di atas.
inilah yg merunsingkan mak ak.
ayah aku ok je. mak.mak..mak.
dedulu sekolah... salu dalam novel...cmni la klise nye.
pastu zaman sekarang... kat drama melayu pon makin klise dgn ni.
paling penting, kali ni dalam hidup ak plak.kenapa.kenapa.kenapa!
haisshhh. mak owh mak..

janji lain.sekarang dah lain.
janji anak cr psgn sdri..

sekarang bg dateline klu x, ikut pilihan
mak.
buat aku jadi sedih.
wuwuwuuuuu...

setiap ari, my day were deducted.
perggghhhh..
perang mental beb.
perangi jiwa.
perangi rasa.
aku rase dari sekarang aku kne list kan......
1001 sebab i crying all the day i married.

aku bukan xminat org.
org yg xminat ak.

adoiii..dah la bab2 ni aku mg kureng menonjol.
mak.owh.mak...
kadang tu seronok..
bila dier tanya... kawin nnti nak mjlis mcmne..
but it became horror bila.

asik tnye cuti exam ni smpai ble.
tahun depan abih blaja bulan bpe
huhuhuuu... cukup.sudah..cukup cukup sudah dateline itu.tak perlulah di perhalusi setiap detik ke arah dateline....wuwuwuwuuuuu...

helpless.

sampai semalam, mak ajak cabut uban die kt dalam biliknya.
aku jadi takut.
paranoid.

Allah..bantula sy.halangi mak dari bercerita harapan2nya.
sebelom aku masuk diploma..

abang aku pernah berpesan.
klu nak cari, klu boleh biar lagi mude, xpon org sebaye ngan along.
aku senyum jek.

ayah aku..releksss.tu ak suke.

pernah juga pesan dr bff yg dah kawin..
selalu ayah ni..dier sk klu menantu yg bole diharap.yela sbb dari dulu g kelaut..ke kebun bersame anak lelaki mereka kan..

so, its great klu menantu pon boleh 'masuk' sekali.takperlu nak tggu anak sdri balik kmpung.
abang dan adik aku dah kawin.

paling best, abang memang suke g pantai timur.selalu puji their environment..and lifestyle...so then, he got his wife from there la.now, he and famili dier stay sane juga la.
my bro (adik), memang suke adventure2 ni.. last2 kawin ngn org pantai timor gak. anak nelayan yg cantik ayu dan manis.tapi stay ngan mak ak.. *syukur dpt menantu cmni kan.untong adikku.

tapi aku suke pulau pinang.
tak da la sampai nak kah anak mami.
amboi aihhh.
mungkin sebab aku suke padi.suke g tempat org..ade lalu pmdangan ade gunung.
aku suke laut.
kedah n perlis..maaf....jooohhh ghase.
org negeri ak?
hm.no way.

namun
sekarang aku kne lebih berhati2.
with my mom's mood, aku kene hati2 bercakap.. berborak dan ber'apa'2 la.
i built gap.
serius.betol la ckp org..
we need our own enviroment.
klu silap cakap, her face (mom) roses.
yep.seriusli... i bear that cost since i was a baby kot.
buat masa sekarang...
aku tak tahu kenapa.
i became too defensive.
play secure.

even worse, when i start to love stay on bed/ in room rather hands her in the kitchen.
but believe me, frankly speaking...
i said to mom.."kite taktahu la kenape la kite skrg jarang nak tolong mak kt dapo......(pastu temenung lame....dan sambung balik cakap)... kite rase kan... kite xpuas lagi kot nak tido pelok mak.. nak makan, mak masak. klu kite da pandai masak, mak kite kawinkan kite lg cepat2"

*pastu pandang mak.yg penting, mata xbergenang k.i am not that loser.thanks Allah for own me a hepi+cutest face person.cheering is my ultimateskill.
my mum laughing.
kadang rasa macam....nak cakap kt mak, mak takyah la bercampur dgn jenjiran.
ala... kadang their caring toward others daughter bring heavier burden to my own parent.
aku harap..
cis.harap lg...



ok. kene ubah mindset. kene cari.cari.cari!



Quran said 
 Arrum,21
 "dan di antara tanda tanda(kebesaran)Nya ialah Dia menciptakan pasangan2 untuk kamu dari jenismu sendiri agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan Dia menjadikan di antara kamu kasih dan sayang.Sungguh, pada yang demikian itu benar2 tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir"

 AnNur,26
 "perempuan2 yg keji untuk lelaki2 yg keji, dan lelaki2 yg keji untuk perempuan2 yg keji, sedangkan perempuan2 yg baik untuk lelaki2 yang baik, dan lelaki2 yg baik untuk perempuan2 yang baik. Mereka itu bersih dari apa yg dituduhkan org.Mereka memperoleh ampuanan dan rezeki yg mulia(syurga)"

 Annisa,1
 "wahai manusia!bertakwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu (Adam) dan (Allah) menciptakan pasangannya (Hawa) dari (diri)nya, dari keduanya Allah memperkembangkan laki2 dan perempuan yg banyak. Bertakwalah kpd Allah yg dgn namaNya kamu saling meminta, dan peliharalah hubungan kekeluargaan. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasimu."

 Arfurqan,74
 "dan org2 berkata'Ya tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keterunan kami sebagai penyenang hati(kami) dan jadikanlah kami pemimpin org yg bertakwa" 


 hingga sini dahulu. moga bersama memperbaiki diri. wassalam.

No comments:

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"