Skip to main content

boleh tak....

hemmm...okeh..
kawan2 esok paper..dan aku masih di sini...
aku bukan tension ke ape k...
jz wanna share you all about something...
heheee
(eleh...nak menulih tuh ckp je la)



hidup ni terlalu pendek..
kadang2 kite terlalu menginginkan ia lengkap
selengkap lengkapnya...
mahukan yang terlalu terbaik..
namun kene la beringat..

hablul minallah
dan hablulminannas..

hubungan dengan Allah dan hubungan dengan manusia sendiri...

dulu...aku agak panas baran...
sekarang??
hemmmm.alhamdulillah....rasenye da dapat dihandle..(hope keep this up)
mak aku selalu cakap...
camne buleh marah2 kalau sembahyang tuh cukup....

dan bila aku duduk sorang2
mesti aku akan pikir balik..
marah kat sape...
kenape nak marah...
perlu ke marah..
penting ke marah....
dan
berkira2
ape
kesan marah tuh...(tp 'kesan2' salu pikir lepas marah la)

"marah itu mudah, sabar itu indah"(solusi 31,2011)

ye...marah tuh memang mudah..
dan aku rase terlalu 'dewas' untuk aku
kekal marah..
dan mak aku marah..
nanti muke berkedut2 katenye....

mak...
saya rasa...
marah perlu bertempat...
ia perlu dikawal...
kita hidup di muka bumi...
ade mase..sabar pon perlukan hadnya..
ishh...yeke..(mampus la nti klu slh marah2)

semua orang mengejarkan
kemewahan, ketinggian hidup,
kesempuranaan yang dicari....

aku....???
aku perlukan ketenangan di sini...
berharap
kelemahan aku
melengkapkan orang lain kot..
kesempurnaan aku boleh
membimbing yang lain..
bukan mudah nak mengadu...
kecuali pada yg tertentu...
dan Allah jua tempat aku merayu...

pendapat aku...
tentang kesempurnaan hidup...?
hidup tak pernah akan menjadi sempurna...
hidup satu penipuan.....
rasa puas hati hanya
satu nafsu...
yep..mungkin tamak..
tapi
hidup satu hentian je...
aku memang tak sempurna...
dan aku cube bersyuukur...
sebab dengan bersederhana dalam berhidup..
akan memberi satu kesan yang lebih baik...
dulu...menjadi sempurna
kadang tak sedar mengecilkan hati ibubapa..
mereka la permata kita....

dan biasalah...
menjadi si anak...
biarlah aku berpada2 sahaja...
di kalangan teman2...
aku nak jadi orang biasa..
yang flexible.....
berharap dapat adapt dalam
ape2 situasi dan manusia...

kini yang aku risaukan...
adakah bila habis nih...aku mampu terima
tekanan??
boleh ke aku biarkan orang atasan mengarah2 aku
sesuke hati...??
adakah aku akan tewas sebelum bertanding...
adakah aku bisa mengumpul kekuatan
untuk terus bersyukur....
aku tak mahu melihat situasi mengamuk....
kita kat malaysia la...
come on beb.
bergaduh dengan orang sendiri...

boleh tak
aku ingin
terus cube
menyingkir perkara2 pelik...
macam benci dan marah...
tapi
adakah aku  mampu buat macam tuh ye....
hipokrit berkerjaya...
dunia owh dunia...
abang aku pesan.. tak payah nak betulkan orang
lain...yang penting diri kite...
(adakah maksud dier.... : rambut same hitam, hati laen2........ ke abang aku tak nak
kita memjadikan orang lain sebagai halangan pada kita......)

tak pe la...
perjalanan hidup aku masih kabur..dan terlalu panjang nan jaoh
untuk diceritakan....
biarlah aku berhidup setiap hari...
berhidup dengan cara aku sendiri...
berusaha memperbaik diri sendiri kadang
lebih baik
dari membaiki orang lain...
perhalusi dakwah adalah
bermula dengan hati sendiri....
kesinambungan itu hanya
dilengkapi oleh
pembela hati yang sudi..

tak kalah dengan hanya berdiam..
tak menang walau berkata....
cukuplah..
bersederhana.....
mari "berhidup'la sikit, sayang...(=




(p/s : berhidup = menikmati apa jua bentuk dugaan hidup....)


dan xlupa
selamat hari ibu..
bukan niat nak menyambut amende2..cume hargai la mereka
selagi ade di depan mate..
xluak apa2 pon kalau hari ini
dilafazkan kita sayang
kpd mereka..
hehee.....
bertambah sayang lagi nanti ade la...(=


~si cantik tapi hidup tak lama~


k korang..thanks bace...
(~ ~;)

Comments

Popular posts from this blog

i need activity then i create one.

assalammualaikum.w.b.tseriusli i need activity since this is my first year i graduate from any class.
well.
i such bussy lover.
i bet maybe im miss bee.bee an insect.
or bee is only kindda flies that such.bussy.
bussy.
bussy.
personal
and personally
systematic.ya.
home or office.
i really mean for the both place.here in yongpeng,
i got to many workaholic teammate.
there is my family away.
gimme kidda homesick.
and they push me to find a love in here.go to him.approach.get married and built family...but i just dont accept rejection.i dont know what is approach.how was a love desrcibe you there best except a commitment.love the commitment and just dont know who like or admire me in here.i found im not adorable one too.i have too many weakest point.myskin is not flawless.im not too strong.would him love me the same of me.while without their consent
im get into my cave. wherebout here..i just create my own activity
and fairy tales.
the fairy tales start with create a good memoriea among …

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

2016 heading to 2017

2016..
sorotan 2016..
terlalu pantas berlalu..
tak sempat nak review mungkin.
pepon about 9 minit before 2017.
the up coming future comes with prosperity.
and for sure, every person shall be pray
2017.please do better for us.


hujung tahun dgn handphone yang rosak.
pakai phone ayah temporary.

mengharap ada peluang bonus
untuk telefon baru..
insha Allah.
amin.