Skip to main content

target dan semester....~~

hemmm...okeh..
ade lagi satu je paper...
gap 3days...
pls do not push too hard...
(i hate stress for the whole early sem...plz let me improve my
stress management well for this end of two weeks more)
tapi bese la kann....
mesti ade rase
stress gak...
dan...
dan tibe mase sesi nak menulih juga....


~~huhuu....pikir2~~
kali ni, tak tahu nak cite tentang ape...


haissshhh..mungkin bulih cite serbe sikit tentang target korang di semester akhir...
emmmm....
okeh...as usual..nih blog aku kan ...so let me share something about my target..
every semester target aku berbeza...
while...
over all....ade target yang aku dapat wat...
ade yang belom....lagi tercapai....
dan since this is my final semester......
ape aku ley cite tentang target aku secara menyeluruh....



comel pulak muke budak nih....tlg promote smile sikit la..



1. jadi budak biasa...
- sebab mase diploma...aku agak berani sikit....yakin  laa...
tapi tak tahu la kenapa mase degree nih,aku  rase kepenatan seharian dan agak kurang yakin untuk biarkan group or member bergantung kat aku... so target ini pon tercipta...aku pon menjadi budak biasa...
malas nk ikuti pape...termasuk  package frust xdapat duduk kolej dan idup la sebagai NR bermula...
dalam class pon malas nak participate...=b
(kalau famili aku tahu ade wujud target macam nih : mesti kene 'tale' cukup2.....)


2. aku nak aktif di shah alam..
- termakbul da...yep..mule nye memang nak mantain jadi budak bese2 je.....
tapi oleh kerana...aku se macam makin berkurangan selfconfindent...dan menjadi terlalu rindu untuk packkan schedule2 yg tersedia pack nih...lalu ku menerjunkan diri di alam sukerele which is kelab yang suke menjadi rela diri ini ...dapat la gak release tension selain dari
join S _ _ _ T kembali...hehee



hehe...cm active je...tapi bukan hiper active k...



3. dari first sem aku masuk sini, aku teringin sangat nak pergi berkayak kat tasek
seksyen 2 tuh...
- alangkah gembiranyaa......kalau ade antara memember aku yang sanggup
teman aku g berkayak....
selalu je g sesorang kat tasik tuh...sampai la ni aku pergi sorang2...sanggup..
memang sanggup...
tapi terlalu segan pulak....dok kayuh sorang2..
so, tgk dari tepi je laaaaa...



kalau dapat rafting pon, okeh gak...sebab nih
antara target xtercapai mase dip dlu....huhuuu

4. rumah 4 musim dan masjid shah alam...
- dari kecik abang aku selalu je jeleskan aku..yela....dier kecik2 lagi da penah pergi kot...
bangge giler ngan sekeping gambar (sekeping je pon ) yang dier dah pergi
rumah 4musim dan masjid shah alam tuh...
ciisss...rumah 4 musim tuh...aku da berjaya sampai...cume nak kene pergi lagi sebab nak tgk snow...
(yela...nak pergi negare owg putih tuh....memang la nak...tapi lom dapat rezeki lagii)huhuu

whileee.....
masjid shah alam...hehee...akhirnye....abang aku sendiri bawak g sane...
dapat la sembahyang kat masjid tuh...jadi la..sampai gak kan..


cube bayangkan kalau...snow je sume...(~ ~...)



5. aku nak sangat blajar 'jurus wajib'....
- ade gak mohon penyertaan tok tournement...so, automatic 'two in one shot'...
dapat blajar juruz wajib + men tok tournement skali....
tapi...tengok la cane nnti...
sebab kadang kte dapat merancang..hanya tuhan juga la yang menentukan...



6. aku nak join kursus munakahat bile aku jadi part of final year student...
-hahaha....mesti korang tak percaya kan....hahaha....ala bese la tuh...
aku pon manusia gak....tapi last sem, aku xsempat daftar sebab lambat info..
dan telah terjoin kem kelab nih...(kalau xjoin kem tuh..mg aku xtercapai la target no2 tuh)
dis final sem....hahaa...tengok la nanti cane.....(kelakarnyeee)



7. mencari + kekal  berjodoh.....
- ini bukan penjodoh bilangan k.....jodoh...
memang la perlu usaha sendiri......
hemmmm...xd kekuatan la...xtercakap kalau nak suh cakap..
se memalukan diri....perigi cari timba??
(heeemmmm...tapi kalau dier trace ngn mate, memang kantoi la aku...ceittt)
huhuuu....~~tapi tak tahu la kan esok2 macam mane....

cinta itu buleh dipupuk...namun golongan bijak pandai menyatakan
cinta itu
didefinasikan sebagai
rasa ingin bertanggungjawab terhadap seseorang yang lain....
hemmm..persoalannye...adakah lelaki zaman ini mahu mengambil komitmen ini walau
kenal pon xberape nak lame......??


heeemmm.....
(mind thinking : kalau xmula2....mcm mane nak collect timing...)


naseb baek aku bukan macam kau...
sume aku list...aku mesti nak complete wat..
kire aku better than u la..harharharrrrr...

huhuuuu...
so...
geng...
itu lah target aku....
dan keputusan untuk few of bottom 3 target tuh
sila..sila la tggu next2 bingkisan entri ke ek...
semester nih sampai bulan mei kan....
so target2 ini applicable until end of mei...
except for target no7..
aku target tuh untukpastikan graduation day nanti dah de 'orang sebelah'...
insyaAllah...
itu pon kalau ade yang sudi menyandang tanggungjawab
bercinta setiap hari dengan aku....hehee
(sila selitkan doa tang tuh tok aku ye...)hehehee


k...la...pai sini je aku ley tulih...
banyak je target2 lain...
tapi takperlu la di share kan di sini...
aku rase da cukup da bagi babak
 ' sharing is caring ' untuk bingkisan kali ni...

semoga korang seronok kenali aku in my another world here....
(~~;)hihii


thanks for keep reading till here.. (=

p/s : life is too short to be waste just like that ..
lets get
 your list...and anything you  doing..
ensure you satisfy
on what you been achieve
even
the sky is the limit..
keep in your heart
 that our root
remains in the earth and
its our bumi k...

babai...(~ ~;)hihii

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad