Skip to main content

ada cinta dan aku....

alhamdulillah korang...
da berjaya sampai ke rumah....
di saat semua sibuk g s.alam..untuk menghantar anak2
dan meraikan
hari anak2 mereka konvo...
melihat banyak bunga2segar
di tepi jalan..
membuatkan aku terasa...
teringin amat...
mahu....
nak konvo gak..
dan............
........
kan best dapat bunge...
hehee..(berangan!!)hahaa


k..la berdasarkan tajuk bingkisan kali nih...
korang jgn slh paham k...
tuh tajuk salah satu puisi aku...
nak kate gurindam bunge2 tuh idak la...
cume in another part of life....
bahasa jiwa bangsa...
kerana bahasa jua bakal meruntun jiwa..
ececeh...

k la..nak share puisi aku nih..
tarikh wat : 27 april 2011, jam 3.15 pagi...
tapi baru nk publish kat sini....xpublish kat ne2 lagi tau...~
idea asal : aku
kisah : aku gak....(maybe im getting mature actually)



tajuk : ada cinta dan aku

ada cinta menjemputku...
terbang lah aku ke awan biru...
terawang dalam tenang...
tenggelam
seakan menghilang
mencari bagaimana
kan bermula
berpusing-pusing
menari mengandaikan tiada
mata melihat...
fantasi menerpa
berbunga la di lamanku
mekarnya wajahmu..


ada cinta terungkap
bila kau nyatakan untukku...
pasti aku terus
malu...
tiada kudrat untuk menatap matanya..
tiada nada jelas di telinga...
kerna detik pasti kaku...
lidah ku kelu...
jantung ku tidak menentu...
turun naik
nafasku melaju..
tanpa sedar..
melindungi
tona pipi seperti diserbu..


ada cinta buatku...
di manakah kamu...
menanti dalam bisu...
menyulam sendiri rona-tona
mewarnai kanvas untuk kita...
sepi mengejar rindu
rindu di angin lalu...
berkaki ayam pun
kan
ku lari menuju pada mu
bersama sinar mata
melontar
setia cekal
lama
menanti hadirnya kamu...
membiar sunyi sering melagukan ku...


ada cinta diutus jodohku
kiranya bukan ku
sahaja
harapkan begitu...
fahamilah..
tenanglah...
waliku mencari sesuatu
seraya tahu dinda mu tak laku...
lantas aku
kalungkan padanya
sedikit lagi waktu biarlah ku cari sendiri
walau hanya membiarkan kau
mencariku
atau perlukah nanti
kan
terubah kisah
kau pula dijejaki mereka..


ada cinta dan aku..
segenap
ruang hatiku
mengimpikan
tempat dihatimu
meskipun di sini
terkial-kiallah aku
dalam
bertatih
munajat padaNya
wahai cinta
terbiaslah dan mencapahkah
kau
hanya pada aku......

amacam??
mengancam x...hehee~~
jgn copy k2...nak share gtau...
kte ley kontim2...
huhuuu...seyes..
its part of my experience...
im getting older la kawan2...
i sendiri pon worry...
but no worries...
insyaAllah...muga Allah dah aturkan
semua....u for me, as i wanna u..hehee(~~u)


k tuh je..
thanks to be here...
(=
keep support me ek...

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad