Skip to main content

ada cinta dan aku....

alhamdulillah korang...
da berjaya sampai ke rumah....
di saat semua sibuk g s.alam..untuk menghantar anak2
dan meraikan
hari anak2 mereka konvo...
melihat banyak bunga2segar
di tepi jalan..
membuatkan aku terasa...
teringin amat...
mahu....
nak konvo gak..
dan............
........
kan best dapat bunge...
hehee..(berangan!!)hahaa


k..la berdasarkan tajuk bingkisan kali nih...
korang jgn slh paham k...
tuh tajuk salah satu puisi aku...
nak kate gurindam bunge2 tuh idak la...
cume in another part of life....
bahasa jiwa bangsa...
kerana bahasa jua bakal meruntun jiwa..
ececeh...

k la..nak share puisi aku nih..
tarikh wat : 27 april 2011, jam 3.15 pagi...
tapi baru nk publish kat sini....xpublish kat ne2 lagi tau...~
idea asal : aku
kisah : aku gak....(maybe im getting mature actually)



tajuk : ada cinta dan aku

ada cinta menjemputku...
terbang lah aku ke awan biru...
terawang dalam tenang...
tenggelam
seakan menghilang
mencari bagaimana
kan bermula
berpusing-pusing
menari mengandaikan tiada
mata melihat...
fantasi menerpa
berbunga la di lamanku
mekarnya wajahmu..


ada cinta terungkap
bila kau nyatakan untukku...
pasti aku terus
malu...
tiada kudrat untuk menatap matanya..
tiada nada jelas di telinga...
kerna detik pasti kaku...
lidah ku kelu...
jantung ku tidak menentu...
turun naik
nafasku melaju..
tanpa sedar..
melindungi
tona pipi seperti diserbu..


ada cinta buatku...
di manakah kamu...
menanti dalam bisu...
menyulam sendiri rona-tona
mewarnai kanvas untuk kita...
sepi mengejar rindu
rindu di angin lalu...
berkaki ayam pun
kan
ku lari menuju pada mu
bersama sinar mata
melontar
setia cekal
lama
menanti hadirnya kamu...
membiar sunyi sering melagukan ku...


ada cinta diutus jodohku
kiranya bukan ku
sahaja
harapkan begitu...
fahamilah..
tenanglah...
waliku mencari sesuatu
seraya tahu dinda mu tak laku...
lantas aku
kalungkan padanya
sedikit lagi waktu biarlah ku cari sendiri
walau hanya membiarkan kau
mencariku
atau perlukah nanti
kan
terubah kisah
kau pula dijejaki mereka..


ada cinta dan aku..
segenap
ruang hatiku
mengimpikan
tempat dihatimu
meskipun di sini
terkial-kiallah aku
dalam
bertatih
munajat padaNya
wahai cinta
terbiaslah dan mencapahkah
kau
hanya pada aku......

amacam??
mengancam x...hehee~~
jgn copy k2...nak share gtau...
kte ley kontim2...
huhuuu...seyes..
its part of my experience...
im getting older la kawan2...
i sendiri pon worry...
but no worries...
insyaAllah...muga Allah dah aturkan
semua....u for me, as i wanna u..hehee(~~u)


k tuh je..
thanks to be here...
(=
keep support me ek...

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…