Skip to main content

hari ini...hari cikgu..guru..dan warga pendidik sekalian...

hari guru...
hehee...
wat rase teringat kenangan2 mase zaman kegemilangan...
ye...
walaupon zaman kegemilangan yang tak seberapa nak gemerlapan...
akhirnya...
hasil asuhan...
berjaya menempatkan
aku menjadi sebahagian
ke puncak menare gading gak...
alhamdulillah..
syukur..

mase sekolah rendah dulu...
ape hadiah hari guru yang korang masih ingat???
aku masih ingat hadiah bestpren aku bagi kat cikgu...
mase tuh kitorang baru darjah 2...
mase tuh shuke kat cikgu saadiah..
cikgu BM kitorang...
hahaa...kawan aku tuh cite,
kat lam kotak tuh...dier bagi cikgu : ubat nyamok....hehee
ntah hape2 la...
aku mase tuh bagi cikgu sabun dengan pen MERAH...
hehee...
tapi sume bagi kat cikgu paling shuke je...

masuk skolah menengah...
aku pon tak ingat aku penah bagi cikgu pape...
bukan xhargai cikgu k..
harga cikgu bukan semudah
semurah nilai hadiah...
blaja pepandai lebih baik
supaya cikgu bbangge di kemudian hari.
hehee~~
tapi kalau xsilap aku confirm penah bagi adiah kat 2 orang cikgu...
Sir BAD..ngan Cikgu Norliza..hehee
iaitu
cikgu BI ngn Maths aku selama 2-3 tahun berturut2....

yang penting momen hari guru yang aku paling
ingat...
mase aku masuk teknik tingkatan4..
kitorang wat pentomen...
script wirter abang hakak form5..
budak form4 kene jadi
pelakon..(cm intend nak mbuli pon ade gak la..ak sendiri pon hmpir ilang sabar ngn kicap...)
aaaghh..abaikan tang mrh itu....huhuh
hokeh korang..
nway pentomen ituh  adalah lakonan tanpe suara sendiri.....
akhirnye
aku jadik sinchan...
hahahaa...
tawu gelak je kat atas pentas tuh.....
suare lak..sore dak nad kot....
sikit2 HAHAHA...
kat atas pentas...mase perform tuh, aku dapat rase muke aku merah padam...
tengok lak muke cikgu DM (daud mijan), Scotland : cikgu displin / BI,
ustazah Rosnah....
athoi....

huhuu...tapi sgt
seb bek la gelaran tuh melekat di kalangan mereke2 yang rapat dan yang perasaan sape yg
melakonkan watak tuh....

B4 teknik, yang aku ingat...memori hari guru hanyalah...dok kat kantin..
pastu tengok persembahan dikir barat la...nasyid la daripada wakil form kitorg...
tunggu sampai tengahhari, nanti cm bese la ade hadiah
guru paling sporting, garang, baik, alim.....etc...
huahuahua...

hehee..

ye..selamat..selamat...


owwwhh..cikgu....
indahnya kau di hari itu...
kaler baju pon seragam...
senyum pon memanjang...

hemmm...papepon...
selamat hari guru buat semua warga pendidik...
yang pernah berbakti
mendidik aku samaada di peringkat skola2..
till uitm sendiri...dan
opkossss laa...
terutama mak aku...

tanpa mak...
saya pon tak tahu apa itu ilmu...
berapa bernilainye waktu..
dan kenal ertinye rotan kamo...hehee :)

terima kasih dan sekalung budi
penghargaan jasa-jasa mereka yang telah banyak mengajar aku erti hidup.....
semoga kau bisa terus tega mendidik anak-anak hari ini
supaya berjaya dan gemilang Malaysia di hari muka....

hanya mereka yang benar2 sabar
akan tetap beretika
sebagai guru.. (sekadar gambar hiasan)



P/S : malam nih redwarrior vs selangor...
heheee....
windunye nk ngok bula......hehee

k..
tengs korang..
wassalam..heee~~

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad