Monday, May 16, 2011

hari ini...hari cikgu..guru..dan warga pendidik sekalian...

hari guru...
hehee...
wat rase teringat kenangan2 mase zaman kegemilangan...
ye...
walaupon zaman kegemilangan yang tak seberapa nak gemerlapan...
akhirnya...
hasil asuhan...
berjaya menempatkan
aku menjadi sebahagian
ke puncak menare gading gak...
alhamdulillah..
syukur..

mase sekolah rendah dulu...
ape hadiah hari guru yang korang masih ingat???
aku masih ingat hadiah bestpren aku bagi kat cikgu...
mase tuh kitorang baru darjah 2...
mase tuh shuke kat cikgu saadiah..
cikgu BM kitorang...
hahaa...kawan aku tuh cite,
kat lam kotak tuh...dier bagi cikgu : ubat nyamok....hehee
ntah hape2 la...
aku mase tuh bagi cikgu sabun dengan pen MERAH...
hehee...
tapi sume bagi kat cikgu paling shuke je...

masuk skolah menengah...
aku pon tak ingat aku penah bagi cikgu pape...
bukan xhargai cikgu k..
harga cikgu bukan semudah
semurah nilai hadiah...
blaja pepandai lebih baik
supaya cikgu bbangge di kemudian hari.
hehee~~
tapi kalau xsilap aku confirm penah bagi adiah kat 2 orang cikgu...
Sir BAD..ngan Cikgu Norliza..hehee
iaitu
cikgu BI ngn Maths aku selama 2-3 tahun berturut2....

yang penting momen hari guru yang aku paling
ingat...
mase aku masuk teknik tingkatan4..
kitorang wat pentomen...
script wirter abang hakak form5..
budak form4 kene jadi
pelakon..(cm intend nak mbuli pon ade gak la..ak sendiri pon hmpir ilang sabar ngn kicap...)
aaaghh..abaikan tang mrh itu....huhuh
hokeh korang..
nway pentomen ituh  adalah lakonan tanpe suara sendiri.....
akhirnye
aku jadik sinchan...
hahahaa...
tawu gelak je kat atas pentas tuh.....
suare lak..sore dak nad kot....
sikit2 HAHAHA...
kat atas pentas...mase perform tuh, aku dapat rase muke aku merah padam...
tengok lak muke cikgu DM (daud mijan), Scotland : cikgu displin / BI,
ustazah Rosnah....
athoi....

huhuu...tapi sgt
seb bek la gelaran tuh melekat di kalangan mereke2 yang rapat dan yang perasaan sape yg
melakonkan watak tuh....

B4 teknik, yang aku ingat...memori hari guru hanyalah...dok kat kantin..
pastu tengok persembahan dikir barat la...nasyid la daripada wakil form kitorg...
tunggu sampai tengahhari, nanti cm bese la ade hadiah
guru paling sporting, garang, baik, alim.....etc...
huahuahua...

hehee..

ye..selamat..selamat...


owwwhh..cikgu....
indahnya kau di hari itu...
kaler baju pon seragam...
senyum pon memanjang...

hemmm...papepon...
selamat hari guru buat semua warga pendidik...
yang pernah berbakti
mendidik aku samaada di peringkat skola2..
till uitm sendiri...dan
opkossss laa...
terutama mak aku...

tanpa mak...
saya pon tak tahu apa itu ilmu...
berapa bernilainye waktu..
dan kenal ertinye rotan kamo...hehee :)

terima kasih dan sekalung budi
penghargaan jasa-jasa mereka yang telah banyak mengajar aku erti hidup.....
semoga kau bisa terus tega mendidik anak-anak hari ini
supaya berjaya dan gemilang Malaysia di hari muka....

hanya mereka yang benar2 sabar
akan tetap beretika
sebagai guru.. (sekadar gambar hiasan)



P/S : malam nih redwarrior vs selangor...
heheee....
windunye nk ngok bula......hehee

k..
tengs korang..
wassalam..heee~~

No comments:

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"