Skip to main content

hari ini...hari cikgu..guru..dan warga pendidik sekalian...

hari guru...
hehee...
wat rase teringat kenangan2 mase zaman kegemilangan...
ye...
walaupon zaman kegemilangan yang tak seberapa nak gemerlapan...
akhirnya...
hasil asuhan...
berjaya menempatkan
aku menjadi sebahagian
ke puncak menare gading gak...
alhamdulillah..
syukur..

mase sekolah rendah dulu...
ape hadiah hari guru yang korang masih ingat???
aku masih ingat hadiah bestpren aku bagi kat cikgu...
mase tuh kitorang baru darjah 2...
mase tuh shuke kat cikgu saadiah..
cikgu BM kitorang...
hahaa...kawan aku tuh cite,
kat lam kotak tuh...dier bagi cikgu : ubat nyamok....hehee
ntah hape2 la...
aku mase tuh bagi cikgu sabun dengan pen MERAH...
hehee...
tapi sume bagi kat cikgu paling shuke je...

masuk skolah menengah...
aku pon tak ingat aku penah bagi cikgu pape...
bukan xhargai cikgu k..
harga cikgu bukan semudah
semurah nilai hadiah...
blaja pepandai lebih baik
supaya cikgu bbangge di kemudian hari.
hehee~~
tapi kalau xsilap aku confirm penah bagi adiah kat 2 orang cikgu...
Sir BAD..ngan Cikgu Norliza..hehee
iaitu
cikgu BI ngn Maths aku selama 2-3 tahun berturut2....

yang penting momen hari guru yang aku paling
ingat...
mase aku masuk teknik tingkatan4..
kitorang wat pentomen...
script wirter abang hakak form5..
budak form4 kene jadi
pelakon..(cm intend nak mbuli pon ade gak la..ak sendiri pon hmpir ilang sabar ngn kicap...)
aaaghh..abaikan tang mrh itu....huhuh
hokeh korang..
nway pentomen ituh  adalah lakonan tanpe suara sendiri.....
akhirnye
aku jadik sinchan...
hahahaa...
tawu gelak je kat atas pentas tuh.....
suare lak..sore dak nad kot....
sikit2 HAHAHA...
kat atas pentas...mase perform tuh, aku dapat rase muke aku merah padam...
tengok lak muke cikgu DM (daud mijan), Scotland : cikgu displin / BI,
ustazah Rosnah....
athoi....

huhuu...tapi sgt
seb bek la gelaran tuh melekat di kalangan mereke2 yang rapat dan yang perasaan sape yg
melakonkan watak tuh....

B4 teknik, yang aku ingat...memori hari guru hanyalah...dok kat kantin..
pastu tengok persembahan dikir barat la...nasyid la daripada wakil form kitorg...
tunggu sampai tengahhari, nanti cm bese la ade hadiah
guru paling sporting, garang, baik, alim.....etc...
huahuahua...

hehee..

ye..selamat..selamat...


owwwhh..cikgu....
indahnya kau di hari itu...
kaler baju pon seragam...
senyum pon memanjang...

hemmm...papepon...
selamat hari guru buat semua warga pendidik...
yang pernah berbakti
mendidik aku samaada di peringkat skola2..
till uitm sendiri...dan
opkossss laa...
terutama mak aku...

tanpa mak...
saya pon tak tahu apa itu ilmu...
berapa bernilainye waktu..
dan kenal ertinye rotan kamo...hehee :)

terima kasih dan sekalung budi
penghargaan jasa-jasa mereka yang telah banyak mengajar aku erti hidup.....
semoga kau bisa terus tega mendidik anak-anak hari ini
supaya berjaya dan gemilang Malaysia di hari muka....

hanya mereka yang benar2 sabar
akan tetap beretika
sebagai guru.. (sekadar gambar hiasan)



P/S : malam nih redwarrior vs selangor...
heheee....
windunye nk ngok bula......hehee

k..
tengs korang..
wassalam..heee~~

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…