Skip to main content

haniku...

yup..
ak suke ngn name HANI tuh...
ntah la...
nak kata ak nih feminin sgt itu...
MEMANG TAK la..hehehahaa
tapi da tersuke...
so ak suke laa...
(so, mereka yg bername hani...sila behave ye...hahaa)
....hee~~

and so, cite tg CAMP UPSR arituh...
nanti ak cite ek..
ngh bermalas2 lagi la....
tapi nak update gak blog dgn
karya puitis ak..
terperok lelame tkt nti
rase kurang BEST lak...
hehee...

tarikh tercipta : 20 APRIL 2011, jam berapa??? emmm...
salu ak nye idea
nak puitis2 nih memalam...(actly terlalu pagi)..but..
for this ak xpat igt la kul bpe...

AAGGGGHH...ade ak kesah...
nih nak bagi korg bace..
kuikuikui...klu okeh, sila2 la berkomen2...
hehee~~


TAJUK : KAU  HANIKU

terima kasih kerna
sesekali kau
ku tahu
cuba mencuri
dalam diam..
bersembunyi dengan menyorong
pandang...
dan barangkali
di kamar masih mempersoal
keberlakuan..

terima kasih kerna
kau bisa buat aku
termangu..
tak ternyata
adakah perlu aku yang
keliru
bercandakah kita
apa mahumu...
syukur jua tidak ku
mudah terluah begitu..

terima kasih kerna
lontaran senyuman
yang kadang berbisa
lemparan kata
yang kadang membuka
mata
lantas tetap memanaskan telinga
dan mendamaikan mereka
tatkala  hanya gelagat kita...

terima kasih kerna
semua lirikan
dan leretan rindumu
walau hanya dalam matamu
ku jangka pasti
kuterbisu...
kalau  kerap mata bertemu
degupku
kan terhenti lalu
mengundang hanyut
meresah dikalbu...

terima kasih kerna
menggamit kenangan
walau mungkin aku
tak bisa berharap
lebih
tapi cukuplah aku
sudah punya
waktu bersama mu..
hari memang pantas..
kadangku tertunggu hadirmu..

terima kasih kerna
segala laku mu
tersimpan dalam
kotak di suatu sudut
walau bukan wajah kita
sendirian berdua
dipenuhi muka-muka antara
mereka tapi..
lagak kau
tertangkap juga..

terima kasih kerna
bicara imej itu
nampak kaku
bagimu
namun
lebih jelas
lantarannya sah
kau punya 'sesuatu'...
sedarlah
sinismu
tidak lagi tak laku..
kerna ku tahu kau mampu
dan benar
ia hanya
jika kau benar mahu...
haniku..


hehee...GEMPAK X??
actually hani = honey = dear = syg....
tapi aku rase
ak patot jaohkan jiwang2 lam puitis ak nih...hahaa
so, aku tukar kepada name HANI....
pada ak...
sgt
chumilkan...hehee
owh...haniku...~~
(mode : blushing turning ON....)



caya laa...




love is like a puzzle..
its differ each other..
tapi saling melengkapi...(=
kinda LOVE LETTERs
hehe...si kucing ini berpoyo2..
malu tapi mau..~~haha




















opss..!!
gotcha....

babai..
gottogo....
=b

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

Ogos dan aku.

Assalammualaikum...Kali ni cerita ogos..
Aku sepatotnya lahir bulan ogos.
Tapi da ditakdirkan keluar awal..so, ak keluarlah awl.
Selalu ak bear in mind...bahawasanya aku..dilahirkan lebih awal supaya aku dikembalikan dengan lebih awal.Yep.itu la modal aku.
Untuk ak kuat suatu ketika dulu.
Jadi aku tak lengah2 untuk penuhi ruang hati ruang masa dan waktu dgn perkara2 yang aku rasa bole la dikire manfaat...time ak berlagha, tu jgn ikot ye keng kawan.Bila ak da besar ni...
Aku tahu kehidupan ak ni banyak la gak dipengaruhi dengan bdk bulan ogos.
Which are :
1.kawan tadika up til lain2 sekola stil contact. Namanya intan.walaupon kesukaran melepak bersama, die cube la elak missunderstand ak...dan die agk firm nk kawan ngan ak. Die penah silap sebab ajak ak MLM..ak nye marah pon bertahun.tp ak still anggap die kawan ak...dan ak harap die bangga ade kawan macam ak dan xnyesal la jumpe org yg hanya ak macam ak.die dlm uniform skola die lg kemas dr ak...2.kawan mase skola rendah up till now…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…