Skip to main content

maafkan aku....

hai..
yup...i got something when i read about jodoh..
hemm..i bought it from islamic bookshop..
mulanya aku agak terkilan dengan buku nih.
mungkin macam tak berbaloi diawal penulisan..
ternyata banyak sangat diperli..dan akhirnya  aku berjaya menamatkan pembacaan.
*yeah..berjaya abiskan..wlaupon buku nih nipis je, i took about 2 months gak...


kujempot jodohku...sungguh~


sungguh pon bahasanya : indonesia.
ade bahasa yang aku tak cukup
nak paham lagi
tapi banyak gak yang aku belajar..
buat aku tersedar...
kita banyak tersilap berkenaan jodoh..
takdir tuhan..
ia mengajar aku..
membuat ku berfikir..


emm..keenakan yang
menghiris kalbu ku..
membandingkan diri
untuk menjadi
hiker yang sejati..
sanggup
berpayah dari kaki gunung..
bersama beg yang berat macam tak tertanggung..
kemudian terasa syukur nikmat saat tiba di puncak..
yup..hiker yang sejati..
tak sama nikmat dan cetusan jiwa dengan sesiapa
yang hanya terus memanjat heli
dan minta diturunkan di puncak sana...
*another side of mine




lalu ku karang puisi buat kita..
tajuk nya : maafkan aku..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku..
bila aku tak mampu
menatap wajahmu
masa aku
masih menahan sendu..
tika aku terus
menjauh
di saat aku terus
mengagungkan rindu...

bisakah kau maafkan aku...
maafkan aku
kerna tersungkur..
masih menangkup..
diterkup cinta yang jarang..
melayang
berselubung meminta hayat..
merenung
masa yang lepas..
melewati
janji yang pasti kan usang..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku..
tak pandai
memujukmu..
tak pandai
menjernihkan hatimu
tak pandai
melagukan lagu-lagu indah
sumbang
mengalunkan rentak langkah
menyepi
membiarkan bersama musim salju berlalu..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku
kita memang senada..
nampak macam kita berbeza..
kita serupa..
kita boleh saja berdansa..
melodi nadi kita..
hari-hari merapatkan kita..
tangis serta tertawa
susah payah kita nak jua bersama..
namun mungkin jodoh
belum untuk kita..

bisakah kau maafkan aku...
kadang aku
sengaja atau  terlupa
kadang aku
menjengah walau tak jumpa
kadang aku
meronta cemburu buta
kadang aku
tiada sedar
kita benar cinta..
kadang aku
kau jua berharap kan teringat sama..

andai ku mampu
menolakmu dengan
mensolehkan kamu..
dan aku tak akan
menolakmu dengan
menyalahkanNya..
kita telah melakar
berjuta impian
Tuhan jua
pemadamnya..
memadam yang
bukan untuk kita..
tapi memadankan
yang sehati
menerbitkan selera kekalnya kita dan cinta......

yup..i wish i could tell those to you before.......

nway, ri ahad(smalam) tgk bula x..
hehe.dan bestnye mlm ni..abeyo bls komen kt efbi.
hope he can perform better bile ngn s'pore nti..
rembat lawa kene tiang..ish..ish.ish.
*matyo=gelaran yg dibagi.abeyo = gelaran arlong perli,
cumil gak pggil abeyo..uit2.sila bringat sikit.itu laki og tuh.hehee


k la korang..hope x jemu...
kuikuikui...
thanks for keep reading till the end of this entry....(=

Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad

Alhamdulillah.syukur

Assalammualaikum w.b.t, kehadapan penulisan ku yang selalu menunggu nunggu ke hadiranku, saat kau masih menunggu aku menulis untukmu...aku lagi sibuk dengan kepelbagai aktiviti yang menghambat sekian waktu ku. aku menjalani kerja yang membikin hari ku pendek.tiba2 saja sudah habis waktu kerjaku.maka di malamnya aku lagi sibuk di dapur... hinggakan aku berkeinginan memiliki apron untuk mengelakkan bajuku basah akibat tgn ku yang gemar bermain air. aku juga ingin sekali menyatakan yang aku telah menerima undangan untuk bergraduasi.malah tarikh nya jatuh pada tanggal hari lahir bapaku. jauh di sudut hati ini agak sedih kerna kedua-dua nenda tiada lagi. aku teringin menyarungi mereka dengan jubahku. malah aku lebih sedih kerna tidak berkesempatan menikah di saat mereka mahu aku menikah.yaa..boleh jadi si dia akab cucu menantu yg mungkin paling disayangi jika nenda masih ada lagi. sungguh.aku rindu mereka. alfatihah.. aku lagi teringat akan hajat makteh yang mahu aku..tidak menyelin