Monday, July 04, 2011

maafkan aku....

hai..
yup...i got something when i read about jodoh..
hemm..i bought it from islamic bookshop..
mulanya aku agak terkilan dengan buku nih.
mungkin macam tak berbaloi diawal penulisan..
ternyata banyak sangat diperli..dan akhirnya  aku berjaya menamatkan pembacaan.
*yeah..berjaya abiskan..wlaupon buku nih nipis je, i took about 2 months gak...


kujempot jodohku...sungguh~


sungguh pon bahasanya : indonesia.
ade bahasa yang aku tak cukup
nak paham lagi
tapi banyak gak yang aku belajar..
buat aku tersedar...
kita banyak tersilap berkenaan jodoh..
takdir tuhan..
ia mengajar aku..
membuat ku berfikir..


emm..keenakan yang
menghiris kalbu ku..
membandingkan diri
untuk menjadi
hiker yang sejati..
sanggup
berpayah dari kaki gunung..
bersama beg yang berat macam tak tertanggung..
kemudian terasa syukur nikmat saat tiba di puncak..
yup..hiker yang sejati..
tak sama nikmat dan cetusan jiwa dengan sesiapa
yang hanya terus memanjat heli
dan minta diturunkan di puncak sana...
*another side of mine




lalu ku karang puisi buat kita..
tajuk nya : maafkan aku..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku..
bila aku tak mampu
menatap wajahmu
masa aku
masih menahan sendu..
tika aku terus
menjauh
di saat aku terus
mengagungkan rindu...

bisakah kau maafkan aku...
maafkan aku
kerna tersungkur..
masih menangkup..
diterkup cinta yang jarang..
melayang
berselubung meminta hayat..
merenung
masa yang lepas..
melewati
janji yang pasti kan usang..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku..
tak pandai
memujukmu..
tak pandai
menjernihkan hatimu
tak pandai
melagukan lagu-lagu indah
sumbang
mengalunkan rentak langkah
menyepi
membiarkan bersama musim salju berlalu..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku
kita memang senada..
nampak macam kita berbeza..
kita serupa..
kita boleh saja berdansa..
melodi nadi kita..
hari-hari merapatkan kita..
tangis serta tertawa
susah payah kita nak jua bersama..
namun mungkin jodoh
belum untuk kita..

bisakah kau maafkan aku...
kadang aku
sengaja atau  terlupa
kadang aku
menjengah walau tak jumpa
kadang aku
meronta cemburu buta
kadang aku
tiada sedar
kita benar cinta..
kadang aku
kau jua berharap kan teringat sama..

andai ku mampu
menolakmu dengan
mensolehkan kamu..
dan aku tak akan
menolakmu dengan
menyalahkanNya..
kita telah melakar
berjuta impian
Tuhan jua
pemadamnya..
memadam yang
bukan untuk kita..
tapi memadankan
yang sehati
menerbitkan selera kekalnya kita dan cinta......

yup..i wish i could tell those to you before.......

nway, ri ahad(smalam) tgk bula x..
hehe.dan bestnye mlm ni..abeyo bls komen kt efbi.
hope he can perform better bile ngn s'pore nti..
rembat lawa kene tiang..ish..ish.ish.
*matyo=gelaran yg dibagi.abeyo = gelaran arlong perli,
cumil gak pggil abeyo..uit2.sila bringat sikit.itu laki og tuh.hehee


k la korang..hope x jemu...
kuikuikui...
thanks for keep reading till the end of this entry....(=

No comments:

Post a Comment

(66;) : " singgah bersila, senyum terukir,
follow la kita, komen secangkir..."

(66D) : "berbalas komen berpimpin tangan,
mekasih lah sudi di sini kita berhubungan...;"