Skip to main content

maafkan aku....

hai..
yup...i got something when i read about jodoh..
hemm..i bought it from islamic bookshop..
mulanya aku agak terkilan dengan buku nih.
mungkin macam tak berbaloi diawal penulisan..
ternyata banyak sangat diperli..dan akhirnya  aku berjaya menamatkan pembacaan.
*yeah..berjaya abiskan..wlaupon buku nih nipis je, i took about 2 months gak...


kujempot jodohku...sungguh~


sungguh pon bahasanya : indonesia.
ade bahasa yang aku tak cukup
nak paham lagi
tapi banyak gak yang aku belajar..
buat aku tersedar...
kita banyak tersilap berkenaan jodoh..
takdir tuhan..
ia mengajar aku..
membuat ku berfikir..


emm..keenakan yang
menghiris kalbu ku..
membandingkan diri
untuk menjadi
hiker yang sejati..
sanggup
berpayah dari kaki gunung..
bersama beg yang berat macam tak tertanggung..
kemudian terasa syukur nikmat saat tiba di puncak..
yup..hiker yang sejati..
tak sama nikmat dan cetusan jiwa dengan sesiapa
yang hanya terus memanjat heli
dan minta diturunkan di puncak sana...
*another side of mine




lalu ku karang puisi buat kita..
tajuk nya : maafkan aku..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku..
bila aku tak mampu
menatap wajahmu
masa aku
masih menahan sendu..
tika aku terus
menjauh
di saat aku terus
mengagungkan rindu...

bisakah kau maafkan aku...
maafkan aku
kerna tersungkur..
masih menangkup..
diterkup cinta yang jarang..
melayang
berselubung meminta hayat..
merenung
masa yang lepas..
melewati
janji yang pasti kan usang..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku..
tak pandai
memujukmu..
tak pandai
menjernihkan hatimu
tak pandai
melagukan lagu-lagu indah
sumbang
mengalunkan rentak langkah
menyepi
membiarkan bersama musim salju berlalu..

bisakah kau maafkan aku..
maafkan aku
kita memang senada..
nampak macam kita berbeza..
kita serupa..
kita boleh saja berdansa..
melodi nadi kita..
hari-hari merapatkan kita..
tangis serta tertawa
susah payah kita nak jua bersama..
namun mungkin jodoh
belum untuk kita..

bisakah kau maafkan aku...
kadang aku
sengaja atau  terlupa
kadang aku
menjengah walau tak jumpa
kadang aku
meronta cemburu buta
kadang aku
tiada sedar
kita benar cinta..
kadang aku
kau jua berharap kan teringat sama..

andai ku mampu
menolakmu dengan
mensolehkan kamu..
dan aku tak akan
menolakmu dengan
menyalahkanNya..
kita telah melakar
berjuta impian
Tuhan jua
pemadamnya..
memadam yang
bukan untuk kita..
tapi memadankan
yang sehati
menerbitkan selera kekalnya kita dan cinta......

yup..i wish i could tell those to you before.......

nway, ri ahad(smalam) tgk bula x..
hehe.dan bestnye mlm ni..abeyo bls komen kt efbi.
hope he can perform better bile ngn s'pore nti..
rembat lawa kene tiang..ish..ish.ish.
*matyo=gelaran yg dibagi.abeyo = gelaran arlong perli,
cumil gak pggil abeyo..uit2.sila bringat sikit.itu laki og tuh.hehee


k la korang..hope x jemu...
kuikuikui...
thanks for keep reading till the end of this entry....(=

Comments

Popular posts from this blog

HM menyingai

Assalammualaikum dan sari berita di belog ini...

Alhamdulillah... seperti  tajuk hari ini... pasti hadek2, hakak2 dan habang2 tertanya2...
bagaimanakah wajah harimau menyingai?



Buat pengetahuan anda yang bukan layan bola malaya, malam tadi kita telah bertemu pasukan thai...okeh...hee...

squad Harimau Malaya.. Tahniah dan Syabas, anda punya taring semakin menyingai sudah.
pagi ni sepanjang perjalanan nak g keje, radio HOT fm telah membincangkan dan meminta komen2 dari pemain kita. Ada juga komen2 dari pendengar setia pasukan negara.



komen saya?
Permainan itu bagus kalau kita konsisten menyerang berbanding bertahan.
Sebab Malaysia ni macam da terlalu familiar dengan permainan BERTAHAN dan TEMBUS..
hadoi.. kalau tembus di pihak lawan, tiada hal.ini tembus di gawang sendiri...
Setiap kali rentak permainan menjadi dari MENYERANG kepada BERTAHAN, setiap kali itu la aku rasa tak selesa.

bukan apa, walaupun kita sudah mendahului dengan 1 gol dari Abe Mat Yo.... tapi pertukaran rentak permainan itu…

.semak dan menyemak.

Assalammualaikum....perkara yang dikemukakan adalah dirujuk. menurut istilah semak adalah meneliti dan menyemak adalah kata kerja merujuk kepada perbuatan atau perlakuan yang berkenaan. Setelah hampir sebulan dan 8hari di dalam 2013 tahun baru ini, saya ingin bertanya berapa kalikah kita menselidiki akan dompet kita. Adakah dompet kita sudah dipenuhi akan uwang atau hanya kertas-kertas kosong?almaklumla...hari ini saya tergerak untuk memeriksa dompet saya.ia lah kan... terasa semakin hari semakin tebal... dan saya temui beberapa kertas2 dari zaman diploma dahulu...
sampai ke tiket bas pon ade wooooooo*puiihhh.teror tol.khazanah negara ni..dan paling best....
sedau la diri kejap.. dompet ni lama da pakai...
bole da digantikan yang lebih fleksible dari segi fashionable dan funtionable..tapi beli dompet tak mudah kawan2..
sebab kekangan masa vs taste kita..
maka tak berubah2 la pakai dompet yang sama. *makingalasan.padahal dompet skrg beli kat pasar malam je...huhuuu....hm.okeh la.tengok…

Esc.Budaktomato

Allah (Pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang (yang bercahaya) seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah barat(nya), yang minyaknya (saja) hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.24: 35Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu ayat-ayat yang memberi penerangan, dan contoh-contoh dari orang-orang yang terdahulu sebelum kamu dan pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.24 : 36assalamualaikum w.b.t.seperti yang dijanjikan..
ak mg berhajat intro reading..
aku baca 10-20 muka sura…