Skip to main content

dinner oh dinner

this week rasenye banyak dinner2...
dinner dengan member2 tuh biasa la...
tapi sekarang nak share tentang memorable dinner
on this week...
huhuu..
1.  M P G (malam penuh gaya-malam perbanding gorgeus..)
 otak  menyampaikan kata2 : suke2 hati kau je kan long name malam tuh... 
actually Malam Pra-Graduan..ceiit..!!heee~~


sesungguhnya....aku tak pergi pon..
memang ade perasaan terkilan...
tapi kalau pergi pon memang takde geng..
geng diplomian memang ramai yang pergi...
tapi semua dah tak rapat kot..sume da de geng baru...
geng kelas..huahuahua..diorg tak de hati nak pergi..
pecah rekod la kos aku nih...1st time kos paling sikit yang menyertai MPG kali nih..
dah la kos nih la paling banyak studentnye.....huhuuu


macam biasa la kalau bercerita tentang MPG..makanan : mesti BEST.huuu~~


memang nak pergi..geng uma lak..adoi..3 org je yang pergi dalam ramai2 nih...
memang hadoi...
kan best kalau ade yang menghajak aku g...huhuu~~
walaupun ade pokai sikit poket nih...
takpe..kumpul wit dengan berposa...
sanggup..2 in one shot..
ganti posa sambil manage wit ke lain2 hal..(~~_)

okeh..bercerite tentang TEMA...
hehee...sky is blue and a pure cloud on the top of hat..
waaahh..kunun2..nak bermadah omputih..kihkihkih..
aku seronok dengan tema ini...
cume agak sukar la kalau nak carik bagai2 baju dan aksesories dier nanti...
(adakah aku salah eja tuh?...ahh..lantak..hope korang paham2 je k...)

2. Malam bersama kelab...
hehee...yang nih aku shuke...
sebab aku JOIN...hahaa
walaupon takde la geng sangat..
aku rase keputusan untuk join tuh memang akan memberi kepuasan..
hehee..actually da lama tak lepak dengan budak kelab..
mesti cikgu pon terasakan...
huhuu''cikgu jangan la terasa....saya lagi terasa sebab satu SEM tak tuon gelanggan langsung....'huhuu
hatiku berkata2 begitu...
memang la sedih dan sungguh rindukan langkah susunan turunan ilmu itu...huhuhuu...

berkenaan TEMA...
aduhai...MASQUEDE..hehee
best kan..kan..
hehee...babak hidup yang aku rase aku akan shuke..

nih 1st time la nak merasa pakai topeng betol2...
kalau dulu sekecik2, kai topeng otomen je..kali nih...
kite tengok la muke aku nih bersama topeng masquede..kihkih

PEEEHHHH...
bab2 nak carik topeng tuh memang la...
niat nak pergi timessquare a.k.a TS...(budak2 nih panggil..aku selalu sebut penuh je...huhuu...nerd ke takkan...)
last2 pergi SACC je...hajat nak g sorg2 je...tapi cube la gak...
tnye2 member ne tau ade yang nak ikut ke kn...sggup jadi 'peneman' jalan2..huhu
AT LAST..trimas sgt la pade yg sudi teman i tuh ye......hihiii(~~p)




kalau korang nak tau kan...
sebenarnye hidup ini pon banyak topeng2...
yang kadang kite terkilan..
walaupun ade rasa syukur gak yang topeng itu akhirnya reveal..
aahhh...lantak..taknak share tentang tuh...tetttt...shut up..

dan kalau korang perasan sebenarnye...
topeng ni bagai2...
dan setiap kali kite pakai topeng yang berbeza..
ia memberi satu wajahbaru yang berbeza...hehee
contohnya kan...

mereka kachak kan...hehee..sama padan..(~~,)


makes wonderful face...even without any smile..


show the beauty of the eyes...



even if you hard to smile, just put it on you mask only....heart still never know kan..


tak pun...a pure mask..with no heart feeling..then no hurt, no burning..(pure+able to killing)


hehee..ntah2..malam karang earth hours....
abih la..ketakutan sume nak pandang kiri kanan..
maklum la..
semua orang punya wajah baru yang pelbagai...hihii...
 k la...tuh je...
harapan g dinner nih...
pat la jumpe adek2 org yg drindui itu...
cian..eksiden ri tuh...n i ngah bz pai xpat g mlawat lagi...
hope pat jumpe b4 abis blaja nih...huhuuu(~~o)
im seriously going to really missing you bebeh....



babai...its action time..kihkihkih...
nak siap2 nih..g modul...today is my pack day....
hope malam nanti malam bintang bergemerlapan..(=
adios..





Comments

Popular posts from this blog

Sungguh aku rindu

Perjalanan 2017 Nyata melelahkan aku. Sakit jerih perit itu. Moga mendewasakan aku. Diam takdiam Bulan kedua 2018 sudah menyapa aku. Aku masih kaku. Tanpa yearly wishlist yang biasa aku lakukan. Dan tahukah kamu Kurang dari 100hari ramadhan kan tiba lagi. Sungguh.. Aku rindu aku yg dulu. Dan Rindu juga momen dulu..​ Walau Ramadhan dah hampir kembali.. Aku masih tepu tak tepu. #titipanperantaudiyongpengjerr#

~bahasa oh bahasa~ PART 1 ~ke utara

Assalammualaikum.. sari berita penting.bahasa jiwa bangsa.punahlah bahasa,musnahlah bangsa..(ayat dalam tv..hihik) sila lihat, baca dan renungkan.apa itu. bercerita tentang bahasa, saya tidaklah petah berbahasa melayu yang landskap lengkap berbunga, punya rama-rama, prasarana berkerusi dan tersusun elok pasunya. Tetapi saya sentiasa berusaha menggunakan segala kata kerja, kata nama, penjodoh bilangan, pelengkap ayat dengan sebaik mungkin. (secara informal, sedar akan kelemahan ini setelah terlalu angkuh bercakap melayu pasar.oleh itu sedang empowering the langua semula....huhuhuu) ehem.pencemaran bahasa harus diawasi. malaysia ini banyak pasarnya maka bukan sahaja bau pasar berbeza malah pasaran bahasa mengikut dialek latar belakangnya juga amat berbeza. pasaran ini selalunya mengikut negeri sebab kalau ikut famili, memang wujudlah golongan yang tidak pernah langsung berbahasa melayu asli di dalam rumah. apapun..sekarang nak cerita tentang penguasaan bahasa saya. Saya

selamat berhari..hari....

Assalammualaikum w.b.t... merujuk tajuk di atas...adalah sekarang opis aku dah sibuk berkemundangan lagu "selamat berhari raya..ucapanku untuk semua"..ececeh.nk nyanyi gak...ala2 rahimah rahim jap.kikiki buat ak tringat..dari dulu sampai sekarang, ayah aku suka mood raya.mood dgr lagu raya kt dalam kerete mase OTW balik kampung dier..... anak2 tido, xteman dier mandu pon xpe..coz he got that feeling!wlpn he has no talent to sing according the rhytme..die layan je.hehe :) thats my daddy. semalam, ak collapse.. aku bangun utk solat asar then terus masak nasik air (padahal bubur) je. campakkan kiub ikan bilis kasik ade la flavour. pastu nasib baik ade sambal ikan bilis spare. berbuka dengan tu je.then solat mgrib n tdo. dalam tdo terbawak2, flashback.. yep flashback. haha.. mungkin betol kata org.. ak kne sakit pale sebab banyak pikir. hahaha. but how should i off my mind from working mode. aku rase klu aku koma pon. mesti otak ak still ber'jalan2'. kad